Biblia ne vorbeste in trei locuri de botezul unor familii intregi:
Fapte 16. 32-33 Si i-au grăit lui cuvântul lui Dumnezeu si tuturor celor din casa lui. Si el, luându-i la sine, in acel ceas al noptii, a spălat rănile lor si s-a botezat el si toti ai lui indată.
1 Cor.1.16 Am botezat si casa lui Stefana
Fapte 16.33 Si el, luându-i la sine, in acel ceas al noptii, a spălat rănile lor si s-a botezat el si toti ai lui indată.
E greu de crezut că in aceste familii nu existau copii mici. De fapt in primele veacuri de crestinism, in nici o scriere apostolică nu e mentionat faptul că erau exclusi de la botez copii mici. Acestia erau botezati impreuna cu cei maturi.
De fapt erezia botezului rezervat exclusiv adultilor a pornit de la invătăturile baptiste sau anabaptiste ale "nasterii din nou" si a " experientei mântuirii personale", (faimosul dicton baptist: credinta- botez- mântuire)
Biblia oferă foarte multe exemple in care cei maturi fizic si credinciosi mijlocesc pentru vindecarea unor copii, asemenea nasilor la botez : 3 Reg.17.21…sau 1 Regi 17.21 Biblia sectanta:
"După aceasta s-a imbolnăvit copilul femeii, stăpâna casei, si boala lui a fost atât de grea, că n-a mai rămas suflare intr-insul…
a strigat Ilie către Domnul si a zis: "Doamne Dumnezeul meu, oare si văduvei la care locuiesc ii faci rău, omorând pe fiul ei…Si suflând de trei ori peste copil, a strigat către Domnul si a zis: "Doamne Dumnezeul meu, să se intoarcă sufletul acestui copil in el!
Sectantii ii acuză pe crestini ca ii "manipulează pe copii " botezându-I de mici, si că "nu ii intreabă dacă vor acel botez", dar mai sus unde l-a intrebat Ilie pe copil dacă vrea să se intoarcă pe lumea asta? Pur si simplu mijlocirea mamei lui in fata lui Ilie a fost de ajuns.
La fel a mijlocit mama pentru copilul ei in fata lui Elisei la 4 Regi 4. sau sutasul roman in fata lui Hristos. Hristos a vindecat sluga sutasului fara sa mearga la el si fara sa il intrebe nimic pe bolnav. Pur si simplu credinta sutasului roman, stapanul lui a fost de ajuns.(Luca 7, Matei 8)
Citat:
În prealabil postat de achimovjan
Mi-a povestit o prietena care a trecut la Penticostali,ca acolo se simte iubita,apreciata,se simte ca intr-o mare familie.
|
Am citit deunăzi un studiu efectuat de un sociolog catolic pe sectele neo-protestante. Surprindea destul de bine mecanismele psihologice generatoare ale fenomenului:
" Deoarece unii oameni simt nevoia de a iesi din anonimat, de a-si construi o identitate, de a nu fi doar un membru care se pierde in masa credinciosilor, sectele par să ofere: o anumită grijă pentru individ, sanse egale de participare si de exprimare, posibilitatea de a dezvolta propriul potential, sansa de a apartine unui grup de elită. Sectele par să ofere răspunsuri simple la intrebări fundamentale, să prezinte o versiune simplificată a adevărurilor si faptelor traditionale. Ele au de cele mai multe ori o teologie pragmatică si sincretistă propusă ca o nouă revelatie, directii bine definite, apel la superioritate morală, probe ale elementelor supranaturale:vorbire in limbi, transe, medium, profetii. Sectele par să ofere o experientă religioasă suficientă pentru cei răniti intr-un fel sau altul (in familie sau in societate), un loc pentru senzatii si emotii, pentru spontaneitate, un ajutor in problemele legate de drog si de alcool. Secta pare de asemenea să ofere intrebări si răspunsuri la chestiunile ultime ale vietii, anumite lucruri care pot schimba viata de o manieră semnificativă. Aceasta presupune un sens al misterului, o preocupare pentru ce „trebuie să vină”, un interes pentru mesianism si profetism. Sectele par să restituie Biblia si să ofere educatie biblică, un sens al mântuirii, darurile Duhului, meditatie, implinire spirituală. Ele par să ofere de asemenea: directie si orientare din partea sefilor de congregatie, ceea ce duce la un devotament aproape isteric fată de un sef spiritual influent, sau fata de anumite aspecte care pornesc de la Biblie si pe care le absolutizează in dauna altor aspecte.
In contextul lumii de astăzi, marcată de ostilitate si conflict, de violentă si de frica distrugerii, oamenii se simt nelinistisi in ce priveste viitorul, sectele oferă o nouă viziune asupra sa, asupra umanitătii, a istoriei si a cosmosului, ele promit inceputul unei noi epoci, al unei noi ere (sectele adventiste, milenariste etc) ".
Citat:
În prealabil postat de TFL
corect! iti dai seama ca poti fi considerat eretic.in evul mediu erai numai bun de rug.
|
Da, cu precizarea că asta se intâmpla in Evul Mediu catolic, nu in cel ortodox.
Citat:
În prealabil postat de achimovjan
Trebuie totusi sa vedem contextul in care au aparut protestantii,si anume o decadere fara precedent a Bisericii Catolice,care se dadea la niste minciuni si atrocitati de nedescris.
|
In mai putin de o jumătate de veac de la aparitia sa, protestantismul a depăsit in bestialitate si perfidie tot ceea ce a comis Biserica Catolică in sute de ani de existenta, chiar daca luam in calcul cruciadele si Inchizitia. Unde in lume au mai fost jefuite mii de biserici si mănăstiri, omorâte si violate zecii de mii de călugărite, arse lucrări si scrieri sfinte? Dacă luam in calcul si faptul că acestea au fost comise de "crestini" cu Biblia in mână.
Culmea ipocriziei, protestantii spun că ei reprezintă reântoarcerea la crestinismul primar, apostolic. Asa s-a nascut crestinismul intemeiat de sacrificiul lui Hristos si al sfintilor sai, cum s-a nascut protestantismul?