Starea Katnut (Micime)
Totuși, Malchut nu este singura Sfira ce nu poate primi Lumina; din lumea lui Atzilut și mai jos,
Sfirot Bina și ZA deasemeni nu pot primi Lumina. Această restricție este numită A doua
Restricție (Tzimtzum Bet). În această restricție, Malchut aparent urcă în dorințele sale către Sfira
Bina. Dorințele sale de „recepție” domină trei Sfirot: Bina, ZA, și Malchut, precum Sfirot Bina și
ZA intră de asemenea sub influența regulii (dorinței) înălțatei Malchut.
Dacă un Partzuf nu are putere să se opună dorințelor sale egoiste de recepție în Sfirot Bina,
ZA și Malchut (AHP), partea sa inferioară nu are dreptul să primească Lumina Creatorului,
deoarece ar primi-o egoist, aducându-și astfel singură un mare prejudiciu. Pentru a evita acest
lucru, partea superioară a Partzuf-ului—Sfirot Keter și Hochma (GE)—este separată de partea
inferioară de către Parsa (partiție, întoarcere), prin intermediul căreia, Lumina nu poate trece în
jos. De aceea, ca rezultat al urcării lui Malchut către Bina, fiecare grad a fost divizat în două
părți:
Malchut a restricționat răspândirea Luminii în interiorul Partzuf, și astfel două părți au fost
formate: GE primește Lumina, cu alte cuvinte Sefirot Keter și Hochma primesc Luminile Nefesh
și Ruach, în timp ce partea cealalta a Partzuf (Sefirot Bina, ZA, și Malchut) se află sub Parsa, și
de aceea nu primește Lumina. Luminile lor corespondente—Neshama, Haya și Yechida—de
asemenea rămân în exteriorul Partzuf-ului.
Acest grad (Partzuf), este privat de Lumina Neshama-Haya-Yechida și îi este lăsată doar
Lumina Nefesh-Ruach, numită “aer.” Aceasta este desemnată de intrarea literei Yod în cuvântul
Lumina (Ohr = Aleph-Vav-Reish). De aceea, cuvântul Lumina (Ohr) se schimbă în aer (Avir =
Aleph-Vav-Yod-Reish). Acest stadiu al vasului este numit Katnut (micime). Cu alte cuvinte,
înălțarea lui Malchut la Bina este desemnată de intrarea literei Yod în cuvântul Lumină (Ohr = Aleph-Vav-Reish +Yod = Aleph-Vav-Yod-Reish = Avir—aer). Aceasta înseamnă că datorită
înălțării lui Malchut la Bina, Partzuf-ul și-a pierdut Lumina și a rămas doar cu aer.
Într-un asemenea stadiu, gradul sau Partzuf este numit Katnut (micime), unde Sfirot Keter
și Hochma au doar Lumina Nefesh-Ruach, iar Sfirot Bina, ZA și Malchut se află sub Parsa, și nu
primesc Lumina. Parsa oprește Lumina să se răspândească sub ea. Sfirot Keter-Hochma și BinaZA-Malchut sunt desemnate de următoarele litere:
-M [MEM], Y [YOD], H [HEY], L (LAMED), A (Aleph).
În ordinea inversă, aceste litere formează numele Creatorului Elohim, unde GE = literele
Mem + Yod = IM (pronunțate ca MI), și AHP = literele Aleph + Lamed + Hey = ELEH. Din
moment ce omul atinge Creatorul de jos în sus, numele Creatorului ELOHIM este pregătit de jos
în sus.
După nașterea tuturor lumilor și coborârea întregii Creații în lumea noastră, toate
Partzufim ale lumii lui Atzilut și lumilor BYA au trecut în stadiul Katnut. De aceea, Lumina este
prezentă în GE, dar absentă în AHP. AHP al Gradului Superior a căzut în GE al gradului inferior,
formând astfel scara spirituală dintre Creator și om în lumea noastră, iar cea mai de jos parte a
ultimului grad spiritual al lumii Assiya a căzut într-un punct în inima omului. Prin urmare, toate
nivelele intermediare există acum unul în interiorul celuilalt: AHP al Gradului Superior se află in
interiorul GE al celui inferior:
Suma dorințelor omului este numită inima sa. Din moment ce natura cu care ne naștem
este egoism absolut, omul nu simte punctul spiritual din inima lui. Totuși, într-un anumit
moment al încarnării sale, omul începe să năzuiască spre dezvăluirea și evaluarea cauzelor vieții;
el tânjește să atingă singur sursa, așa cum faceți voi chiar acum. Aspirația omului către Creator,
este exact această aspirație de a-și atinge originea. Nemulțumirile omului de-a lungul vieții,
adesea îl ajută în această căutare, atunci când nu există nimic care să-l atragă în mediul
înconjurător. Asemenea circumstanțe îi sunt trimise de Sus, cu scopul de a începe să simtă un
punct gol în inima sa și să stimuleze în el dorința de a-l umple.
Creatorul se manifestă ca o proprietate altruistă de dăruire, fără a avea un beneficiu pentru
Sine. Din aceasta, putem înțelege proprietățile pentru Sfirot Keter, Hochma, și Bina care
împărtășesc proprietatea de dăruire a Creatorului. Singura Creație este Malchut, voința de a primi
Lumină (plăcere). Fiecare dintre noi și întreaga noastră lume, suntem partea cea mai de jos a
acestei egoiste Malchut.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)
Dumnezeu e Iubire :)
Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
|