
25.07.2008, 16:37:39
|
 |
Senior Member
|
|
Data înregistrării: 25.09.2007
Locație: Valenii de Munte
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.060
|
|
Citat:
În prealabil postat de achimovjan
Citat:
În prealabil postat de georgeval
Asa este Jane. Botezul facut in numele Sfintei Treimi este valid, in urma discutiilor ecumenice, insa in randul unor teologi ortodocsi sunt retineri. de ce ? pentru ca la noi ortodocsii pacatul este boala care a afectat natura, deci consecintele sunt ontologice-deci si efectele botezului sunt ontologice, pe cand la catolici pacatul este doar o jignire, deci botezul este doar o impacare juridica. Ce har se mai imparataseste, pruncului prin botez? creat sau necreat?
|
pai asta cu creat sau necreat,eu cred ca nici preotii catolici nu o stiu prea bine.De fapt,nu este o dogma,este o explicatie filosofica,urmand scoala aristotelica,in timp ce noi,ortodocsii am urmat scoala platonica.mantuitorul a zis doar atat"mergand invatati toate neamurile,Botezandu-le in numele Tatalui,al Fiului si al Sfantului Duh...",nimic mai mult.Ca dupa aceea au venit tot felul de filosofi,cu idei care de care mai traznite,asta este altceva.Pai Origen,de la noi,urmat de o gramada de discipoli,a avut o gramada de teorii de-astea ciudate.Botezul este un act de credinta,si nu unul filosofic.Odata ce marturisesti Sfanta Treime la Botez,spui totul
|
Nu frate Jane, si catolici stiu bine, de aceea cu suptilitate spun ca harul este o energie creata in mod supranatural. Cel mai bun exemplu este controversa dintre Varlaam de Calabria si Sfantul Grigorie Palama-teologul energiilor necreate. Daca teologia apuseana accepta harul ca energie necreata ce izvorateste din Dumnezeu, trebuiesa renunte la Papa- care este un pontifex-o punte de legatura intre doua lumi. Dumnezeu este prezent direct prin harul Sau in teologia ortodoxa, de aceea primatul papal nu ar mai avea nici un sens.
|