View Single Post
  #677  
Vechi 23.05.2018, 19:17:35
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Unde dai și unde crapă. Tu spui că ”Scopul principal al Sfintei Liturghii este prefacerea darurilor”, iar eu ți-am dat citatul ca să vezi care este de fapt scopul. Scopul este împărtășirea credincioșilor (cei care se împărtășesc în acea zi).
Sfantul Nicoale Cabasila, ca la el te referi, spune ca obiectul este prefacerea darurilor, iar scopul este sfintirea credinciosilor. Cei ce nu se impartasesc ce fac, au pierdut doar timpul? Este o biserica aicic are tine slujbe in fiecare zi si, evident, nu se impartaseste in fiecare zi cineva. Acea slujba a fost degeaba, n-a avut niciun scop? Sfantul Nicolae Cabasila spune mai departe in acel citat ca rugaciunile si cantarile ii sfintesc pe credinciosi, deci si cei ce nu se impartasesc au folos.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Nu spun așa ceva. Și în niciun caz nu am văzut ca la o Liturghie unde sunt prezenți mulți oameni să se împărtășească toți. Ei au amintit de acele canoane pentru a ne trezi conștiința și pentru a înțelege care este scopul Liturghiei.
Nu ai spus chiar si tu ca trebuie sa ne reintoarcem la practica Bisericii primare si sa se imparatseasca toti credinciosii asa? Oricum, cei pe care ii citezi spun ca s-a deviat de la practica adevarata, deci trebuie sa se adopte practica dinainte. POate tu nu stii, dar ei spun ca imparatsania trebuie sa fie un medicament, deci nu pot fi opriti de la imparasire nici cei cu pacate grele (ei se spovedesc doar).
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Doar dacă avea un motiv bine întemeiat, atfel spune acolo ”să se afurisească”.
Iar daca motivul e intemeiat poate sa nu se impartaseasca. In timp ce credinciosii sunt obligati, altfel sunt afurisiti, cum spun cei cu impartasirea deasa ca se interpreteaza canonul urmator. E evident care e adevarul si interpretarea corecta.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Interpretărie astea le-ai luat de la canoniștii moderni, dar canoniștii bizantini (Balsamon, Aristen, Zonara) au văzut în acest canon obligativitatea mirenilor de a se împărtăși la fiecare Liturghie; iar Cormiciaia Slavă (1787) aduce în sprijinul acestui canon alte două (80 Trulan și 2 Antiohia), interpretându‑le astfel: „Să se afurisească (excomunice) cel ce nu rămâne în biserică până la rugăciunea finală și cei ce nu se împărtășesc”.
Ai citat ce spune parintele Pruteanu. Am explicat in celelalte mesaje, inclusiv de cei doi canonisti bizantini. Aristen nu spune asta, ci interpetarea corecta. Diac. Ica da toate citatele si ce spun toti ceilalti.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Deci cum rămâne cu ideile preluate de la catolici?
Am explicat destul de clar, conceptia este luata de la catolici, pe ea s-a incercat cautarea unor argumente din citate ortodoxe. Unde citesti tu spovedire doar din cand in cand si nepostire? Astea arata ca sunt luate de la catolici.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Uite că alții au înțeles altceva. Și printre aceia sunt preoți și canonști.
Si sfantul Grigorie a inteles gresit despre apocatastaza, asta nu inseamna ca erezia e adevarata.
Reply With Quote