Pot fi numiți Creștinii Poporul lui Dumnezeu?
Pot fi numiți Creștinii Poporul lui Dumnezeu?
Ies din aventura mea cu iudaismul, fiindcă din ce am înțeles el dorește doar relații serioase și permanente…
Și asta e n-am ce face,in acest topic voi vorbi,în premieră mondială și planetară chiar, pentru prima dată de foarte mulți ani,și eoni,in favoarea Creștinismului.
Nu fiindcă Creștinismul ar avea nevoie ca sa vorbesc eu in numele lui,ci pentru că am eu nevoie să vorbesc în numele Creștinismului.
N-am să mă refer la o Biserică anume,ci la întrega Biserică și întregul Creștinism de la Biserica Primară unde Paul dădea cu pumnul în masă și automat se schimba instant cuvântul lui Dumnezeu,până la ultima sectă…
Mă veți ierta dacă nu par creștin, fiindcă nu sunt și n-am fost niciodată cu adevărat unul, însă încerc să văd dacă pot deveni unul din perspectiva celui care a văzut cel puțin în iudaism un adevăr revelat și cred în posibilitatea ca din acesta să pornească o continuare pentru toată lumea.
Însă continuarea are extrem de multe direcții…
Duc toate în același loc?
Romani 9:25 EDC100
[25] după cum zice în Osea: „Voi numi «popor al Meu» pe cel ce nu era poporul Meu, și «preaiubită» – pe cea care nu era preaiubită.
Cine putea lansa această ipostază, altul decât Pavel…
Păi să vedem ce zice Osea.
Începe așa:
Osea 2:1, 23 EDC100
[1] Ziceți-le fraților voștri: «Ami» (Poporul meu) și surorilor voastre: «Ruhama» (Cea îndurată)!
Și se termină așa:
[23] Mi-o voi sădi pe Lo-Ruhama în țară și-i voi da îndurare; îi voi zice lui Lo-Ami: «Tu ești poporul Meu», și el va răspunde: «Dumnezeul meu!»”
Acel “Lo” semnifică o negație.Daca la început spune că Ami este” poporul meu” și Ruhama “cea îndurată” la final încheie cu faptul că va spune, prin adăugarea acelui “Lo”, care așa cum am spus, că este o negație,pe cei care nu sunt poporul lui și nu este cea îndurată.
Deci implicit înseamnă că va admite că cei ce nu sunt poporul său să-i devină popor și să-l recunoască ca Dumnezeu.
Stă în picioare interpretare lui Pavel?
Mă văd nevoit să spun…Cam stă….
Bun, mergem mai departe cu un pasaj la care am făcut trimitere în alt topic.
Iată ce spune Petru:
1 Petru 2:9-10 EDC100
[9] Voi însă sunteți o seminție aleasă, o preoție împărătească, un neam sfânt, un popor pe care Dumnezeu Și l-a câștigat ca să fie al Lui, ca să vestiți puterile minunate ale Celui ce v-a chemat din întuneric la lumina Sa minunată; [10] pe voi, care odinioară nu erați un popor, dar acum sunteți poporul lui Dumnezeu; pe voi, care nu căpătaserăți îndurare, dar acum ați căpătat îndurare.
Are dreptate oare Petru?
Exodul 19:5-6 EDC100
[5] Acum, dacă veți asculta glasul Meu și dacă veți păzi legământul Meu, veți fi ai Mei dintre toate popoarele, căci tot pământul este al Meu; [6] Îmi veți fi o împărăție de preoți și un neam sfânt.» Acestea sunt cuvintele pe care li le vei spune copiilor lui Israel.”
Nu prea,doar dacă se adresa strict evreilor poate avea dreptate…
Știu că acest pasaj este utilizat in multe cercuri neoprotestante, însă după cum vedem este utilizat eronat.
Adică nu-i vina celor care îl utilizează, pur și simplu Petru forțează nota prea tare,nefiind în acord cu “originalul”.
Dar dacă preluăm doar pasajul lui Petru și îl considerăm o notă proprie de adăugare a universalității pornind de la un pasaj care era destinat doar evreilor spre o tranziție către toate neamurile….
Atunci este un pasaj foarte bun.
Însă totuși să vedem ce spune Iisus despre asta:
Matei 21:43 EDC100
[43] De aceea vă spun că Împărăția lui Dumnezeu va fi luată de la voi și va fi dată unui neam care va aduce roadele cuvenite.
Are nevoie Iisus de argumente din Vechiul Testament?
Nu prea are, și nici nu-i trebuie, fiindcă le cam spune direct și nici nu-i lăsa să ofere măcar contraargument.
Plus, chiar dacă i-ar oferi nu-i pasă.
Deci, le-a luat direct Împărăția.
Matei 8:11-12 EDC100
[11] Dar vă spun că vor veni mulți de la răsărit și de la apus și vor sta la masă cu Avraam, cu Isaac și cu Iacov în Împărăția cerurilor. [12] Iar fiii Împărăției vor fi aruncați în întunericul de afară, unde va fi plânsul și scrâșnirea dinților.”
Deci avem și masă rezervată la VIP,din păcate găsim împărăția fără gazde.
Cam dure aceste cuvinte,am impresia că Iisus a fost primul antisemit.
Înghit greu și eu asemenea afirmații, și înțeleg de unde au pornit anumite curente antisemite în cadrul Creștinismului.
Chiar din Noul Testament…. Nu-i de mirare că evreii nici nu vor să-l citească și se feresc de el ca de ceva dăunător.
Repet,eu sunt susținător al cauzei Israelului și al principiilor din Vechiul Testament cu privire la extrem de multe aspecte.
Însă aici iau efectiv ce găsesc în Noul Testament și îl prezint că atare,nu că o ofensă adusă evreilor ci ca o posibilitate pentru neamuri de a avea acces la Dumnezeul revelat in Vechiul Testament și împărăția cerurilor și Templul Sfânt.
Eh, iată că am găsit și calea de mijloc,aici și evreii și neamurile sunt împreună.
Efeseni 2:17-19 EDC100
[17] El a venit astfel să vă aducă vestea bună a păcii vouă, celor ce erați departe, și pace celor ce erau aproape. [18] Căci prin El și unii, și alții avem intrare la Tatăl, într-un Duh. [19] Așadar, voi nu mai sunteți nici străini, nici oaspeți ai casei, ci sunteți împreună-cetățeni cu sfinții, oameni din casa lui Dumnezeu,
Trebuie totuși să menționăm că acele cuvinte dure,adresate de Iisus se referă la o categorie de evrei nu la toți,și deasemenea accesul neamurilor nu prezintă o ușă deschisă așa pentru toți la grămadă.
Sunt condiții impuse ambelor părți, însă în esență drumul este comun deși pornește din direcții diferite.
Deci, până la urmă pot fi numiți creștinii Poporul lui Dumnezeu?
Cu siguranță sunt multe aspecte care sugerează extrem de solid acest punct de vedere.
Dacă creștinii devin poporul lui Dumnezeu, evreii mai sunt in continuare poporul lui Dumnezeu?
Cu siguranță da, deși unele afirmații și opinii ar spune nu.
Pot atât evreii cât și creștini să fie împreună poporul lui Dumnezeu?
Da,și aici trebuie să convergem cu toții.
__________________
Cheamă-Mă, și-ți voi răspunde și îți voi vesti lucruri mari, lucruri ascunse, pe care nu le cunoști.(Ieremia 33:3)
|