View Single Post
  #18  
Vechi 13.04.2025, 14:46:15
Seraphim7 Seraphim7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.12.2009
Mesaje: 1.392
Implicit

Rămânem strict pe revelația biblică deocamdată, fiindcă sincretismul nu-i sănătos,ci fiecare religie sau curent spiritual trebuie studiat așa cum este și se prezintă.

Iar dacă tu ești interesat de Biblie și curentele pornite de aici,păi trebuie să înțelegi acest fenomen prin prisma Bibliei.

Așa cum am spus,ai ajuns la concluzia că lumea este sub stăpânirea lui Satan,și te întrebi ce trebuie sa faci,te gândești să te muți pe altă planetă, să te lupți împotriva sistemului, să te ascunzi într-o peșteră, să fi in rebel,un om care iese din sistem etc….

Sau mergi pe ideea că l-ai primit pe Hristos și ești deja salvat, te-ai dus te-ai spovedit, te-ai împărtășit și ești iertat etc…

Opțiuni are fiecare dintre noi, însă hai sa vedem ce atitudine ne sugerează Dumnezeu.

Și nu în ultimul rând ce soluții.

Din nou voi veni cu pasaje din ambele traduceri, atât varianta ortodoxă via Septuaginta, cât și după traducerile catolică/protestantă via texte masoretice, așa că să vedeți diferențele destul de semnificative.

Începem cu o traducere de Anania, Biserica Ortodoxă:

Psalmul 2

1. Pentru ce s-au întărâtat neamurile și popoarele au cugetat deșertăciuni?
2. S-au ridicat împărații pământului și căpeteniile s-au adunat împreună împotriva Domnului și a unsului Său, zicând:
3. „Să rupem legăturile lor și să lepădăm de la noi jugul lor“.
4. Cel ce locuiește în ceruri va râde de dânșii și Domnul îi va batjocori pe ei!


Până aici totul bine ,vedem cum Dumnezeu râde de acest Game of Thrones al națiunilor și chiar își bate joc de ei, după cum vedem și noi in prezent.

Însă urmează ceva extrem de relevant,mai ales dacă veți merge in topicul “Care este cu adevărat casa Lui Dumnezeu”,unde am tratat mai amplu ceea ce urmează să introduc aici.

Iar dacă nu făceam acest studiu comparativ intre Septuaginta și textele masoretice nu observam ce urmează…

Fiți atenți!

Continuăm cu psalmul 2:

6. Iar EU SUNT PUS ÎMPĂRAT DE EL peste Sion, muntele cel sfânt al Lui, vestind porunca Domnului.
7. DOMNUL A ZIS CĂTRE MINE: „ FIUL MEU EȘTI TU, Eu astăzi Te-am născut!
8. Cere de la Mine și-Ți voi da neamurile moștenirea Ta și stăpânirea Ta marginile pământului.

Iar acum sa vedem diferența mai clar cu celelalte traduceri:


Psalmi 2:5-8 VBRC2020
[5] Apoi, în mânia sa, le vorbește și, în furia sa, îi înspăimântă: [6] „ EU SUNT ACELA CARE L-AM UNS pe regele meu în Sión, pe muntele meu cel sfânt!”. [7] Voi vesti hotărârea Domnului; EL MI-A ZIS: „ TU EȘTI FIUL MEU, eu astăzi te-am născut. [8] Cere-mi și-ți voi da popoarele ca moștenire și marginile pământului, în stăpânire!

Iar apoi vine și Cornilescu cu doua variante extrem de diferite una de cealaltă:

Psalmii 2:6-7 VDCL
[6] Și eu am uns pe împăratul meu peste Sion, muntele sfințeniei mele. [7] Voi vesti hotărârea: Domnul mi‐a zis: Tu ești Fiul meu, astăzi te‐am născut.


Psalmul 2:5-7 EDC100
[5] Apoi, în mânia Lui, le vorbește și-i îngrozește cu urgia Sa, zicând: [6] „Totuși Eu L-am uns pe Împăratul Meu pe Sion, muntele Meu cel sfânt.” [7] „Eu voi vesti hotărârea Lui”, zice Unsul. „Domnul Mi-a zis: «Tu ești Fiul Meu. Astăzi Te-am născut.


Deci care este diferența?

Păi in versiunea de traducere Septuaginta,David vorbește la persoana 1,iar în cele masoretice, vorbește Dumnezeu despre o întronizare a lui Mesia.

David spune despre el însuși că Dumnezeu l-a pus Împărat și că i-a zis “Fiul Mei ești tu” și că îi va da toate neamurile moștenire și împărăția pământului în stăpânire,asta in versiunea ortodoxă, după Septuaginta.

Însă în versiunea masoretice și celelalte traduceri protestante și catolice,David doar relatează ce spune Dumnezeu despre acel Uns, adică Mesia/Împărat.

Eu am mai oferit pasaje unde se declară în mod direct că David este acel Împărat, însă prin aceasta traducere unde, declară el însuși în mod direct asta…

(Iezechiel 37:24)-Anania
Iar robul Meu David va fi rege peste ei și păstorul lor al tuturor, și ei se vor purta după cum cer poruncile Mele și legile Mele le vor păzi și le vor împlini.

(Ieremia 30:9)-Anania
Și nu vor mai sluji străinilor, ci vor sluji Domnului Dumnezeului lor și lui David, regele lor, pe care îl voi pune iarăși pe tron.

(Iezechiel 34:23-24)-Anania
Voi pune peste ele un singur păstor, care le va paște; voi pune pe robul Meu David; el le va paște și el va fi păstorul lor.
Iar Eu, Domnul, le voi fi Dumnezeu, iar robul Meu David va fi prinț între ei. Eu, Domnul, am grăit acestea.

