Citat:
În prealabil postat de simpllu
A transforma Biserica călău, Sfânta Liturghie în joc de teatru și Sfânta Împărtășire în sperietoare - nu sunt aceste lucruri o schimonosire a adevărului? Omenii ăștia (”teologii”) chiar asta fac, atrag atenția cu privire la devierile existente. Eu nu înțeleg un lucru: tu pe ce lume trăiești? Eu cunosc foarte mulți preoți de mir care împărtășesc aceste ”concepții”, nu sunt cazuri izolate doar la câțiva călugări. Numai că nu toți preoții au darul și timpul de a scrie.
|
Eu am scris de conceptiile ecumeniste si m-am referit si la alti teologi, nu doar la parintele Pruteanu si nu doar la impartasanie. Am explicat care sunt acele conceptii, ai si tu unele cocneptii de acolo. Am spsu ca esti mai apropiat de ortodoxie pentru ca nu crezi in evolutionismul teist. Greseala in ceea ce ai scris mai sus este arguemntatia folosita de cei ce propovaduiesc acele idei, ca Biserica ar fi adoptat niste practici gresite, de la calugari si sute de ani ar fi fost intr-un fel de eroare, diferit fata de ceea ce scrie in Sfanta Scriptura ca se facea la inceput. Parintii colivari, de la care s-a pornit aceasat exagerare, nu aveau surse de informatii, probabil au crezut ca aceste practici fusesera adoptate recent. Oricum, nu mai vreau sa vorbesc iar despre asta, oricum nu o sa ne intelegem niciodata, pe aproape nicio tema, pentru ca avem credinte diferite.
Citat:
În prealabil postat de simpllu
Asta nu ai unde să știi. Apropierea de ortodoxie nu înseamnă teorie, ci trăire în Domnul. Și asta nu oricum, ci respectând poruncile evanghelice.
|
O alta explicatie pietista, care arata intelegerea ta ecumenista. Poate sa tot aiba cineva traire (de exemplu un adventist sau un martor), daca nu are drepta credinta nu-l ajuta cu nimic. Ti-am mai spus asta este o intelegere pietista, prezenta la aproape toti cei care au conceptii ecumeniste.
Citat:
În prealabil postat de simpllu
Prostii de ale tale, dacă roboțeii nu fac cum știi tu, învățătura e greșită. Ține minte că peste 90% dintre Părinții din Sf. Munte se împărtășesc de mai multe ori cu o singură spovedanie, bineînțeles cu pregătire prealabilă și doar cu binecuvântarea duhovnicului. Și nu ai cum să contești canonic acest fapt. Și la noi în țară sunt Părinți care merg pe împărtășirea deasă. Eu cunosc preoți de mir de la bisericile din cartier care merg pe această rânduială. Tu refuzi să înțelegi că unii practică împărtășirea des, alții împărtășirea rar. Nu uita că Hristos este Domnul milei, iar împătășirea nu este un trofeu pe care îl iei datorită preformanțelor tale duhovnicești. Dacă ar fi așa, poate nu ne-am împărtăși niciodată. Apoi, dacă ai studia mai mult textul liturgic ai înțelege că nu este un joc de teatru. Rugăciunile/cântărle/răspunsurile au un sens, un scop final, ele sunt vii - asta înseamnă ortodoxie, trăire a ceea ce te rogi/afirmi acolo. În fine, îmi răcesc gura degeaba.
|
Nu am de gand sa mai repet a zecea oara aceeasi discutie, am spus ce era de spus in trecut. Oricum, se pare ca nu ai inteles ca nu e vorba de impartasire deasa sau rara, ci argumentele aduse, faptul ca Biserica are o eroare, impartasirea fara spovedanie si fara post. Eu spun ce spune si parintele Cleopa si Biserica.
Citat:
În prealabil postat de simpllu
Eu cred că ar trebui să analizezi mai bine erorile din tine, decâat a altor preoți.
|
Din nou o viziune pietista. Este complet gresit ce spui, dimpotriva, trebuie sa fim atenti pe cine urmam, in special legat de inavatura de credinta, altfel poti sa urmezi un adventist, daca tot nu conteaza ce crede. Iar eu ti-am spus ce greseli de invatatura are, pentru ca tu ai dezvoltat discutia despre asta. Am gasit pe net evidentiate si alte erori: "E teologie schizofrenica a spune ca e curvie sa traiesti necununat. Vietile sfintilor sfideaza logica, istoria si bunul simt. Sfantul Nicolae nu l-a palmuit pe Arie iar Sfantul Spiridon n-a facut nici o minune cu nici o caramida. De fapt nici n-a fost la Sinodul Ecumenic …" Asta pe cine intereseaza, nu pentru tine, tu te uiti doar la traire.