nu spune nimeni sa nu te rogi inainte de masa chiar si daca acolo ar mai fi si satanisti , nu numai sectanti sa catolici ... dar chestia este ca nu trebuie sa te rogi cu voce tare impreuna cu el , caci prin aceasta dai de inteles ca ai acelasi Dumnezeu ca si el sau ca te afli in comuniune harica cu acea persoana ... ori noi nu avem acelasi Dumnezeu ca si satanistii , si nici nu suntem in comuniune harica cu ereticii ...
apoi , frate draga mihailt , eu cel putin te sfatuiesc prieteneste sa te apuci sa inveti canoanele sfintilor parinti , ca altfel te ratacesti in sincretismul ecumenismului ... nu stiu daca ma intelegi , dar Duhul Sfant nu lucreaza prin eretici sau schismatici , asta o spun sfintii parinti , care vorbeau de la Duhul Sfant si stiau ce spun
deci ce are a face calcarea sambetei iudaice cu canoanele ortodoxe ... iti spun eu : nu are nici o legatura ... caci ce legatura este intre necredincios si credincios , sau ce legatura este intre Hristos si veliar ? caci daca Mantuitorul a calcat sambata iudaica are un inteles teologic pe care El Insusi la spus : Tatal Meu pana acum lucreaza si Eu lucrez ... aceasta se intelege asa : Dumnezeu a facut lumea in 7 zile , in care si evreii lucrau , iar saptamana la evrei incepea cu duminica si de aceea ei sfinteau ziua a saptea = sambata ; chestia este ca omul a cazut in pacat in ziua a saptea , si atunci Dumnezeu a fost nevoit sa lucreze si in aceasta zi , de aceea Mantuitorul nu a desfiintat ziua de odihna , caci aceasta ar fi fost erezie , ci numai a mutato in ziua urmatoare , adica in ziua a opta , care cade tot duminica ; de aceea crestinii au trecut sa sfinteasca ziua a opta = duminica , care siombolizeaza era de dupa judecata de apoi , in care Dumnezeu se va odihni definitiv ... de aceea nu este permis ca crestinii sa calce duminica , dar pot calca , si este indreptatit sa calce ziua a saptea = sambata , caci si Dumnezeu a calcato ; si faptul ca Dumnezeu a calcat ziua a saptea = sambata sa nu te faca sa crezi ca El va calca si ziua a opta = duminica , Dumnezeu no va incalca niciodata si vei fi judecat de El ; tu ai auzit de judecata de apoi , unde pacate vor fi pedepsite ? te intreb frateste ... nu te lua dupa minciuno-ierarhii care invata ca in zioua de azi se pot calca canoanele , ca si ei vor fi judecati de Dumnezeu ...
si sa stii ca chiar daca pidalionul nu este dumnezeu de hartie , totusi este sfant ca si sfanta scriptura care este tot de hartie ... si nu ne inchinam la sfanta scriptura dar respectam tot ceea ce ea ne invata ... este o diferenta intre a venera un lucru sfant si a adora pe Dumnezeu : venerarea se poate aplica si invataturii de pe o hartie , dar adorarea nu se poate aplica decat persoanei dumnezeiesti ... asa cum veneram sfanta cruce care este un lemn , dar nu orice lemn , asa veneram si invatatura din pidalion care este scrisa de Duhul Sfant ... ba noi ne si rugam la sfanta cruce ( in acatistul sfintei cruci , asa cum Mantuitorul vorbea cu vantul si marea si acestea il ascultau ) si ne inchinam ei , dar asta nu inseamna ca o consideram dumnezeul nostru , asa cum ne acuza sectarii ... deci fata de canoanele scrise de Duhul Sfant trebuie sa avem evlavie si nu sa le calcam in picioare spunand aceasta minciuna a acestor minciuno-ierarhi : ca canoanele nu sunt sfinte sau ca ele nu sunt glasul Duhului Sfant ... odata ce ele sunt scrise de Duhul Sfant si se numesc dumnezeisti ( chiar si par Ilie Cleopa le numea dumnezeisti , el care spunea ca nu sunt sfinte si deci ca pot fi calcate ) ele sunt glasul Duhului Sfant ...
chiar , ati observat contradictia din cuvintele par Ilie Cleopa : odata spunea ca canoanele sunt dumnezeisti si sfinte , si alta data spunea ca ele nu sunt sfinte si deci ca pot fi calcate de bunavoie ... pai ori sunt sfinte ori nu ... cum acuma sunt sfinte si data viitoare nu mai sunt ... asta nu se poate , caci sfintii parinti au spus clar :
Patriarhul ecumenic Antim VI (1845-1848), impreuna cu ceilalti patriarhi rasariteni: Ierotei al Alexandriei, Metodie al Antiohiei si Chiril al Ierusalimului si Sinoadele lor, in Enciclica din 1848, in numele Bisericii Unice, Sobornicesti si Apostolice au enuntat urmatoarea marturisire de credinta: “…La noi nici patriarhii, nici sinoadele, niciodata n-au putut introduce ceva nou, deoarece pastratorul bunei cinstiri este chiar Trupul Bisericii, adica poporul drept-slavitor, care totdeauna vrea sa-si pastreze credinta neschimbata potrivit cu credinta parintilor sai… Sa tinem marturisirea pe care am primit-o de la atatia barbati, evitand orice inovatie ca pe o insufletire a diavolului; cel care primeste inovatie vadeste nedesavarsita Credinta ortodoxa cea propovaduita. Dar aceasta este pecetluita ca desavarsita, nesuferind nici micsorare, nici adaugire, nici vreo schimbare oarecare si cel care indrazneste sa faca sau sa sfatuiasca sau sa cugete la aceasta, a si tagaduit credinta lui Hristos, s-a si pus de buna voie anatemei vesnice, pentru blestem impotriva Duhului Sfant, ca si cum n-ar fi vorbit drept in Scripturi si prin Sinoadele Ecumenice…, venerabilele Sinoade Ecumenice, acesti sapte stalpi ai casei Intelepciunii… Astfel toti inovatorii: fie ei eretici sau schismatici, care de buna voie “s-au imbracat cu blestemul ca si cu o haina…” (Ps. 108, 17), fie ca sunt papi, fie patriarhi, fie mireni, fie chiar si inger din cer – sa fie anatema! ”
sa cugete fiecare la ceea ce au spus sfinti parinti : chiar si inger din cer de ar veni sa schimbe canoanele , sa fie anatema ...
|