Citat:
În prealabil postat de mariann
Saducheii nu credeau in inviere. "au venit la Iisus saducheii, care zic ca nu este inviere"(Matei 22:23).
|
Vad ca nu cunosti Scriptura. Saducheii nu credeau nici in inviere, dar nici in existenta sufletului dupa moarte. Saducheii, ca si adventistii, credeau in anihilarea sufletului la moarte.
Fapte 4.8 "Căci saducheii zic că nu este inviere, nici inger, nici duh, iar fariseii mărturisesc si una si alta".
De aceea, secta adventista trebuie sã raspundã la intrebarea pe care Isus le-a pus-o Saducheilor:"...n-ati citit ce vi s-a spus de catre Dumnezeu cand zice: "Eu sunt Dumnezeul lui Avraam, Dumnezeul lui Isaac si Dumnezeul lui Iacov?" Dumnezeu nu este un Dumnezeu al celor morti, ci al celor vii" (Matei 22:31-32). Isus citeaza aici din Exodul 3:6, cuvintele care au fost spuse la cateva sute de ani, de la moartea acestor oameni. Dar in conceptia lui Isus, ei traiesc inca.
Citat:
În prealabil postat de mariann
Cit priveste invierea mortilor, oare n-ati citit ce vi s-a spus de Dumnezeu, cind zice:
"Eu sunt Dumnezeul lui Avraam, Dumnezeul lui Isaac, si Dumnezeul lui Iacov?" Dumnezeu nu este un Dumnezeu al celor morti, ci al celor vii." (Matei 22:31-32). De ce ati taiat prima parte a primei fraze ("Cat priveste invierea mortilor" ? Ce nu va convine la aceste cuvinte? Ca se vorbeste de invierea mortilor?
|
Dragul meu intreg crestinismul se fundamentează pe invierea mortilor, adica pe unirea din nou a trupului cu sufletul la sfarsitul veacurilor. Adica un suflet care există, chiar dacă trupul său a trăit demult. Numai ca de aceasta dată, la invierea mortilor, va fi vorba de un trup nou, duhovnicesc.
Problema este ca sectantii adventisi spun ca si sufletul moare odata cu trupul, adica "pleaca la D-zeu si nu mai e constient"
Sa vedem ce ne invata sfanta Biserica:
"Dacă moartea este despărtirea sufletului de trup, invierea este unirea din nou a sufletului cu trupul cu care a vietuit pe pământ. invierea se face prin atotputernicia lui Dumnezeu, care face trupurile iarăsi vii, impreunându-le cu sufletele lor. De acum insă trupurile inviate nu vor mai fi intocmai cum sunt cele de pe pământ, ci vor fi duhovnicesti si nemuritoare, asemănătoare trupului Domnului de după invierea Sa. Acest lucru ni-l spune sfântul apostol Pavel: «Asa este... invierea mortilor : se seamănă trupul intru stricăciune, inviază intru nestricăciune ; se seamănă intru necinste, inviază intru slavă ; se seamănă intru slăbiciune, inviază intru putere; se seamănă trup firesc, inviază trup duhovnicesc. Dacă este trup firesc, este si trup duhovnicesc» (1 Cor. XV, 4244). «Căci trebuie ca acest trup stricăcios să se imbrace in nestricăciune si acest (trup) muritor să se imbrace in nemurire. Iar când acest (trup) stricăcios se va imbrăca in nestricăciune si acest (trup) muritor se va imbrăca in nemurire, atunci va fi cuvântul care este scris : Moartea a fost inghitită de biruintă» (1 Cor. XV, 5354). Lucrul acesta este cu putintă la Dumnezeu. Căci după cum El a putut să facă trupul omului din pământ, tot asa poate si pe cel risipit in pământ să-l adune, să-l innoiască si să-l invieze. Si o sământă, ca să incoltească si să rodească, trebuie mai intâi să moară, să putrezească in pământ (1 Cor. XV, 3545). Asa si omul credincios, ca să ajungă la viata cea vesnică, trebuie să treacă mai intâi prin moarte. "