Citat:
În prealabil postat de ancah
Mirean, nu acesta e raspunsul asteptat. Era vorba de superioritatea intreruperii postului, pe care tu, ca absolvent de teologie, o afirmi aici.
Se stie ca cel bolnav, este exceptat de la post, si nu i se socoteste lui, ca nu il tine. Deasemeni stiut este ca postul nu e numai trupesc, ci si sufletesc.
Asa, ca frate, ia si tu seama, si nu mai veni cu inovatii, ca smintesti oamenii.
Pe "tianu" n-o poti sminti, caci sotul ei, preotul, stie foarte bine ce are de facut. Cred ca ea nu a fost intru totul de acord cu el, de a incercat marea cu sarea si pe forum, in speranta unui raspuns mai favorabil ei.
Iar o femeie, care poate face copil e o femeie sanatoasa.
|
Ancah, din pacate, iar ai inteles ce ai vrut. Nu am vorbit niciunde de "superioritatea intreruperii postului", ci numai despre motivele intreruperii lui.
Ca absolvent de Teologie, la cursuri, intre care si cel de "Formare duhovniceasca", "Morala" sau "Drept canonic", inveti ca, in calitate de potential preot lucrezi cu oameni! Cum fiecare om este, evident, unic, iar generalizarile nu fac bine!
Concret, bunul simt (inainte de legi si canoane) spune ca o femeia care urmeaza un tratament de fertilitate pentru a avea prunci este, printre altele (si) un caz medical, deci o persoana bolnava. Astfel ca i se aplica cele pentru bolnavi, de la caz. Aici intra si intreruperea postului, nu ca "superioritate" fata de tinerea lui, ci ca jertfa pentru atingerea scopului pentru care doi oameni se "aduna" intr-o familie, prin Taina casatoriei (printre altele facerea de prunci - "Cresteti si va inmultiti, umpleti pamantul si-l stapaniti" (Gen. 1, 28)).
Revenind la "tehnica", subiect expus asiduu de tine o sa citez ceva scris de un pr. prof. de Morala din Facultatea de Teologie Ortodoxa din Bucuresti:
"Sfanta Scriptura numeste unirea conjugala a barbatului cu femeia cu termenul de "cunoastere". Despre Adam se spune ca "a cunoscut pe femeia sa si ea a zamislit si a nascut" (Gen. 4, 1). "Cain a cunoscut pe femeia sa, care a nascut" (Gen. 19, 6). Pentru a intelege mai bine de ce unirea dintre barbat si femeie este o cunoastere, trebuie sa privim spre Dumnezeu, nu spre animal. La acesta din urma imperecherea satisface exigentele naturii si nevoile biologice. Intre barbat si femeie in casatorie nu poate fi vorba de imperechere ca in lumea animala, ci de dar total. In masura in care, din Revelatie, mintea omeneasca intelege ceva din taina cea mare a lui Dumnezeu, ea afirma ca Persoanele Sfintei Treimi se intrepatrund, locuiesc una in alta, fiecare se comunica celeilalte in mod total, ramanand insa ceea ce ea este. Tatal se comunica in intregime Fiului ("Eu si Tatal una suntem" In. 10, 30) si Duhului, Fiu Care il descopera pe Tatal prin Duhul Sfant.
http://www.crestinortodox.ro/Casatoria___Taina_a_daruirii_si_a_desavarsirii_per soanei_11749.html"
Ai episcop nou, "uns" in saptamana care a trecut. Poate te lamureste el mai bine!