View Single Post
  #57  
Vechi 07.06.2008, 10:30:18
emanuel2007
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

si ca sa vedeti ca ereticii nu au botez va mai dau niste invataturi de ale sfintilor parinti :

Sfīntul Nicodim Aghioritul (+1809)
"Se cuvine sã ne īngrãdim pe noi īnsine si sã ne separãm de episcopii care, īn chip vãdit, stãruie īn gresealã privitor la cele ce tin de credintã si de adevãr, asadar se vãdesc a fi eretici sau nedrepti."

"Zice īncã si dumnezeiescul Hrisostom (īn voroava cea de La īnceput era Cuvāntul) "Nu te amãgeascã pe tine o ascultãtorule adunãrile ereticilor, cã au Botez dar nu luminare, ci se boteazã cu trupul, iar cu sufletul nu se lumineazã." Ci si sfāntul Leon īn Epistolia cea cãtre Nichita zice: "Nici un eretic nu dã sfintenie prin taine." Iar Ambrosie īn Cuvāntul cel pentru cei ce se catehisesc, zice: "Botezul celor rãu cinstitori de Dumnezeu, nu sfinteste"
(Tālcuirea Canonului 46 Apostolic, Pidalionul de la Neamt de la 1844)


Sfīntul Paisie de la Neamt (+1794)

"Au ereticii sunt rīmlenii (romano-catolicii) cu al lor papa? Bine stiu cã vei zice cã sunt eretici. Si de vreme ce sunt eretici, precum si cu adevãrat sunt, atunci Sfīnta noastrã Bisericã īi afuriseste pe dīnsii. Si pe care Sfīnta Bisericã īi afuriseste si eu, īmpreunã cu Biserica, fiul ei fiind, īi afurisesc."

"Iarã preacuviosul asupra tuturor celor ce veneau de supt stãpīnirea papii, sãvīrsea aceastã mare tainã a Botezului, fãrã de nici o īmpiedicare sau īndoire, ca pre o prea de nevoie la mīntuirea omului", iar despre uniati: "Ca pentru alte rãtãciri si erezii rīmlenesti, ce nu se cuvine de acum sã-ti mai vorbim ca si cu toate ereziile cele rīmlenesti s-au amestecat si cu ele se unesc si uniatii, precum sufletul de trup. Si cum le va fi lor nãdejde de mīntuire? Nicidecum. Numai pentru Botez īti voi vorbi tie din Scripturi, fãrã de care nu poate avea nimeni nãdejde de mīntuire."

"Unia este o aschie desprinsã de la Sfīnta Bisericã a Rãsãritului si unire cu necredincioasa, ca sã nu-i zic bisericã rīmleneascã. Unia este īnselãciunea diavolului, ce-i vāneazã pe cei nesocotiti īntru pierzanie. Unia este un lup rãpitor de suflete īn piele de oaie. Unia este veninul aducãtor de moarte, īn chip de miere, ce pierde sufletele. Unia este mlãdita īnainte-mergãtoare a antihristului, ce ademeneste cu mãgulire pe cei mai nestiutori īntru pierzanie. Unia este prãpastia iadului pentru cei ce nu au parte de cuget. Unia este Iuda, ce cu lingusitorul sãrut a vīndut Credinta Pravoslavnicã ... Unia este ca si rīmlenii eretici. Cum, dar, uniatii nu sunt rīmleni, cīnd toate dogmele Credintei Ortodoxe le-au cãlcat īn picioare si pe cele rīmlenesti le-au adoptat, zicīnd cu nerusinare, precum cã Duhul Sfīnt purcede si de la Fiul? Si papei de la Roma, adevãratului eretic ... aceluia i se īnchinã si, īn loc de Hristos, pe el de cãpetenia bisericii īl au."

"Un asemenea jurãmīnt, adicã anatema, asupra celor ce se īmpotrivesc si nu se supun Sobornicestii Biserici, este pusã de patriarhii Rãsãritului soborniceste, nu doar pentru o oarecare vreme, ci pīnã la sfīrsitul lumii va rãmīne tare si neclãtitã si nedezlegatã cu darul lui Hristos." (Cuvinte si scrisori duhovnicesti, vol. II, Chisinãu, 1999, p.49)

Sfīntul Cuvios Mucenic Cosma Etolianul (+1779)

"Eu, crestinii mei, mi-am cheltuit viata studiind timp de cincizeci de ani, am citit si despre preoti si despre necredinciosi, si despre atei si despre eretici, am cercetat adīncurile īntelepciunii. Toate credintele sunt mincinoase, calpe, toate sunt ale diavolului. Am īnteles si acest lucru adevãrat, dumnezeiesc, ceresc, desãvārsit si pentru mine si pentru voi: numai credinta crestinilor ortodocsi bine-credinciosi e bunã si sfīntã, ca sã credem si sã ne botezãm īn numele Tatãlui si al Fiului si al Sfīntului Duh. Aceasta v-o spun acum, la sfīrsit, ca sã vã bucurati si sã vã veseliti de mii de ori, cã v-ati īnvrednicit sã fiti crestini ortodocsi, si sã plīngeti si sã vã tīnguiti pentru cei necinstitori de Dumnezeu, necredinciosi si eretici, care umblã īn īntuneric, īn māinile diavolului."

