View Single Post
  #142  
Vechi 09.05.2008, 16:42:25
mariann mariann is offline
Banned
 
Data înregistrării: 21.04.2008
Mesaje: 250
Implicit

Citat:
În prealabil postat de costel
Marian voi face cateva precizari ca sa vezi si altfel lucrurile: S-a observat ca ziua de odihna a fost stabilita ca sarbatoare pentru Evrei in legatura cu Pastile. Dar, totodata, cu aceasta sarbatoare, cu "Pastile Domnului" este consacrata si ziua intaia, pentru care Moise de asemenea precizeaza: "in ziua intai sa aveti adunare sfanta, in ziua a saptea, iar adunare sfanta" (Iesire XII, 16). Aceeasi consacrare observam si la celelalte sarbatori. Spre exemplu la cea a Corturilor: "in ziua intai va fi adunare sfanta, zice legiuitorul. Sapte zile sa aduceti jertfa Domnului si in ziua a opta va fi adunare" (Lev. XXIII, 35-36). Ceea ce remarcam in mod deosebit, este si consacrarea zilei a opta impreuna cu ziua intaia. Se intelege ca ziua a opta era totodata intaia zi a unei noi saptamani. Si totusi Profetul o numeste a opta zi. Aceasta vrea sa ne vorbeasca de o iesire din ciclul, din numarul sapte, al repetitiei; cu alte cuvinte, iesire din timpul ciclic si deschidere, intrare in timpul celei de a opta zi, simbol al plinatatii timpului, timp al invierii, timp al unei neincetate innoiri, nu al unei repetitii monotone intre nastere si moarte. Acest inteles reiese si din porunca sarbatorii zilei a opta a lunii a saptea, pentru care se precizeaza: "in ziua a opta sa aveti incheierea sarbatorii. (Numeri XXIX, 35). Cu alte cuvinte, ziua a Opta incheie timpul ciclic, si incheie praznuirea unui asemenea timp.
Pana sa ajung la convingerea ca ziua a saptea a saptamanii este in continuare ziua pe care Dumnezeu a sfintit-o si binecuvantat-o, am studiat lucrurile din aproape toate punctele de vedere. Dar nu strica o recapitulare.

In cap. 12 din Iesirea este vorba de asezarea Pastelor. Se face referire, in acest capitol, la mai multe zile ale lunii nu ale saptamanii. Iar acolo unde se spune "in ziua intai sa aveti adunare sfanta, in ziua a saptea, iar adunare sfanta" de asemenea, nu era vorba de ziua intaia a saptamanii sau ziua a saptea a saptamanii. Era vorba de o perioda de sapte zile din cadrul unei sarbatori mai lungi. "Timp de sapte zile veti..., in ziua intaia veti...., in ziua a saptea veti..."(Iesirea cap. 12 vers 16,17). Tot ce se spune in acest capitol nu schimba cu nimic sfintenia zilei a saptea a saptamanii.
"In ziua a zecea a acestei luni..." (vers. 3)
"in ziua a patrusprezecea a lunii..."(vers. 6)
"in seara zile a douazeci si una a lunii...(vers.18).
Saptamana are sapte zile. Teoria aceea cu ziua a opta a saptamanii (care de fapt ar fi ziua intaia) mi se pare fara logica. S-au intamplat multe in diferite zile ale lunii. Nu mi se pare corect sa ne fortam sa scoatem ca zi sfanta, ziua intaia a saptamanii, cand Sfanta Scriptura spune limpede ca Dumnezeu a sfintit si binecuvantat ziua a saptea.

"DUMNEZEU A BINECUVANTAT ZIUA A SAPTEA SI A SFINTIT-O"(Iesirea cap 2:3)
"CE BINECUVANTEZI TU, DOAMNE, ESTE BINECUVANTAT PE VECINICIE" (1 Cronici cap 17:27)
Hai sa desfiintam cumva aceste doua versete (plus multe altele) si apoi putem trece la teorii de ale noastre.