Citat:
În prealabil postat de simpllu
Da știu, curația apare fix după 40 zile, înainte de 40 de zile este imposibil să fie invers. :))
Sf. Ioan Gură de Aur tocmai asta spune că vrednicia nu ține de timpuri, perioade sau soroace.
|
Degeaba ironizezi, daca nu cunosti ce este Taina Spovedaniei. Curatia tine de pregatirea inainte impartasirii, adica spovedirea si postul. Prin spovedanie se iarta toate pacatele (bineinteles, daca se spovedeste corect), credinciosul devine curat si primeste har, e ca botezul. De aceea, chiar si un credincios obisnut se poate impartasi astfel, desi nu a ajuns la masura celor despatimiti. Termenul de 40 de zile este dat pentru credinciosii obisnuiti, ca sa nu se vateme. In timp ce cei imbunatatiti, calugari sau pusticii, se pot impartasi si mai des. Cineva care a ajuns la masura despatimirii nu e mai curat si vrednic decat un credincios obisnuit? Dar aici e vorba de invatatura gresita propovaduita de cei ce sustin impartasirea deasa, ca nu trebuie sa fie curat cel ce se impartaseste, sau se curateste singur. (sunt unii care spun ca imparatsirea trebuie data la toti, pentru ca e ca un medicament pentru pacatosi, ca spovedania).
Citat:
În prealabil postat de simpllu
Pentru că făcea ascultare! Dar la fiecare Liturghie mergea pregătit pentru a se împărtăși. O fi întâmplătoare această înțelegere?
|
Deci, daca se duce cineva pregatit in fiecare duminica, dar se impartaseste cum spune Biserica are mai mult folos. Tot Sfantul Paisie Aghioritul spune ca impartasirea deasa nu aduce sfintenia.
Citat:
În prealabil postat de simpllu
Da, ascultarea aduce mult folos. Și nu se putea împărtăși fără binecuvântare.
|
Si daca asculti de Biserica si de episcop crezi ca e gresit, in loc sa asculti de oarecare?
Citat:
În prealabil postat de simpllu
Serios? Faptul că unii au ajuns la concluzia asta și alții la cealaltă, nu înseamnă că una din variante este greșită. Fiecare alege ceea i se potrivește mai bine sau, mai exact, ceea ce consideră duhovnicul că i se potrivește.
Concluzia ta este în totală contradicție cu practica Sf. Ioan de Kronstadt. Am dat doar un exemplu.
|
Nu e doar un exemplu Sfantul Ioan de Kronstadt, e singurul exemplu. Si sfantul a primit aprobarea speciala a Sinodului si nu impartasea fara spovedanie (era o spovedanie colectiva, dar nu nimic). Facem acultare de Biserica, nu de un duhovnic oarecare, ca orice preot poate sa spovedeasca sis a fie duhovnic. Inclusiv cei ce au devenit eretici, stilisti, nepomenitori etc. Vedem ca aceasta practica luata de la catolici e eronata pentru ca aproape toate arguentele sunt false, cu invataturi false. Tu vrei sa faci parte din Biserica sau dintr-un grup cu o invatatura diferita de cea a Bisericii?
Citat:
În prealabil postat de simpllu
Împărtășirea des automat implică spovedanie sistematică, oricum mai des decât termenul de 40 de zile. Spre exemplu spovedania la 3 săptămâni este de ori mai mult decât cei care se împărtășesșc la 40 zile și văd spovedania ca pe un act juridic.
|
Dar de ce trebuie sa iei practica de la catolici, pentru ca in ortodoxie nu se sustine impartasirea fara spovedanie, adica fara curatie. In Didahia, invatatura Apostolilor, scrie ca cel ce se impartaseste sa se spovedeasca inainte. Catolicii au luat, la randul lor, aceasta practica sub infleunta protestantismului. Nu crezi ca Biserica stie mai bine decat altii?
Citat:
În prealabil postat de simpllu
Și uite așa eviți să dai un răspuns pertinent. Nu ai participat la niciun botez/nuntă care s-a ținut sâmbăta și preotul a fost invitat la masă?
|
Asta tinea de ideea ca Sfantul Ioan Gura de Aur ar fi spus ca si preotii trebuie sa aiba aceeasi pregatire ca mirenii. Dar acest singur argument am aratat ca e fals, nu exista. Nu stiu ce post trebuie sa tina preotii. La fel cum nu stii daca toti se impartasesc, vedem in canonul apostolic ca pot sa nu se impartaseasca. In multe biserici sunt cate trei preoti, stim ca unul sigur trebuie sa se imparatseasca. Daca dai tu ce canoane au preotii o sa putem discuta pe baza lor.