Citat:
Īn prealabil postat de emanuel2007
credema ca mam cam saturat sa tot repet aceleasi lucruri : BOSv nu este absolut deloc impotriva indeptarii cal iulian , ca sa fie adusa isimeria inapoi la 21 martie ; dar nu pe calea care sa folosit in BOR ; sfintii parinti au hotarat ca cal iulian trebuie indreptat dintimp in timp , dar nicidecum sa fie schimbat cu cal gregorian . ati vazut asta mai sus... deci cal iulian va fi indreptat si de BOSV dar asa cum a fost indreptat si la sinodul niceean , nu asa cum sa facut la sinodul din 1924 ... deci una este sa ramai la cal iulian si sa il indrepti , aducandul inapoi cu 13 zile , pentru ca sa fie isimeria iar pe 21 martie , si atentie , cu totul altceva este sa schimbi cal iulian cu cel gregorian care nu mai ramane in urma fata de soare ... de ce ? pentru ca este si de dorit ca calendarul bisericesc sa ramana in urma fata de soare cu timpul pentru a se putea astfel aproxima mai bine anul lunar ... deci cum am mai spus nu poti sa aproximmezi in acelasi timp si anul lunar si cel solar pentru cei doi ani difera ca durata intre ei . deci daca acuma , sa zicem aducem inapooi cal iulian cu 13 zile sa fie iar aproximat bine anul solar , de fapt noi ne indepartam fata de anul lunar , lucru care deasemenea nu este de dorit ... deci din punct de vedere bisericesc , cal trebuie sa aproximeze atat anul solar cat si pe cel lunar ; ori lucrul acesta este absolut imposibil din punct de vedere astronomic , deoarece cei doi ani difera in durata ; atunci ce au facut sfintii parinti ? au adoptat un calendar ( iulian ) care sa aproximeze mai bine anul lunar ( pentru ca anul lunar este mai important in fixarea pastelui ) dar sa indrepte acest cal iulian din timp in timp astfel incat sa fie adus inapoi aproape fata de soare ... intelegeti ? deci sfintii parinti au urmarit intentionat ca cal bisericesc sa nu aproximeze perfect anul solar , caci asa se ajungea sa fie ignorat cu totul anul lunar , si astfel , cu timpul pastele sa ajunga chiar si inaintea celui iudaic , ceea ce este de neconceput( acest lucru a fost anatemizat la sinodul niceean ) ; deci sa ales intentionat un cal care sa apoximeze foarte bine anul lunar , dar cu conditia ca aceste cal iulian sa fie adus din cand in cand inapoi cu cateva zile pentru a se apropia de anul solar ; bineimnteles ca ramanand aceeasi metoda de calcul ( aceea a cal iulian ) , calendarul iar ar fi ajuns sa se indeparteze de anul solar si deci de isimeria de 21 martie ... intelegeti ? deci aceste lucru sa urmarit intentionmat ... adica sa dorit ca cal bisericesc sa nu aproximeze perfect isimeria de 21 martie ci sa ramana in urma fata de aceasta cu timpul , tocmai pentru a se ajunge sa se aproximeze mai bine anul lunar ; dupa care , adica dupa un timp , se aducea iarasi cal iulian ( asa cum sa facut la sonodul niceean ) in apropiere de anul solar , adica fata de isimeria de 21 martie ... iar dupa un timp iar se indeparta de aceata isimerie , aproximand tot mai bine anul lunar , iar dupa un timp iar se aducea cal iulian inapoi aproape de anul solar si de isimeria de 21 martie , apoi iar se indeparta , si tot asa mai departe ... si aceata deoarece nu era corect din punct de vedere bisericesc sa fie aproximat bine numai anul solar , adica isimeria de 21 martie , ci si anul lunar , dupa care se fixeaza sfintele pasti ; caci sfintele pasti nu se fixeaza numai in functie de anul solar , ba chiar mai mult se fixeaza in functie de anul lunar ... deci numai cu cal iulian se poate face dreptate si sa fie respectati amandoi anii : si cel lunar si cel solar ...acuma este mai clar ? sau nu ? cred ca pana la urma am sa pun chiar aici pe site studiul ala , pe care va rog sa agveti rabdare sa il cititi si inca cu atentie , caci este cam lung ...
