Citat:
În prealabil postat de cristiboss56
(Matei 15, 21-28)
În vremea aceea a venit Iisus în părțile Tirului și ale Sidonului. Și, iată, o femeie cananeeancă, (...)
|
Sf Ieronim: Domnul nostru ii lasa pe evrei, pe farisei si calomniatori si se duce in tinutul Tyrului si in tinutul Sidonului ca sa intinda binefacerile lui pana la locuitorii acestor taramuri.
Remi: Tyrul si Sidonul erau tinuturi locuite de neamuri. Tyrul era metropola cananeenilor, Sidonul era la frontiera de nord a tarii lor.
Sf Ioan Chrysostom: Sa observam ca e in momentul in care ii elibereaza pe evrei de ascultarea care le interzice anumite mancaruri, cand deschide neamurilor portile Evangheliei. Tot asa, Petru primeste in viziune porunca de a se elibera de aceasta lege si a fost trimis imediat la centurionul Corneliu (Fapte, cap 10). Daca cineva ar intreba: de ce Mantuitorul, care spusese Apostolilor "Nu va veti duce la neamuri!" se duce El insusi, vom raspunde ca, mai intai, Domnul nu este supus preceptelor pe care le da discipolilor, iar mai apoi ca nu s-a dus acolo ca sa evanghelizeze, ci ca sa se retraga, dupa cum ne invata Sf Marcu (Mc 7:24) ca ar fi vrut ca nimeni sa nu afle.
Anonim: Vedem, aici, marea credinta a acestei cananeence: ea recunoaste in El un Dumnezeu si in acelasi timp un om, spunandu-i "Fiul lui David". Accepta ca nua re niciun drept, niciun merit, numai indurarea lui Dumnezeu este ceea ce ea implora, spunand "Miluieste-ma".
Sf Ioan Chrysostom: (...) dar ce rezultat neasteptat! Ea se roaga, ea face sa se cutremure aerul de lamentatiile ei si de tipetele ei, iar acest Dumnezeu atat de bun, atat de tandru cu durerile oamenilor nu ii raspunde niciun cuvant, dupa cum ne spune Evanghelistul "insa nu i-a raspuns niciun cuvant".
Anonim: Pentru ca sa straluceasca rabdarea si perseveranta acestei femei. Poate si pentru a face loc medierii Apostolilor si a ne invata, astfel, necesitatea intercesiunii sfintilor pentru a obtine gratiile pe care le cerem: "si apropiindu-se, ucenicii Lui Il rugau..."
Sf Augustin (Despre acordul Evangheliilor 2:49) Ar parea ca exista, aici, o anumita contradictie intre relatarea Sf Matei si cea a Sf Marcu, fiindca ultimul spune ca aceasta femeie a venit sa-L caute pe Domnul intr-o casa in care se gasea atunci. Or, Sf. Matei nu vorbeste despre aceasta circumstanta, si totusi relateaza acelasi eveniment. Dar, fiindca scrie ca Apostolii i-au spus Mantuitorului "Da-i drumul, ca striga in urma noastra!", intelegem ca femeia ii adresa Mantuitorului suplicatiile ei mergand dupa El. Sf Matei, spunand "insa Isus nu i-a raspuns niciun cuvant"ar putea lasa sa se inteleaga ceea ce nici unul, nici altul nu relateaza explicit: ca Isus a iesit din casa pastrand tacerea, astfel tot restul se leaga fara umbra de contradictie.