"Evreul īmi spune cã Hristosul meu e un copil din flori si Preasfīnta Fecioara a mea e o desfrīnatã, iar Sfīnta Evanghelie īmi spune cã acest lucru e de la diavolul. Mai am acum ochi sã mã uit la evreu? Dacã un om mã ocãrãste, īmi omoarã mama, fratii, copiii, dupã care īmi scoate ochii, ca si crestin am datoria sã-l iert. Dar sã-L ocãrascã ei pe Hristosul meu si pe Preacurata Fecioara a mea! Eu nu vreau sã-i mai vãd, dar domniile voastre cum vã rabdã inima si mai faceti afaceri si tocmeli cu evreii?
De ce v-am spus acestea, crestinii mei? Nu ca sã-i omorīti pe evrei si sã-i prigoniti, nu, ci ca sã-i plīngeti cã L-au lãsat pe Dumnezeu si s-au dus cu diavolul. V-am spus ca sã ne cãim acum pīnã mai avem vreme, ca sã nu se īntīmple sã se mīnie Dumnezeu pe voi si sã ne lase din mīna Lui si sã pãtim si noi ca evreii si chiar mai rãu."

"Pe papa Romei sã-l blestemati, fiindcã el e cauza."

"Antihristul e unul papa, iar nu altul (adicã turcul n.n.) cel care e īn capul nostru. Īntelegeti cine, fãrã sã-i spun numele."

"Noi avem o poruncã ce spune sã anatematizãm pe oricine adaugã sau nu crede īn ceva mic din cele pe care le-au legiuit Pãrintii Bisericii noastre." (Stupul Ortodox, 1999


Sfintul Cuvios Teodosie de la Pecerska (+1073)

"Pãzeste-te, fiule, de cei cu credintã strīmbã si de toate discutiile lor, cãci si pãmīntul nostru s-a umplut de ei! Numai cel ce trãieste īn Credinta Ortodoxã īsi va mīntui sufletul. Fiindcã nu existã o altã credintã mai bunã, decīt curata si sfīnta noastrã Credintã Ortodoxã ... De asemenea, fiule, nu se cade sã lauzi o credintã strãinã. Cine laudã o credintã strãinã face la fel ca si cel care-si huleste propria credintã. Cine laudã credinta sa si pe cea strãinã e un fãtarnic si apropiat de erezie ... Dacã cineva īti spune: "Credinta noastrã si a voastrã este de la Dumnezeu", atunci, fiule, rãspunde-i asa: "Fãtarnicule! Cum pot fi amīndouã de la Dumnezeu? Nu stii ce spune Scriptura: Este un singur Domn, o singurã Credintã, un singur Botez. (Efeseni 4,5)
Asadar, fiule, fereste-te de acestia si īntotdeauna apãrã-ti credinta ta! Nu te īnfrãti cu ei, ci fugi de ei si īntãreste-te īn credinta ta prin fapte bune! ... Fiule, chiar dacã va trebui sã mori pentru credinta ta sfīntã, du-te cu īndrãznealã la moarte! Asa au murit si sfintii pentru Credintã, iar acum vietuiesc īntru Hristos."(Patericul pesterilor de la Kiev, 1806)

Sfīntul Fotie cel Mare, Patriarhul Constantinopolului (sec.X)
"Cea mai bunã comuniune este comuniunea īn credintã si īn dragostea cea adevãratã... Nu existã nimic mai minunat decīt Adevãrul! Existã doar o singurã Bisericã a lui Hristos, apostoleascã si soborniceascã. Nu mai multe, nici mãcar douã. Iar celelalte sunt sinagogi ale celor ce viclenesc si sinod al rãzvrãtitilor. Noi, dreptcredinciosii crestini, acestea gīndim, asa credem, pe acestea le vestim. Este nevoie sã pãzesti toate fãrã nici o exceptie si, mai presus de toate, cele ale credintei. Pentru cã dacã ai devia cīt de putin, pãcãtuiesti pãcat de moarte... Si acestea care au fost hotãrīte la Sinoadele ecumenice si de obste, trebuie ca toti sã le pãzeascã. Si toti cīti pãzesc cele pe care fie unul dintre Pãrinti le-a scris īn chip particular, fie un sinod local le-a statornicit, au dreapta judecatã. Dar pentru cei care nu le primesc este īnfiorãtoare neglijenta." (Epistola I cãtre papa Nicolae)

Avva Pamvo (sec.V)

