Citat:
În prealabil postat de Iorest
Citat:
În prealabil postat de Demetrius
Să ceri să fie cineva canonizat este mai mult decât o binecuvântare și este și o dovadă de cucernicie, mai ales știind conținutul procedurii; este foarte corect să se facă un dosar pe care Sinodul(ierarhii) să-l discute.
Spune tu un singur sfânt care n-a fost propus spre canonizare, ci pur și simplu ne-am trezit cu el trecut în calendar. Mai știi(?), poate o fi vreunul!
|
Nu neapărat, pentru că nu știi viețuirea și învățăturile de la A la Z ale respectivului, sunt mulți care pot avea priză la popor.
Sunt sfinți care au fost canonizați 100 de ani sau mai mult, mai târziu de la adormirea lor:
Cuviosul Irodion de la Lainici, canonizat de B.O.R. în 2011, moaște descoperite în 2009, a trecut la Domnul în 3 mai 1900, nu mai trăia mai nimeni din cei care l-au cunoscut în 2011.
|
Se pare că nu știi procedura de canonizare, care-i cât se poate de obiectivă deoarece se iau în discuție starea moștelor candidatului și minunile săvârșite de el indiferent când, în viață sau mai apoi.
Moaștele și minunile mărturisesc despre el.
”Raiul e plin de păcătoși pocăiți.” spune arhim. Arsenie Papacioc, dar tu comentezi că e incorect să fie vreunul canonizat în lipsa contemporanilor lui, că nu i se cunoaște viețuirea, că nu vorbește lumea despre el...
Oare vrei să spui că lumea nu-l ”toacă” așa cum o faci tu cu Arsenie Boca? Niciodată n-ai spus ceva bun despre el.
Origen n-a fost înfruntat în viață fiindcă nimeni nu-l putea contrazice cu nimic, doar după trecerea la cele veșnice a fost ”mazilit”, deși în viață a vorbit despre reîntrupare, dar numai după moarte au îndrăznit să ia atitudine cei mai ”curajoși ierarhi”.
Nimeni n-a știut nimic despre viața Sf. Efrem cel Nou, dar moaștele sale au fost descoperite la peste 500 de ani după moartea sa și abia apoi au venit și minunile. Dacă erai tu ierarh în comisia de canonizare, erai contra?
https://www.crestinortodox.ro/sfinti...ou-160483.html