|
credema ca mam cam saturat sa tot repet aceleasi lucruri : BOSv nu este absolut deloc impotriva indeptarii cal iulian , ca sa fie adusa isimeria inapoi la 21 martie ; dar nu pe calea care sa folosit in BOR ; sfintii parinti au hotarat ca cal iulian trebuie indreptat dintimp in timp , dar nicidecum sa fie schimbat cu cal gregorian . ati vazut asta mai sus... deci cal iulian va fi indreptat si de BOSV dar asa cum a fost indreptat si la sinodul niceean , nu asa cum sa facut la sinodul din 1924 ... deci una este sa ramai la cal iulian si sa il indrepti , aducandul inapoi cu 13 zile , pentru ca sa fie isimeria iar pe 21 martie , si atentie , cu totul altceva este sa schimbi cal iulian cu cel gregorian care nu mai ramane in urma fata de soare ... de ce ? pentru ca este si de dorit ca calendarul bisericesc sa ramana in urma fata de soare cu timpul pentru a se putea astfel aproxima mai bine anul lunar ... deci cum am mai spus nu poti sa aproximmezi in acelasi timp si anul lunar si cel solar pentru cei doi ani difera ca durata intre ei . deci daca acuma , sa zicem aducem inapooi cal iulian cu 13 zile sa fie iar aproximat bine anul solar , de fapt noi ne indepartam fata de anul lunar , lucru care deasemenea nu este de dorit ... deci din punct de vedere bisericesc , cal trebuie sa aproximeze atat anul solar cat si pe cel lunar ; ori lucrul acesta este absolut imposibil din punct de vedere astronomic , deoarece cei doi ani difera in durata ; atunci ce au facut sfintii parinti ? au adoptat un calendar ( iulian ) care sa aproximeze mai bine anul lunar ( pentru ca anul lunar este mai important in fixarea pastelui ) dar sa indrepte acest cal iulian din timp in timp astfel incat sa fie adus inapoi aproape fata de soare ... intelegeti ? deci sfintii parinti au urmarit intentionat ca cal bisericesc sa nu aproximeze perfect anul solar , caci asa se ajungea sa fie ignorat cu totul anul lunar , si astfel , cu timpul pastele sa ajunga chiar si inaintea celui iudaic , ceea ce este de neconceput( acest lucru a fost anatemizat la sinodul niceean ) ; deci sa ales intentionat un cal care sa apoximeze foarte bine anul lunar , dar cu conditia ca aceste cal iulian sa fie adus din cand in cand inapoi cu cateva zile pentru a se apropia de anul solar ; bineimnteles ca ramanand aceeasi metoda de calcul ( aceea a cal iulian ) , calendarul iar ar fi ajuns sa se indeparteze de anul solar si deci de isimeria de 21 martie ... intelegeti ? deci aceste lucru sa urmarit intentionmat ... adica sa dorit ca cal bisericesc sa nu aproximeze perfect isimeria de 21 martie ci sa ramana in urma fata de aceasta cu timpul , tocmai pentru a se ajunge sa se aproximeze mai bine anul lunar ; dupa care , adica dupa un timp , se aducea iarasi cal iulian ( asa cum sa facut la sonodul niceean ) in apropiere de anul solar , adica fata de isimeria de 21 martie ... iar dupa un timp iar se indeparta de aceata isimerie , aproximand tot mai bine anul lunar , iar dupa un timp iar se aducea cal iulian inapoi aproape de anul solar si de isimeria de 21 martie , apoi iar se indeparta , si tot asa mai departe ... si aceata deoarece nu era corect din punct de vedere bisericesc sa fie aproximat bine numai anul solar , adica isimeria de 21 martie , ci si anul lunar , dupa care se fixeaza sfintele pasti ; caci sfintele pasti nu se fixeaza numai in functie de anul solar , ba chiar mai mult se fixeaza in functie de anul lunar ... deci numai cu cal iulian se poate face dreptate si sa fie respectati amandoi anii : si cel lunar si cel solar ...acuma este mai clar ? sau nu ? cred ca pana la urma am sa pun chiar aici pe site studiul ala , pe care va rog sa agveti rabdare sa il cititi si inca cu atentie , caci este cam lung ...
|