Acuma știu că Creștinismul și implicit Noul Testament interpretează aceasta că fiind vorba despre linia lui David sau sămânța lui David, însă mie mi se pare destul de clar că se specifică DAVID, însuși.

Adică chiar în Psalmul 2 am văzut că Dumnezeu i-a spus clar lui,nu urmașilor lui sau sentinței lui,că de exemplu când i-a spus lui Avraam,a spus și seminției tale,deci putea specifica lui David,că sămânța lui va fi Împărat și Mesia,nu el.

Deci, dragilor cum o dregem?

…….

Continuăm dar cu incursiunea să vedem cum ieșim din acest labirint mesianic.


(Ieremia 23:5)-Anania
Iată, vin zile, zice Domnul, când voi ridica lui David Odraslă dreaptă și va ajunge Rege și va domni cu înțelepciune; va face judecată și dreptate pe pământ.

Uite că deja se “complică” treburile,deci apare o Odraslă,care ajunge și ea Rege.

Conform cu pasajele anterior David automat este Rege Unsul,pus direct de Dumnezeu, însă mai apare încă un Rege, descendent din David.

Să vedem dar,ce mai putem descoperi despre acest aspect:

(Psalmul 131:11-12)-Anania
Juratu-S-a Domnul lui David adevărul și nu-l va lepăda: „Din rodul pântecelui tău voi pune pe scaunul tău,
De vor păzi fiii tăi legământul Meu și mărturiile acestea ale Mele, în care îi voi învăța pe ei și fiii lor vor ședea până în veac pe scaunul tău”.

Eh,aici mai greu putem asocia acest pasaj cu Mesia, doar dacă îl luăm din context pentru a sublinia că Iisus are descendentă din linia lui David, însă pare mai degrabă o continuitate a tronului lui David că împărat,nu neapărat o direcție care să ducă la Mesia.

Dar că să înțeleg acest aspect legat de descendenta fizică a lui David, uite următorul pasaj:

(2 Regi 714)
Iată Domnul îți vestește că-ți va întări casa, iar când se vor împlini zilele tale și vei răposa cu părinții tăi, atunci voi ridica după tine pe urmașul tău, care va răsări din coapsele tale și voi întări stăpânirea sa.
Acela va zidi casă numelui Meu și Eu voi întări scaunul domniei lui în veci.
Eu voi fi aceluia tată, iar el Îmi va fi fiu; de va greși, îl voi pedepsi Eu cu toiagul bărbaților și cu loviturile fiilor oamenilor.

Deci despre cine vorbește aici Dumnezeu,ce odraslă a lui David,i-a zidit o Casa?

Uite că îl numește și Fiu,iar domnia lui și scaunul lui de domnie este in veci.

Este SOLOMON, dragii mei.

Dacă ne ducem la Ieremia 23:5 cine a fost o odraslă din David,care a domnit cu înțelepciune,a făcut dreptate și a judecat corect pe pământ, însă a fost și Rege?

Deasemenea dragii mei tot SOLOMON.

Însă iată că trebuie să studiem extrem de atent multe pasaje care sunt greșit atribuite lui Iisus, inclusiv de unii traducători,mai ales cel din Ieremia 23:5 unde vedeți că Odraslă este cu O, deși am văzut evident că este vorba de Solomon.

Iar aici chiar am folosit doar Septuaginta in traducerea mitropolitului Anania.

Ieremia 23:5 VBRC2020
[5] Iată, vin zile – oracolul Domnului – când îi voi ridica lui Davíd o ordaslă dreaptă care va domni ca rege și va avea succes; va face judecată și dreptate în țară!

Pare că și Biserica Catolică este de acord cu mine, fiindcă a pus odraslă fără O.

Cornilescu însă pare atras de mirajul mesianic și atribuie pasajul lui Iisus.

Ieremia 23:5 VDC
[5] „Iată vin zile”, zice Domnul, „când voi ridica lui David o Odraslă neprihănită. El va împărăți, va lucra cu înțelepciune și va face dreptate și judecată în țară.

Mda,am deviat puțin de la subiectul inițial și anume cum facem tranziția de la împărățiile lumești la cea cerească, însă este relevant să vedem și cine va fi Împăratul, conform Bibliei.

Este ușor să te bazezi strict pe credința și să zici Iisus Hristos.

Însă dacă vrei să studiezi, vedeți și dumneavoastră că este destul de complicat să urmezi firul logic al evenimentelor și profețiilor.

Deci Dumnezeu a numit “Fiu” atât pe David cât și pe Solomon.

Însă nu doar asta,mai vedem în continuare că:

(Psalmul 88:20,26,27 )-Anania
Aflat-am pe David, robul Meu; cu untdelemnul cel sfânt al Meu l-am uns pe el;
Acesta Mă va chema: TATĂL MEU ești Tu, Dumnezeul meu și sprijinitorul mântuirii mele.
Și îl voi face pe el ÎNTÂI-NĂSCUT, mai înalt decât împărații pământului;

Deci altă calitate atribuită lui Iisus,care vedem că este atribuită aici lui David.

(Ieșirea 4:22)-Anania
Dar tu să zici lui Faraon: Așa zice Domnul Dumnezeul Evreilor: Israel este fiul Meu, întâi-născutul Meu.

Aici întreg poporul este atât Fiul cât și Întâi-nascut…
__________________
Cheamă-Mă, și-ți voi răspunde și îți voi vesti lucruri mari, lucruri ascunse, pe care nu le cunoști.(Ieremia 33:3)
Reply With Quote