View Single Post
  #7  
Vechi 10.05.2018, 20:13:35
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Această legătură dintre Spovedanie și Împărtășanie nu este una condiționată, ca între Botez și Împărtășanie, ci stabilită din experiență. Așa încât, cel puțin teoretic, mai greu în practică, se poate împărtăși cineva de mai multe ori fără a se spovedi de fiecare dată.
E corect ce scrie, chiar prunciii fac asta, nu e o imposibilitate. Doar ca un credincios matur nu poate face asta, pentru ca nu a ajuns fara pacate, ca pruncii (afara de cei despatimiti, dar si ei se spovedesc). Sfantul Paisie Aghioritul se impartasea odata la 1-2 saptamani, ce mandrie poate avea cineva sa creada ca a ajuns la o masura mai mare decat Sfantul Paisie, sa se impartaseasca la o saptamana.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Deși scopul Liturghiei este împărtășirea, ea lucrează și asupra celor ce participă la slujbă cum se cuvine, cât și asupra celor pomeniți. Din păcate, de obicei slujba în sine apare ca un ritual teatral.
Unul din scopuri, da, dar nu singurul scop, cum sugereaza cei ce spun de impartasirea saptamanala. Altfel n-ar mai avea niciun rost sau efect rugaciunile, pomenirile, anafura. Anafura chiar pentru asta se da, pentru cei ce nu se impartasesc. Deci e fals ca e singurul scop, in mod clar. Am dat citate din catehism si din alte articole.
Slujba apare ca un ritual teatral pentru cei ce nu participa la ea activ. Adica cei ce nu se roaga si nu sunt atenti la slujba, doar la partea exterioara.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Despre postirea dinainte de Împărtășanie nu se pomenește expres în nici un canon. De aici au tras greșit concluzia mulți duhovnici că nu e necesar postul de bucate. Ba, dacă se împărtășesc duminica, iar sâmbăta este interzis postul, se ajunge la aceeași concluzie a nepostirii. Ca să o luăm pe rând, într-adevăr, nu există poruncă pentru post nici în Noul Testament. Dar nici nu este nevoie să fie poruncit, căci este de la sine înțeles din cuvintele Mântuitorului:
„vor veni zile când se va lua Mirele de la ei și atunci vor posti” (Mt. 9, 15),
„când postiți, nu fiți triști…” (Mt. 6, 16)
E corect, nu se pomeneste in canoane, la fel cum multe lucruri nu sunt stabilite in canoane. In schimb e stabilit chiar in invatatura si Sfanta Scriptura ca Biserica este stalp si temelie a adevarului si ca e sfanta, fara greseala.
Spre deosebire de spovedania personala, care apare mai tarziu, postirea inainte de impartasire apare scrisa la sfintii dinainte. E corect ce scrie si in continuare, nu exista porunca pentru postire deloc, daca ne-am lua dupa asta ar trebui sa nu se tine posturile mari si niciun post. O arguementatie corecta, care respinge orice afirmatie a celor ce sustin impartasirea deasa.
Reply With Quote