View Single Post
  #13  
Vechi 21.12.2025, 23:17:37
iustin_dumitru iustin_dumitru is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.07.2025
Mesaje: 279
Implicit

Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
Grija pentru cele lumești nu se limitează doar la iubirea de arginți în interpretarea Părinților, cred eu. Se vorbește despre grija de multe, grija de a plăcea oamenilor, chiar grija pentru ziua de mâine; chiar grija în sine, cu sensul de îngrijorare, până la angoasa omului modern, este un păcat, pentru că vine din necredință; sau neîncredere în purtarea de grijă a lui Dumnezeu. Sau tot felul de griji deșarte, care ne împovărează viețile nouă, celor din ziua de azi, sufocându-ne spiritual. Și asta pentru că nu avem singura grijă care merită, aceea de a fi, de a trăi pe placul lui Dumnezeu.
Da ,se vorbeste si de la aceasta am plecat si eu. Ideea e ca nu prea e fromalizat acest pacat, apare in rugaciuni doar, nu apare in lista pacatelor din marturisirile ortodoxe, decat sub forma 'iubirii de arginti'.

Practic nu este adus la zi, desi in ziua de azi e un pacat predominant.

Si de aceea e mai greu de spovedit, caci preotul se uita putin ciudat la tine daca nu te cunoaste, si ii spui ca te procupa prea mult serviciul, sau serialele Netflix, sau alte si alte lucruri care iti acapareaza mult mai mult decat ar trebui viata.

Intrebarea mea era daca e formalizat undeva, in vreun indreptar,in vreun studiu ,in vreun sinod, acest pacat al ingrijirii exagerate de cele lumesti (apropiat de ce zice Cozia cu inchinarea la mamona , care vine tot din Cuvantarea de pe Munte )
Citat:

Eu cred că îngăduința pe care o arată Biserica față de a doua și a treia căsătorie vine din înțelepciune, ca să nu-i piardă cu totul pe cei slabi în credință, care altfel ar trăi în concubinaj și, neiertați de Biserică, ar rămâne cu totul despărțiți de ea, deci pierduți. Biserica constată această slăbiciune a lor, de a nu putea duce crucea singurătății, și îi iartă. Domnul a spus, într-adevăr, "ce a unit Dumnezeu, omul să nu despartă", respectiv că divorțații comit adulter dacă se recăsătoresc (cu alte persoane, se înțelege). Însă este posibil – ori chiar probabil – că i-a iertat pe cei care au făcut-o. Poate chiar în cazul femeii samarinence, spre exemplu.
Oare e undeva formalizata aceasta ingaduinta,in vreun Sinod mai nou.

Caci la Sfantul Ioan Gura de Aur si in vechile sinoade cred, inca apare ca un mare pacat, sa incerci sa iti refaci viata cu altcineva cat iti/ii traieste sotul. Zic de sfantul Ioan Gura de Aur, tocmai ca trateaza foarte practic si intelegator aceasta problema, aratand dezavantajele celui care se recasatoreste cu cineva divortat,si care orice divortat le poate recunoaste usor in viata sa, excluzand si el de la inceput cazul de vaduvi.

S-a zis oare explicit la un moment ulterior, "alaturi de vaduvi includeti si pe cei divortati" in ingaduinta , chiar daca Domnul avertizeaza ca tocmai sunt pe cale sa faca un mare pacat?

Sau se prefera o tacere , in care se zice in general casatoria a 2 a sau a 3 a , dar fara a formula clar daca provine din vaduvie sau din divort , sau poate chiar din parasirea unei persoane care altfel tinea la tine si sufera.


Citat:
Am întâlnit duhovnici care iau spovedania foarte în serios și stau de vorbă cu fiecare om, chiar și 15-20 de minute. Poți încerca să mergi la mai mulți, doar pentru a-i cunoaște și încerca, fără să renunți din start la actualul duhovnic. Abia când dai peste unul pe inima ta, îl întrebi dacă te primește și atunci ceri binecuvântare de la actualul.
Cum sa fac asta practic? Ma duc la Biserici prin preajma si ma uit cand spovedeste?
Dar de multe ori se spovedeste doar in perioada posturilor daca stau sa ma gandesc.


Citat:
Îmi pare rău că nu te pot ajuta în sensul ăsta, dar îți întorc rugămintea să faci tu acest lucru cu mine. Vorba părintelui Galeriu: "Nu aștepta de la altul să-ți facă binele, începe tu însuți!"
Sa incep eu insuti sa ma judec, sau sa incep eu insuti sa iti dau feedback :) ?
Ma gandeam ca la mine e mai usor ca eu fac greseli mai evidente , chiar si pe acest forum: vorbesc mult, sunt superficial, nu gandesc uneori, fac aluzii , am parere de sine...

La tine e mai greu de gasit ceva ca esti prea echilibrat daca se poate spune asta ,cel mult sa te laud ca si ceilalti, da ti se urca la cap :)
Reply With Quote