"Ca iatã iti zic tie fiule, vor veni zile cīnd vor strica crestinii cãrtile Sfintelor Evanghelii si ale Sfintilor Apostoli si ale dumnezeestilor Prooroci, stergīnd Sfintele Scripturi si scriind tropare si cuvinte elinesti. Si se va revãrsa mintea la acestea, iar de la acelea se va depãrta. Pentru aceasta Pãrintii nostri au zis: "Cei ce sunt īn pustia aceasta sã nu scrie vietile si cuvintele pãrintilor pe pergament, ci pe hīrtii, cã va sã steargã neamul cel de pe urmã vietile pãrintilor si sã scrie dupã voia lor, fiindcã mare este necazul ce va sã vinã." Si i-a zis lui fratele: "Asadar se vor schimba obiceiurile si asezãmintele crestinilor si nu vor fi preoti īn bisericã sã facã acestea?" Si a zis bãtrīnul: "Īn astfel de vremuri se va rãci dragostea multora si va fi necaz mult. Nãpãdirile pãgīnilor si pornirile noroadelor, neastīmpãrul īmpãratilor, desfãtarea preotilor, lenevirea cãlugãrilor. Vor fi egumeni nebãgīnd seama de mīntuirea lor si a turmei, osīrdnici toti si silitori la mese si gīlcevitori, lenesi la rugãciuni si la clevetiri grabnici, gata spre a osīndi vietile bãtrīnilor si cuvintele lor, nici urmīndu-le, nici auzindu-le, ci mai vīrtos ocãrīndu-le si zicīnd: De-am fi fost si noi īn zilele lor ne-am fi nevoit si noi. Iar episcopii īn zilele acelea se vor sfii de fetele celor puternici, judecīnd judecãti cu daruri, nepãrtinind pe cel sãrac la judecatã, necãjind pe vãduve si pe sãrmani chinuindu-i. Va intra īncã si īn norod necredintã, curvie, urīciune, vrajbã, zavistie, īntãrītãri, furtisaguri si betie." Si a zis fratele: "Ce va face cineva īn vremile si anii aceia?" Si a zis bãtrīnul: "Fiule īn acele zile cel ce īsi mīntuieste sufletul sãu mare se va chema īn īmpãrãtia cerurilor." (Patericul Egiptean, pg. 209 cuv. 15)


Canonul 10 al Sfintilor Apostoli ~ "Dacã cineva s-ar ruga, chiar si īn casã cu cel afurisit (scos din comuniune) acela sã se afuriseascã."

Canonul 45 al Sfintilor Apostoli ~ "Episcopul, presbiterul sau diaconul, dacã numai s-ar ruga īmpreunã cu ereticii, sã se afuriseascã, iar dacã le-a permis acestora sã sãvīrseascã ceva ca si clerici (sã sãvīrseascã cele sfinte), sã se cateriseascã."

Canonul 46 al Sfintilor Apostoli ~ "Episcopul sau presbiterul care primesc botezul sau jertfa ereticilor, poruncim sã se cateriseascã. Cãci ce īntelegere poate sã fie īntre Hristos si Veliar? Sau ce parte are credinciosul cu necredinciosul?"

Canonul 47 al Sfintilor Apostoli ~ Episcopul sau preotul de va boteza din nou pe cel cu botez adevarat, sau de nu va boteza pe cel spurcat (cu botezul fals) de catre necinstitorii lui Dumnezeu, sa se cateriseasca ca unul ce-si bate joc de crucea si moartea Domnului si nu deosebeste pe adevaratii preoti, de preotii cei mincinosi ai ereticilor.

Canonul 64 al Sfintilor Apostoli ~ "Dacã vreun cleric sau laic intrã īn sinagoga iudeilor sau a ereticilor ca sã se roage, sã se cateriseascã si sã se afuriseascã."

Canonul 6 al Sinodului V local de la Laodiceea (343) ~ "Nu este īngãduit ereticilor a intra īn casa lui Dumnezeu dacã stãruie īn eres."

Canonul 32 al Sinodului V local de la Laodiceea ~ "Nu se cuvine a primi binecuvīntãrile ereticilor, care sunt mai mult absurditãti decīt binecuvīntãri."

Canonul 15 al Sinodului al Nouãlea din Constantinopol (861)
"Cei ce propovãduiesc public eresul sau īl īnvatã īn Biserici, sã fie īndepãrtati de comuniunea cu credinciosii si afurisiti, ca unii ce fac schismã si sfãrīmã unitatea Bisericii."

Din cuvāntul Sinodului al VII- lea Ecumenic (Niceea, 787)
"Sã nu faceti nici inovatie, nici omitere īn Predania pe care am pãzit-o cu evlavie pīnã acum. Deoarece toti cīti s-au pãstrat īnlãuntrul Sfintei Biserici Universale, nu au primit nici adaosuri, nici omiteri. Si cu mare pedeapsã va fi condamnat cel ce va face fie adãugiri, fie omiteri."

Sinodul de la Constantinopol din anul 1724
"Cei care vor dezerta de la Ortodoxie si vor pãrãsi pãrintestile si dreptele dogme ale credintei si Predaniile obstesti ale Bisericii si vor decãdea si se vor īndepãrta cu inovatii si cu credinte absurde si cu obiceiuri eterodoxe si vor falsifica si vor mãslui adevãrul Ortodoxiei, acestia nici nu mai sīnt, nici nu se mai numesc crestini cu adevãrat, ci se taie si se despart de totalitatea mãdularelor Bisericii si a crestinilor, ca niste eterodocsi si inovatori si se izgonesc afarã din sfīntul staul ca niste oi rīioase si mãdulare putrede."


Reply With Quote