Citat:
dorim din toata inima exemple de trairi vii, experiente si cunoastere DIRECTA a modelului de viata a lui Hristos pe acest Pamant, in aceasta Imparatie comlicata si extrem de complexa si duala pe care acestia l-au experimentat si chiar trait.
Intr-un cuvant, cum au facut ei, Serafim de Sarov, de exemplu, cum au reusit sa navigheze ei apele tulburi ale acestei existente?
Ce strategii au folosit?
|
Exemple avem suficiente sunt mii de sfinti , dar in general se povestesc mai mult faptele lor, iar ca metode vedem aceleasi la toti : rugaciunea ,postul , smerenia , pocainta si ascultarea, meditatia, iubirea neconditionata a semenilor , dragostea de Dumnezeu.
Fiecare din noi ar trebui sa le luam pe rand si sa vedem de ce nu le indeplinim pe fiecare din acestea , si ce anume ne opreste.E o lupta personala ,sau in pereche cu duhovnicul daca ai sansa smereniei si a unui duhovnic care sa se potriveasca sufletului tau.
Si ar trebui inceput cu motivatia, de ce as vrea eu sa postesc , de ce e necesara mai mult decat rugaciunea ,si anume rugaciunea continua, de ce nu am curajul smereniei bazandu-ma prea mult pe mine, de ce nu las sa curga iubirea si o ingorp in temeri excesiv rationale.
Este un raspuns personal care trebuie sa ni-l dam , si sfintii vorbesc mai putin despre cum au ajuns acolo si mai mult despre cum este acolo.
Pentru ca ei sunt modele ,nu neaparat ajutoare, decat daca la adresezi rugaciuni directe.
E adevarat ca un sfant avea puterea si sa isi inalte ucenicii prin diferite exemple si fapte, dar vorba aia: te impinge, dar nu iti baga in gura.
Pentru ca mantuirea nu vine de la oameni , impreuna cu ei da, dar nu de la ei.
Cine isi doreste sfintenie sa o ceara la Hristos, caci doar Acela poate sa i-o dea, caci sfintenie fara harul Duhului nu e posibila omului.
De aceea e necesar examenul interior , sa stii clar ce poti, ce vrei si de ce vrei.
De vrut vrem noi multe ,daca chiar le vrem , dar trebuie sa fim pregatiti sa ne daruim sufletul intai ,mintea, si apoi viata lui Hristos, si aspiratiile noastre nu vor mai fi imposibile, ci doar o consecinta a asemanarii cu Hristos.