View Single Post
  #666  
Vechi 23.05.2018, 03:16:21
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Pentru cei care se impartasesc in acea zi. Nu pentru toti credinciosii care participa la slujba. De aceea se si da anafura. De obicei sunt multi prunci care se impartasesc, ei neavand pacate sunt cei mai vrednici.
Unde dai și unde crapă. Tu spui că ”Scopul principal al Sfintei Liturghii este prefacerea darurilor”, iar eu ți-am dat citatul ca să vezi care este de fapt scopul. Scopul este împărtășirea credincioșilor (cei care se împărtășesc în acea zi).

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Poate tu nu sustii asta, dar cei care propovaduiesc aceste conceptii asta vor sa spuna. Nu doar ca ar trebui sa se imparatseasca toti, dar ca e un pacat sa n-o faca si canoanele chiar ii condamna. Nimic mai gresit, sunt interrpetari false ale acelor canoane.
Nu spun așa ceva. Și în niciun caz nu am văzut ca la o Liturghie unde sunt prezenți mulți oameni să se împărtășească toți. Ei au amintit de acele canoane pentru a ne trezi conștiința și pentru a înțelege care este scopul Liturghiei.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Nu spun asta canoanele, ti-am explicat ce spune fiecare canon. In primul canon dat (canonul 8 Apostolic) se spune ca preotul care nu se impartaseste trebuie sa spuna cauza, ca sa nu fie pentru ca refuza impartasania (din cauza adoptarii unei erezii, de exemplu). Aici vedem ca preotul putea sa nu se impartaseasca, e hilar ca cei ce sustin aceste cocneptii spun ca trebuie sa se imparatseasca toti credicniosii, asa ar spune cel de-al doilea canon dat.
Doar dacă avea un motiv bine întemeiat, atfel spune acolo ”să se afurisească”.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Iar in cel de-al doilea canon dat (canonul 9 Apostolic), cel in care sustinatorii impartasirii dese spun ca ar scrie ca toti credinciosii trebuie sa se impartaseasca, altfel sunt afurisiti, spune sa stea credinciosii la toata slujba, si dupa ce se citesc scripturile, ca sa nu faca neoranduiala in biserica. Intereptarea intentionat partizana a acestor canoane ne arata ca cei ce sustin aceste conceptii nu sunt de buan credinta, vor sa spuna neadevaruri ca sa-si sustina cauza.
Interpretărie astea le-ai luat de la canoniștii moderni, dar canoniștii bizantini (Balsamon, Aristen, Zonara) au văzut în acest canon obligativitatea mirenilor de a se împărtăși la fiecare Liturghie; iar Cormiciaia Slavă (1787) aduce în sprijinul acestui canon alte două (80 Trulan și 2 Antiohia), interpretându‑le astfel: „Să se afurisească (excomunice) cel ce nu rămâne în biserică până la rugăciunea finală și cei ce nu se împărtășesc”.

Deci cum rămâne cu ideile preluate de la catolici?

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Sfantul Nicolae Cabasila spune foarte bine, doar interpretarea celor ce sustin impartasirea deasa e gresita si partizana. Sfantul Nicolae spune acolo ce sustine si Biserica azi, ca cei ce nu au pacate grele se pot impartasi. Dar nu spune nicicum ca nu trebuie sa se spovedeasca, preotul ii spovedeste pe credinciosi si cei ce nu au pacate grele primesc dezlegare sa se impartaseasca. Iar cei ce au pacate grele sunt opriti o perioada de la impartasire, pana fac o perioada de pocainta si un canon. Iar cei ce refuza impartasania fac o mare greseala, cum spune si sfantul. Nicicum ce sustin cei cu impartasirea deasa, care le interpeteteza pe toate ca sa se muleze conceptiilor lor, adica celor catolice.
Uite că alții au înțeles altceva. Și printre aceia sunt preoți și canonști.
Reply With Quote