logos ... am impresia ca ai pus cu scop intrebarea.. nu degeaba ai deschis topicul.
nu de alta, dar, dupa cum te prezinti, nu esti deloc strain de invatarura ortodoxa.
Citat:
Bun, ma bucur ca ai amintit de versetul asta. Uite cum il inteleg eu: un singur Domn. Car e problema? Toti cresii avem acelasi Dumnezeu, bine, inchipuit poate diferit, dar e chiar unul singur si acelasi. Apoi, o singura credinta. daca citesti tot capitolul si in general tot ce scrie Pavel, o sa vezi ca se refera la credinta in IIsus si atat, nu in vreo credinta ca confesiune, nici macar nu exista asa ceva atunci.
|
tin sa-ti amintesc de faptul ca
nimic nu se interpreteaza dupa capul nostru.
Sf Scriptura, Sf Canoane isi au sensul
numai in interpretarea Sf Parinti insuflati de Duhul Sfant... altfel, ne asemanam neo/protestantilor care interpreteaza litera dupa cum ii duce capul.
o invatatura scrisa (Sf Scriptura, canoanele etc) nu se interpreteaza adlitteram, ci trebuie mers in profunzimea ei... ceea ce nu este la indemana oricui.
intelegerea ta superficiala (este superficiala chiar si pt faptul ca daca unii si-au creat un idol pe care il numesc "Dumnezeu", asta nu inseamna ca e unul si acelasi cu Dumnezeul nostru. nu este suficient sa spui ca tu crezi in
cineva pe care-l cheama "Dumnezeu"... important este si
ce anume crezi despre acel cineva) contravine invataturii Sfintilor Parinti.
cand ai rostit ultima oara Simbolul Credintei?
"[Cred]Intr-
UNA sfanta, soborniceasca si apostoleasca
Biserica"
deci intr-
una, nu in doua, trei sau mai multe.
pe de alta parte...
"Este doar o singura Biserica a Lui Hristos – cea Ortodoxa, Apostoleasca si Soborniceasca, nu mai multe, nici macar doua" (Sfantul Fotie al Constantinopolului)
mai mult decat atat...
" Ascultati toti cei ce mancati impreuna cu ereticii, lepadare dureroasa: vrajmasi ai lui Dumnezeu sunteti. Caci nici cel ce este prieten cu vrajmasii imparatului nu poate sa fie prieten al imparatului, ci nici de viata nu se invredniceste, ci piere impreuna cu vrajmasii si mai rele rabda" (Sf Ioan Gura de Aur)
iata ce la transmite Sf Ap Pavel dreptcredinciosilor:
"Nu va injugati la jug strain cu cei necredinciosi, caci ce insotire are dreptatea cu faradelegea, sau ce impartasire are lumina cu intunericul, si ce invoire este intre Hristos si Veliar, sau ce parte are un credincios cu un necredincios?"
"Ei marturisesc ca-l cunosc pe Dumnezeu, dar cu faptele lor Il tagaduiesc" (asta apropo de naivii care cred ca ne inchinam aceluiasi Dumnezeu)
"Nu va lasati inselati! Insotirile rele strica obiceiurile bune!"
iata ce spun si canoanele:
"Daca vreun cleric sau laic intra in sinagoga iudeilor sau a ereticilor sa se roage, sa fie caterisit si sa se afuriseasca!" (Canonul 64 al Sfintilor Apostoli )
"Daca cineva se roaga chiar si in casa cu cel afurisit (scos din comuniune), acela sa se afuriseasca" (Canonul 10 al acelorasi Sf Apostoli)
consider ca aceste argumente sunt mai mult decat suficiente pt cineva care nu-l iubeste pe aproapele mai mult decat pe Dumnezeu ("Cel ce iubeste pe tata ori pe mama mai mult decat pe Mine nu este vrednic de Mine; cel ce iubeste pe fiu ori pe fiica mai mult decat pe Mine nu este vrednic de Mine") .
prin urmare am sa urmez invatatura Sf Ap Pavel care spune "De omul eretic, dupa intaia si a doua mustrare, departeaza-te, stiind ca unul ca acesta s-a abatut si a cazut in pacat, fiind singur de el insusi osandit"