View Single Post
  #285  
Vechi 27.05.2008, 21:04:41
georgeval's Avatar
georgeval georgeval is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.09.2007
Locație: Valenii de Munte
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.060
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mariann
Citat:
În prealabil postat de georgeval
Toate temeiurile scripturistice invocate de tine sunt din Vechiul Testament. Stim ca dreptii Vechiului Testament nu mosteneau in urma mortii raiul. Raiul a fost deschis de catre Hristos prin jertfa si invierea Lui. "Mormintele s-au deschis si multe trupuri ale sfintilor adormiti s-au sculat. Si iesind din morminte, invierea Lui, au intrat in cetatea sfanta si s-au aratat multora" (Matei 27,53).
Eu cred in inviere. In Matei 27:53 se vorbeste despre o inviere. Aceasta inviere s-a facut pentru a da marturie. Dar nu toti au inviat. Si nu este nici o diferenta intre felul cum au murit cei din Vechiul Testament si cum au murit cei din Noul Testament. Peste tot, in Biblie, moartea este asemuita unui somn fara constienta. Este gresit sa credem ca dupa jertfa Mantuitorului noi murim altfel. Jertfa Sa ne-a adus posibilitatea invierii si a mantuirii (pentru toti, din toate timpurile).

Dupa jertfa, invierea si inaltarea Mantuitorului au mai avut loc invieri. Pavel il inviaza pe Eutih, Petru o inviaza pe Tabita. Dar, la fel ca intotdeauna, nici acesti inviati nu au putut spune nimic despre locurile pe unde au fost in timpul mortii. Nu aveau ce sa spuna, pentru ca moartea este moarte. Noi avem speranta invierii nu a sufletului nemuritor.

O intrebare: Stim ca Enoh si Ilie (ambii din Vechiul Testament) nu au cunoscut moartea. Unde au fost dusi ei, daca portile raiului nu erau deschise?
Ultima ta intrebare denota o contradictie. Inseamna ca raiul se dobandea si inafara jertfei lui Hristos, atunci, mantuirea realizata de Hristos nu are o consecinta universala. Constat ca nu urmaresti decat sa promovezi invatatura ta nu sa cunosti si invatatura ortodoxa.
Reply With Quote