View Single Post
  #55  
Vechi 15.05.2008, 13:50:49
mariann mariann is offline
Banned
 
Data înregistrării: 21.04.2008
Mesaje: 250
Implicit

Iustin, sa lamurim, pe cat posibil, problema botezului.

Este gresita asemanarea pe care o faci intre "taierea imprejur" din Vechiul Testament si "botezul crestin" din Noul Testament. Puncte comune exista, dar nu cele prezentate de tine.
Taierea imprejur se facea in poporul ales de Dumnezeu, poporul evreu. Copiii nascuti in acest popor erau, vrand-nevrand, evrei (faceau parte in mod neconditionat din poporul ales). Nu era nevoie de o alegere matura (exceptie facand strainii care voiau sa intre in poporul lui Dumnezeu), pentru ca alegerea a fost facuta de Dumnezeu.

In cazul botezului crestin, trebuie indeplinite anumite conditii:
1. Este nevoie de invatatura;"Duceti-va si faceti ucenici din toate neamurile, botezandu-i in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh. Si invatati-i sa pazeasca tot ce v-am poruncit"(Matei cap 28:19,20). Ucenicia inseamna invatare. Nu poate fi ucenic un bebelus. Si nici nu poti sa-l inveti ce sa pazeasca.
2. Este nevoie de o marturie de credinta: "BOTEZUL, care nu este o curatire de intinaciunile trupesti, ci MARTURIA UNUI CUGET CURAT, inaintea lui Dumnezeu, prin invierea lui Iisus Hristos"(1 Petru cap. 3:21).

Mantuitorul s-a botezat la maturitate. Facand exact la fel, nu putem gresi.

In Noul Testament sunt vre-o cinci cazuri in care se poate trage o concluzie pripita (sau intentionata), ca a avut loc un botez al copiilor. Sa luam, spre exemplu cazul temnicerului din Filipi. In Faptele Apostolilor cap. 16:33 se spune ca "a fost botezat indata, el si toti ai lui". Daca scoatem versetul din context si nici nu tinem cont de tot ce spune Biblia referitor la botez, putem zice ca a avut loc un botez al copiilor. Dar, daca cei din casa temnicerului din Filipi erau toti maturi? Versetul 32 (din acelasi capitol) spune: "Si i-au vestit Cuvantul Domnului, atat lui cat si tuturor celor din casa lui". Cred ca trebuie sa fii putin dus, ca sa vestesti Cuvantul Domnului unui bebelus, care nu pricepe nimic. Deci, toti din casa temnicerului erau maturi, au putut asculta Cuvantul si au putut da o marturie.

La fel se intampla si in celelate 4 cazuri din Noul Testament, in care se trage concluzia gresita ca ar fi vorba de un botez al copiilor. Este bine sa citim Sfanta Scriptura duhovniceste (adica avand duhul Adevarului). Un joc de cuvinte spune cam asa: "Orice text, scos din context, devine un pretext".
Reply With Quote