Citat:
În prealabil postat de simpllu
Nu te poți împărtăși mai des pentru că te spovedești mai des, ci te împărtășești mai des doar dacă părăsești păcatele opritoare și ajungi la o anumită măsură pe care numai duhovnicul o poate stabili.
|
Aceeasi intelegere gresita, pacatele opritoare te opresc sa te impartasesti de tot, nu mai des. Oare duhovnicii si sfintii citati s-au inselat si numai tu si cei cu impartasirea deasa stiti care e adevarul? Te spovedesti mai des si te nevoiesti ca sa ajungi la traire mai inalta. Nu impartasirea deasa duce la crestere duhovniceaasca si sfintire, ci cresterea duhovniceasca duce la putinta impartasirii dese. Citeste ce spune parintele Paisie Olaru si ceilalti mari duhovnici, nu cativa care au preluat invataturi eterodoxe. Dar daca tu esti atras de aceasta invatatura o sa fii atras si de ce propovaduiesc cei ce au aceleasi conceptii.
Citat:
În prealabil postat de simpllu
Termenul îl stabilește doar duhovnicul.
|
Probabil nu stii, am citit ca la catolici este o ascultare exagerata, fara cartire, fata de cler (preoti si episcopi). Primul pas este gasirea unui duhovnic potrivit, nu ascultare de orice preot care spune invataturi gresite.
Citat:
În prealabil postat de simpllu
Nu este greșit să privești împărtășania ca pe un medicament. Mai greșit este să te crezi curat și vrednic.
|
Se referea la impartasirea fara pregatire, ca un medicament. Nu trebuie sa te crezi curat si vrednic, trebuie sa fii, adica pregatit prin spovedanie si post, asa cum invata Biserica. Daca e mandrie atunci e tot un pacat, nu inseamna ca esti pregatit.
Citat:
În prealabil postat de simpllu
Edificator este exemplul Sf. Ioan de Kronstadt care împărtășea mii de oameni, zilnic se împărtășeau câteva sute. Într-o zi sfântul iese cu potirul și spune așa: cei care s-au pregătit și sunt vrednici de împărtășanie treceți în dreapta; cei care se simt nepregătiți și nevrednici treceți în stânga. Cei din dreapta mai veniți altă dată, cei din stânga, poftiți.
|
Se impartaseau aceeasi in fiecare zi? Sau erau tot timpul altii, pentru ca veneau multi pelerini la dansul? Din cate stiu practica spovedania comuna. Iar sfantul era facator de minuni si avea o rugaciune puternica. Doar domniei sale i-a dat voie Sinodul sa faca asta. Oaer de ce nu au primit dezlegare toti preotii din Rusia? De unde stii ca sfantul nu le vedea la toti pacatele (cum se spunea si despre Paritnele Arsenie Boca, daca nu ma insel)? Iar rugaciunea sa le ierta tuturor pacatele.
Citat:
În prealabil postat de simpllu
Duhovnicul este cel care îți spune cât de des să te împărtășești. Iar Biserica te cheamă la fiecare Liturghie.
|
Doar duhovnicul care asculta de Biserica, nu cel care face cum crede el ca e bine. Sa luam un caz exceptional: duhovnicul cuiva era Pomohaci. Trebuia sa asculte de el neconditionat? Deci nu faci ascultare neconditionata de orice duhovnic.
Citat:
În prealabil postat de simpllu
Acel oarecare este sub ascultare unui episcop și a Bisericii.
|
Exact aici e problema, te-am intrebat de cateva ori daca acei duhovnici au cerut aprobare de la episcop. Iar Biserica am vazut ce spune.
Citat:
În prealabil postat de simpllu
Eu m-am referit la cum și cât de des se împărtășea Sf. Ioan de Kronstadt. Spre exemplu a mâncat de dulce într-o miercuri sau a tras din pipă și a doua zi s-a împărtășit. Dar se căia de fiecare dată pentru păcatele făcute . Și bineînțeles că se spovedea, dar nu cred că zilnic toată viața.
|
1. Sfantul Ioan era induhovnicit, chiar facator de minuni. Avea o rugaciune puternica, probabil i se iertau pacatele la rugaciune (ceea ce nu poate face un credicnios obisnuit).
2. Sfantul era preot, nu era mirean.
3. Cred ca in acele timpuri nu se stia prea multe despre fumat. Postul e un ajutor ca un credincios sa creasca pe treptele induhovnicirii, sfantul deja ajunsese pe cele mai inalte trepte. Cum am si spus, daca cineva ajunge despatimit se poate impartasi si in fiecare zi, eu nu contest asta. Problema e cu cei care nu au ajuns deloc acolo. Asta e ceea ce spun duhovnicii, sfintii si Biserica, desi propovaduitorii desei impartasanii sustin altceva.