View Single Post
  #2334  
Vechi 31.12.2018, 01:39:51
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Cum să ne revenim, dacă simțim descurajare în viața duhovnicească?
Există descurajare, în general, și există o descurajare mai specifică, legată de viața duhovnicească.
O primă formă a acesteia ține de păcate comise mai înainte, păcate de care suntem conștienți. Ca să ieșim din ele, trebuie, bineînțeles, să ne pocăim. Însă, în același timp, trebuie să nu rămânem fixați asupra lor. Starețul Serghie ne recomandă să nu ne descurajăm niciodată din pricina păcatelor făcute în ajun sau în zilele precedente ci, ridicându-ne, să începem fiecare zi ca și cum am lua viața de la capăt.
O a doua formă de descurajare este cea de a cărei cauză nu ne dăm seama. Ea este legată de o stare de păcat de care nu avem cunoștință.
Soluția este să ne pocăim pentru această stare de păcat. În acest scop, Biserica propune diverse formule de rugăciune, în care I se cere lui Dumnezeu să ierte păcatele neștiute – formulă de neînțeles pentru mulți, dar care are, însă, un sens profund și joacă un rol important pentru a ne curăța inima. Așadar, trebuie să-I cerem lui Dumnezeu: „Iartă-mi păcatele cele neștiute!” și să perseverăm răbdători în pocăință, până ce ni se schimbă starea.
Starețul Serghie atrage atenția că o anumită oboseală, o anumită trândăvie, o lipsă de apetență, mai precis un oarecare dezgust apar adesea în momentul în care începem să ne rugăm. Atunci este vorba de o lucrare a demonilor care urmăresc să ne împiedice de la rugăciune! Este o stare clasică împotriva căreia trebuie să luptăm, iar cea mai bună armă de care dispunem este pocăința.
În general, atunci când ne simțim căzând într-un fel de moleșeală și de descurajare, trebuie imediat să-I cerem iertare lui Dumnezeu ca pentru un păcat și să ne pocăim de el, până ce ne regăsim starea normală.
Trândăvia, reticența sau moleșeala care se manifestă în săvârșirea sarcinilor noastre materiale sau duhovnicești trebuie să fie simțite ca niște prilejuri de a renunța la voia proprie. Starețului Serghie îi plăcea cu privire la aceasta să pomenească regula de viață a Stareților din Valaam, care duc la extremă această tăiere a voii proprii: „Fac ceva nu pentru că vreau, ci pentru că nu vreau”. Este un principiu greu de înțeles și de pus în practică, însă foarte rodnic pentru sporirea lăuntrică.
Extrase din cartea lui Jean-Claude Larchet, „Avva Serghie”
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote