Subiect: Numele Domnului
View Single Post
  #29  
Vechi 19.06.2008, 15:09:33
costel's Avatar
costel costel is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.09.2006
Mesaje: 4.824
Implicit

Am gasit intr-un articol aceste informatii, le consider ca fiind importante: "Serghei Bulgakov, in cartea sa Ortodoxia face urmatoarea afirmatie: "rugaciunea lui Iisus, repetata de sute de ori, si chiar de nenumarate ori, formeaza elementul esential al oricarei oranduieli de rugaciune monastica; ea poate sa inlocuiasca chiar slujbele si toate celelalte rugaciuni, caci valoarea ei este universala".

Din cate stiu Patriarhia Ecumenica a condamnat invatatura despre divinitatea numelui lui Hristos ca fiind erezie, in timpul Patriarhului Ioachim al III-lea, iar calugarii care au aderat la aceasta invatatura au fost alungati din Sfantul Munte. Nichifor Crainic crede insa ca viata spirituala in Rusia pravoslavnica s-a cristalizat in jurul rugaciunii lui Iisus.


Numele lui Iisus inseamna, intr-adevar, mantuire, Mantuitor. Acest lucru nu-l neaga nici defaimatorii numelui. Ratacirea defaimatorilor lui Dumnezeu nu consta in negarea sensului numelui lui Iisus si nici in negarea caracterului de mantuire a Domnului insusi care poarta acest nume, ci in separarea numelui de purtatorul sau, adica de insusi Domnul. Defaimatorilor numelui lui Dumnezeu li se pare ca numele Domnului este de sine statator, este prin el insusi. Si, de aceea, ei considera acest nume pamantesc, intamplator, lipsit de esenta, putere. Daca cineva, insa, acceptand separarea numelui de Domnul ar fi recunoscut in nume forta proprie a numelui, independenta de insusi Mantuitorul, atunci, intr-adevar, el ar fi cazut in ratacirea ca se poate lucra cu magia numelui dumnezeiesc si cu numele Domnului, actiona impotriva Domnului insusi. Numele si Domnul sunt inseparabili, dar si necontopiti. Numele este inseparabil de Domnul, dar aceasta nu inseamna ca el nu poate fi diferentiat de Domnul. De aceea, invinuiti pe nedrept Sinodul, ca si cum Sinodul neaga acest caracter de mantuire al Domnului si spune ca mantuirea este nemantuitoare. Sinodul recunoaste caracterul de Mantuitor al Domnului insusi, dar, separand de El numele Lui, nu-L recunoaste ca Mantuitor pe acesta din urma. Sinodul separa ceea ce este inseparabil iar dumneavoastra vreti sa uniti ceea ce este necontopit".
Reply With Quote