
20.07.2008, 23:52:05
|
 |
Senior Member
|
|
Data înregistrării: 25.09.2007
Locație: Valenii de Munte
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.060
|
|
Citat:
În prealabil postat de achimovjan
Citat:
În prealabil postat de georgeval
Citat:
În prealabil postat de achimovjan
Citat:
În prealabil postat de ispita_ta
daca are rabdare poate iti spune Laurentiu cu ce anume a ramas el in istorie... ca sigur stie daca a participat la conferinta...
eu trebuie sa ies
|
Sf Maxim Mrturisitorul a lupata impotriva ereziei monoteliste.Nu dezvolt aici mai mult.El arama s,impreuna cu papa Martin ,singurul marturisitor al dreptei credinte.De aceea a fost exilat,i s-a taiat limba si mana dreapta.Ok,vezi ca stiu;)Daca tu vrei sa spui ca Monahul acesta de la Athos este ca Sf Maxim,eu unul nu-ti dau drepate.Mai degraba este IPS Nicolae ca Sf Maxim,pentru ca el este singur,in timp ce toti il huiduiesc,il fac eretic,il caterisesc.Vezi,exact ca pe Sf Maxim.Deci ce ai vrut tu sa-mi demonstrezi,este de fapt chiar pe dos.
|
Jane, comparatie nu merge. Mi se pare deja fortat sa-l compar pe Mitropolitul Corneanu cu Sfantul Maxim, desi sunt multi impotriva Mitropolitului, trebuie sa recunoastem ca a gresit flagrant, in cazul Sfantului Maxim vorbim de dreapta credinta. Problema Mitroolitului Corneanu este legata si de sminteala produsa.
|
Parerea mea,pe care am justificat-o cu diferite argumente de mai multe ori pe forum,este ca el nu a gresit.Pe mine gestul lui nu numai ca nu m-a smintit,dar m-a bucurat foarte mult.Faptul ca se smintesc multi,pai si de Sf Maxim s-au "smintit" toti episcopii,patrirhii,si credinciosii din vremea lui.Si stiu sigur ca sunt multi care gandesc ca mine.Dar repet,fiecare este liber sa creada ce vrea,sa-si argumneteze pozitia.Eu unul insa nu vad argumente,ci multa ura,fanatism orb,amentintari,blesteme si tot tacamul.
|
In ce sens nu a gresit daca sinodul, in mod indirect, i-a demonstrat: "Aceasta este învățătura Sfinților Apostoli, a Sfinților Părinți și a teologilor ortodocși contemporani fideli tradiției Bisericii nedespărțite. În acest sens, într-o carte purtând titlul semnificativ: „Pentru un Ecumenism Ortodox“, publicată în editura Athos, Pireu, 1976, Părintele Dumitru Stăniloae scria: „Pentru Biserica Ortodoxă intercomuniunea care separă comuniunea euharistică de unitatea de credință și de unitatea Bisericii este de neconceput. Mai corect spus, aceasta este un pericol de dizolvare a Bisericii, a unității de credință și de încetare a Euharistiei."
|