Citat:
În prealabil postat de Demetrius
Daca ar fi cat de cat apropiat de adevar ceea ce spui, atunci n-ar fi interzisa casatoria dupa hirotonire.
|
Căsătoria e obligatorie înainte de hirotonire în majoritatea cazurilor, asta o ignori că nu-ți convine? Căsătoria după hirotonire înseamnă recăsătorire de regulă. Dacă căsătoria ar fi rea nu ar fi regulă ca preoții să fie deja căsătoriți.
Citat:
În prealabil postat de Demetrius
Casatoria este interzisa dupa hirotonire fiindca prin hirotonire sufletul adopta juramantul transcendentei, adica "mersul" deasupra apei marii, in aceasta (mare) inotand, traind sau inecandu-se cei casatoriti, cum a fost in pericol si Petru. Altfel spus, cel hirotonit (incepand cu diaconul...) nu mai poate aspira la obiectivele acestui plan lumesc in care s-a nascut, ci la cele superioare din punct de vedere duhovnicesc.
|
Ce prostie. Clerul nu are voie să disprețuiască căsătoria și aproape toți sunt căsătoriți deja oricum. Preoții celibatari au nevoie de permisiunea episcopului explicit și o fac ca să devină mai târziu ieromonahi.
Canonul 51 apostolic interzice disprețuirea Tainei Cununiei:
Citat:
Dacă vreun episcop sau presbiter sau diacon, sau oricine din catalogul (cinul) preoțesc, se ține departe (s-ar abține) de nuntă și de cărnuri și de vin, nu pentru înfrânare, ci din scârbă, trecând cu vederea (uitând) că toate sunt foarte bune și că bărbat și femeie i-a făcut Dumnezeu pe om, ci hulind, ar cleveti făptura, ori să se îndrepte, ori să se caterisească și să seîndrepteze din Biserică (să se afurisească). Asemenea și laicul.
|
Citat:
În prealabil postat de Demetrius
Tocmai ca nu s-au hotarat in mod liber fiindca s-au indragostit (s-au "impatimit") unul de altul, adica nu mai au liberul arbitru si astfel nu-L mai urmeaza pe Hristos, sa se infraneze ca El, dupa cum au promis la botez.
Nu ca s-o stinga, ci ca s-o satisfaca.
|
Am uitat că tu știi mai bine ca toată lumea, ca toți teologii și ca toți sfinții Bisericii că ai primit revelație de la nu știu ce înger căzut.
Citat:
În prealabil postat de Demetrius
Adevarat spui, cu duhul si cu inima am inteles, la fel cum e relatia lui Hristos cu Biserica, nu invers.
|
Duhul mândriei, da.