Pentru cei ce s-ar lasa amagiti de neadevarurile pe care le spune userul simpllu (ca el pretinde ca Dragos ii da dreptate), erorile din articolul pr. Zaharou:
https://www.crestinortodox.ro/sfatur...bi-145409.html
Citez; "De aceea Sfantul Pavel in Epistola sa catre Corinteni spune urmatoarele: „Ma voi ruga cu duhul, dar ma voi ruga si cu mintea; voi canta cu duhul, dar voi canta si cu mintea" (1 Cor. 14, 15). Astfel, el face o deosebire intre rugaciunea facuta cu duhul si rugaciunea facuta cu mintea si identifica rugaciunea in duh cu rugaciunea in limbi necunoscute. Cu un verset mai sus spunea: „Caci daca ma rog intr-o limba straina, duhul meu se roaga, dar mintea mea este neroditoare" (1 Cor. 14,14)."
Aceasta este interpretarea penticostala a acelor citate. Aceasta interpretare, vorbirea in limbi este rugaciunea cu duhul, este invatatrua de baza a invataturii protestante. Atat ortodocsii, cat si celelalte culte interepteaza complet diferit acele ctiate si nu e nicio legatura intre vorbirea in limbi si rugaciunea cu duhul. Acolo Sf. Pavel spune ca vorbirea in limbi e nefolositoare daca nu intelege nimeni acea limba si nu se zideste Biserica. Si da ca exemplu rugaciunea in alta limba, care nu e la fel de folositoare ca rugaciunea in limba cunoscuta, pentru ca mintea nu intelege ce spune rugaciunea. Si nu ca rugaciunea in limbi ar fi rugaciune cu duhul, superioara celorlalte.
De aici intelegem si la ce se refera pr. Zaharou in alt pasaj: "Duhul Sfant S-a pogorat in ziua Cincizecimii ca sa-i invete pe oameni sa se roage in duh, adica inlauntrul „omului celui tainic al inimii" (1 Petru 3,4)." O interpretare in sensul celor de mai sus, eronata.
"Sfantul Pavel recomanda amandoua felurile de rugaciune. Ne sfatuieste sa nu ne folosim doar de una si sa o abandonam pe cealalta, aratand ca uneori e mai bine sa ne rugam in limbi, iar alteori cu mintea. "
O afirmatie tot in spiritul invataturii penticostale.
Si afirmatia care e cireasa de pe tort: "
Faptul ca acest dar a reaparut in Occident in vremurile noastre." Vedem ca spune de vorbirea in limbi din trecut, ca ar fi aparut la eterodocsi, ca sa nu existe alte interpretari.