iata inca cateva dovezi care sa arate ca pastele in finlanda se sarbatoreste dupa calendarul papistas :
http://www.scribd.com/word/full/932603?access_key=key-1bl5zmccwh6d5hfirepl
http://www.ziua.ro/f.php?f=news&data=2008-04-12&thread=5613 , unde se scrie :
" Olga Khan
2008-04-14 07:44:12
Paste in reluare
Daca va considerati in EUropa, pastele s-a terminat demult. Ceea ce veti
sarbatori este doar o traditie in reluare al evenimentelor pascale din
punctul EUropei de vedere, si al meu personal.
Nu stiu daca ati cerut parerea lor la aceaste festivitati, cam cu ce ochi
va privesc si ce parere au in general ca o sarbatoare se imparte pe doua
faze????
Ati mai pomenit intr-o zi si de capsunari ca nu vin anul asta acasa de
sarbatori.
Desigur, ca de unde vin ei, nu este Paste si din pacate ei nu dau credit pe
asta doar sa colinde de-a lungul si de-a latul europei niste masini fara
rost.
Trebuia sa observati si Pastele Catolic si aveati si musafiri straini!!!
hai ca eu am pareile mele, dar si EUropa le are pe ale ei.
Ca atare, si acest festival a fost conceput dupa calendarul EUropean si
dupa Postul Mare recunoscut de lumea intreaga. Daca cativa de alta religie
se simt jigniti, lasati pe dinafara, nu-i trreaba nimanui, nu se poate
satisface si capra si varza sau lupul.
Se poate sarbatori si fara oua sau iepuri de ciocolata sau cumparati pe
cele ramase de la evenimentul trecut din ardeal sau restul europei ce nu s
-a vandut.
Asta se intimpla da n-ati negociat mai nimic pentru BRAND-uri, va grabeati
sa calatoriti doar in EUropa, nu si la consecvente. Vacante si religii nu
erau prelucrate separat de cea traditionala recunoscut mondial, desi era
cazul.
alex dalaion
2008-04-14 08:38:53
Re: Tzaranul "roman" nu mai tzine post.....
Sibarius ( sibaritic)- localitate unde se organiza un festival gastronomic,
in antichitate.
La 2008-04-13 17:43:58, alex dalaion a scris:
> ....Cat de romani sunt cei care organizeaza festivaluri < sibaritice >
> in perioada Postului Mare?
>
alex dalaion
2008-04-14 08:45:46
Re: Paste in reluare
Doamna Olga, daca retzin bine, in Romania sunt vreo 88% ortodocsi. Singurii
ortodocsi care tzin Sf. Pasti odata cu papistashii, sunt cei din Finlanda."
http://forum.schituldarvari.ro/viewtopic.php?t=94 , la care se scrie de catre administratorul forumului de la schitul darvari :
" Cred ca da, din moment ce ierarhi ai celor doua biserici slujesc impreuna
(chiar marti la Darvari a participat PS Irineu Duvlea care apartine de OCA,
iar de praznicul Schimbarii la Fata la Catedrala Patriarhala a slujit PS
Ciprian Campineanul impreuna cu PS Serafim al Canadei care tine tot de
OCA). Ceea ce este ciudat insa este ca la pomenirile de la Sfintele Daruri
sunt pomeniti de catre PF Teoctist toti intaistatatorii Bisericilor
Ortodoxe Autocefale Surori mai putin cei ai Americii, Japoniei si
Finlandei. Motivul nu il cunosc insa. "
de ce teoctist nu ii pomenea pe intaistatatorii bisericilor ortodoxe din america , japonia si finlanda ? nu pentru ca incalcau canoanele ? problema este insa ca degeaba nu il pomenea teoctist pe intaistatatorul bisericii din finlanda odata ce biserica finlandei este in comuniune deplina cu sinodul bor si cu celelalte biserici autocefale ortodoxe ...
odata ce patriarhia ecumenica recunoaste aceasta biserica schismatica a finlandei , toata ortodoxia care se afla in comuniune cu patriarhia ecumenica este schismatica
iata ce spun canoanele sfintilor parinti :
" Canonului 7 Apostolic:
“Dacă vreun episcop sau presbiter sau diacon, va sărbători Sfînta Zi a
Paștilor cu Iudeii (μετά των ιουδαίων) înaintea echinocțiului de Primăvară
(πρό τής εαρινήs ησμερίας), să se caterisească”, și prin Canonul 1 al
Sinodului din Antiohia (341), care se referă la “hotărîrea sfîntului și
marelui Sinod de la Niceea, care s-a întrunit în prezența prea evlaviosului
și de Dumnezeu preaiubitorului împărat Constantin”. Întrucît nu toți s-au
conformat hotărîrii Sinodului I Ecumenic, părinții Sinodului de la Antiohia
prin canonul 1 au hotărît:
“Toți cei ce îndrăznesc să desființeze hotărîrea marelui și Sfîntului Sinod
întrunit în Niceea în prezența evlaviosului și de Dumnezeu prea iubitorului
împărat Constantin, în privința sfintei sărbători a mîntuitoarelor Paști,
să fie excomunicați și lepădați din Biserică, dacă vor stărui a se
împotrivi din poftă de ceartă împotriva celor bine hotărîte, și acestea să
fie zise pentru laici. Iar dacă vreunul dintre proestoșii Bisericii,
episcop ori presbiter ori diacon, va îndrăzni după hotărîrea aceasta, să se
osebească spre zăpăcirea popoarelor și spre tulburarea bisericilor și să
serbeze Paștile cu evreii; Sfîntul Sinod a judecat ca acela să fie străin
de Biserică de acum înainte ca unul ce și-a îngrămădit păcate nu numai
sieși, ci s-a făcut multora pricină de stricăciune și de zăpăcire și nu
numai pe aceștia îi caterisește din slujbă, ci și pe cei ce vor îndrăzni să
se împărtășească cu aceștia după caterisire. Iar cei caterisiți să se
lipsească și de cinstea exterioară, de care i-a făcut părtași sf. Canon și
preoția lui Dumnezeu”.
http://www.mdn.md/index.php?day=2263 , unde se scrie :
" Bisericile apusene (catolice și protestante), cît și bisericile ortodoxe
din Polonia, Finlanda ș. a., care acceptă stilul nou sau calendarul
gregorian aplicat integral (atît pentru sărbătorile cu date fixe, cît și
pentru cele cu date variabile);"