Citat:
În prealabil postat de Iorest
Mie mi se pare că e o afirmație care deformează realitatea, dacă ești plin de har, sau ai bucurie sufletească nu mai simți nevoia să pui mii de întrebări, tocmai butoaiele goale răsună cel mai tare.
În loc să realizezi că unii nu iscodesc și-i luminează Dumnezeu ce să facă, tu arunci ideea că oamenii sunt împotriva îmbunătățirii, greoi, fără comunicare, rigizi.
Sigur se face cateheză și în București, mai ales în București dar tu nu ai chef să cauți pe acolo și o dai că nu se face.
Acum sunt școli de teologie pt cine vrea mai mult, dacă tot ești avid de cunoaștere.
Ți-am mai spus că e o idee forțată, arată-mi mie de câte ori a apărut la radio Porfirie Kavsokalivitul, Paisie Aghioritul, gheron Iosif Isihastul sau orice alt sfânt contemporan.
Presupunând că radioul era mijlocul de difuziune în masă al vremii lor echivalentul internetului, deci e o minciună că apostolul Pavel ar fi folosit internetul, radio-ul, podcastul sau alte căcaturi ale lumii moderne care produc oameni desprinși de viața reală.
Tocmai că dacă stai să o gândești Areopagul era o arenă live de idei unde erai confruntat pe loc, nici unul nu ar fi vorbit din spatele unui microfon, unei sticle/obiectiv, pitit într-o încăpere.
Și cum poate călăuzi orb pe orb fără să cadă în groapă ?
Nu mai gândi așa, majoritatea au o chemare de la Dumnezeu spre Biserică, deci dacă vine cineva nu vine nici pentru preot, nici pentru calitatea melodică a cântăreților, pt cât de moi sunt stranele, nici pt slavă de la oameni.
Deci nu sunt ai nimănui niciunul și nu trebuie învățați să ocolească discuția măcar particulară cu un preot, dacă nu spovedania.
|
Uite ,incerc sa raspund in general la remarcile tale,poate reusesc sa ma fac mai clar, sau poategresesc in imaginea mea ,dar asta e perceptia .
Urasc sa iau punct cu punct remarcile tale,multe cu note personale ,ca si cum m-as apara , sau ca sa iti dovedesc in vreun fel tie ca nu ai avea dreptate.
Pentru mine mai important decat teoria la care nu tin neaparat sa ies biruitor ,este interlocutorul si pretuiesc ideile fiecaruia.
Si in acord cu principiul asta , e importantt pana la urma ce inteleg oamenii , cei care mai citesc poate.
Pentru ca in nici un fel nu vreau sa se zica ,am intrat pe un forum ortodox si am vazut ca aia doar se certau intre ei pe acolo.
Biserica orotodoxa in randul multora are o imagine ca fiind prea dogmatica si neadaptata fiind perceputa ca o Biserica cu prea multe slujbe, si reguli , si cu mai putina empatie,bucurie ,comuniune care ar face oamenii mai sensibili la mesajul sau.
Lumea nu e asa avansata ca noi in teorii , si la lucrurile astea se uita
Pe de alta parte oamenii ajung pana la urma la ea, mai ales in urma necazurilor , si multi descopera rugaciunea personala, care apoi reusesc cumva sa o lipeasca de acatiste sau rugaciuni regulate si la credinta in sfinti.
Un alt punct bun al ei sun predicile preotilor , si harul care izvoraste din cuvintele lor , desi la nivelul faptelor,mai ales cele ce tin de bani si interese , sunt aspru judecati
De asemena si indrumarile personale prin duhovnici sunt de multe ori bune pentru , si dau incredere,pot genera chiar ascultare, desi unora li se pare ca nu toti isi dau interesul sau au har suficient.
Sunt si multi care sunt anti-biserica , tocmai ca au o judecata limitata la aspectele finainciare si de interese care la vad exagerate acolo.
Toate aceste aspecte care ar trebui sa fiu orb sa nu le vad, mie imi arata indatoriea Bisericii de a folosi un limbaj adecvat pentru fiecare categorie.
Limbajul prea axat pe limitarea la cuvinte, "de aici pana aici e ok ,peste aceasta nu", ca asa am citit/vazut/auzit la inaintasi sau la preoti nu se potriveste mereu.
Biserica nu este o arhiva a adevarului apostoliolor care nu mai trebuie atinsa , dimpotriva, este o uzina vie, in care intra invatatura cea buna , si iese dragostea si faptele bune ,si iubirea fata de Dumnezeu.
Acum incerc si eu sa pastrez echilibrul intre dogma si de multe ori gadesc ca si tine , si nevoia de adaptare, pentru a intelege pe cat mai multi in jur, fara ca prin aceasta sa fac compromisuri de la ce e bine.
Deci daca ti se pare ca gresesc undeva poti sa ma corectezi,ca mie imi convine sa nu ma departez de adevar, dar daca o anumita atitudine nu este dogmatic dovedita ca nu ar fi permisa ,ci dimpotriva, a fost practicata de inaintasi, atunci ai putea lasa fiecaruia libertatea de miscare si afirmare personala ,chiar daca ideea nu este la prima vedere in acord cu practica curenta , sau tu anticipezi ca nu ar fi.
Poate daca ai rabdare,mai tarziu vei descoperi ca nici interlocutorul nu e de fapt in dezacord cu tine , ci doar cauta cum sa aplice mai viu invatatura.
Caci in privinta asta e adevarat ce s-a zis : "slova omoara ,iar Duhul da viata "
Daca o sa intre vreun preot pe aici, sau daca eu o sa imi validez ideile la Duhovnic poate ca el nu va fi impotriva unor afirmatii,nu stim, si poate va intelege mai bine nuantele in care au fost facute.
Sau poate o sa vina si la mine cumva vremea ascultarii daca voi realiza eu ca gresesc cu ceva,in care sa imi sarific propria capacitate de a emite idei, daca voi intelege eu personal ca sunt in gresala.
Dar indiferent de ce vei zice sau cate idei proaste voi mai emite eu, sa stii ca eu niciodata nu am sa intru in disputa cu tine , si voi evita sa cataloghez in vreun fel gandirea ta , cel mult voi cauta sa argumntez daca ideile mele contrazic dogma sau nu , eventual si prin alte feedbackuri.