Citat:
În prealabil postat de mirelat
:) nu m-am suparat, dar tot la parerea lui George raman in ceea ce priveste talcuirea celor 2 pesti. el mai e si teolog cu carte, pe deasupra.
Evanghelia zilei: pilda tocmirii lucratorilor la vie
"Căci împărătia cerurilor este asemenea unui om stăpân de casă, care a iesit dis-de-dimineată să tocmească lucrători pentru via sa. Si învoindu-se cu lucrătorii cu un dinar pe zi, i-a trimis în via sa. Si iesind pe la ceasul al treilea, a văzut pe altii stând în piată fără lucru. Si le-a zis acelora: <<Mergeti si voi în vie, si ce va fi cu dreptul, vă voi da>>. Iar ei s-au dus. Iesind iarăsi pe la ceasul al saselea si al nouălea, a făcut tot asa. Iesind pe la ceasul al unsprezecelea, a găsit pe altii, stând fără lucru, si le-a zis: <<De ce ati stat aici toată ziua fără lucru>>? Zis-au lui: <<Fiindcă nimeni nu ne-a tocmit>>. Zis-a lor: <<Duceti-vă si voi în vie si ce va fi cu dreptul veti lua>>.Făcându-se seară, stăpânul viei a zis către îngrijitorul său: <<Cheamă pe lucrători si dă-le plata, începând de cei din urmă până la cei dintâi>>. Venind cei din ceasul al unsprezecelea, au luat câte un dinar. Si venind cei dintâi, au socotit că vor lua mai mult, dar au luat si ei tot câte un dinar. Si după ce au luat, cârteau împotriva stăpânului casei, zicând: <<Acestia de pe urmă au făcut un ceas si i-ai pus deopotrivă cu noi, care am dus greutatea zilei si arsita>>. Iar el, răspunzând, a zis unuia dintre ei: <<Prietene, nu-ti fac nedreptate. Oare nu te-ai învoit cu mine un dinar? Ia ce este al tău si pleacă. Voiesc să dau acestuia de pe urmă ca si tie. Au nu mi se cuvine mie să fac ce voiesc cu ale mele? Sau ochiul tău este rău, pentru că eu sunt bun>>? Astfel vor fi cei de pe urmă întâi si cei dintâi pe urmă, că multi sunt chemati, dar putini alesi." (Matei 20, 1-16)
|
poi mirela draga, ma combatzi degeaba shi de ce sa fie asha cum zice georgeval? doar ca doua erau shi cele doua firi ale Mantuitorului? shi din cifra doi a peshtilor am zice ca la aia se refera, e prea mica apropierea doar cifra, ca din moment ce erau doi peshti, care sunt la fel unul cu celalalt, cum puteau ei reprezenta unul firea Dumnezeiasca shi unul firea Omeneasca a Mantuitorului? mai degraba cinci paini shi doi peshti care formeaza doua categorii, deci tot cifra doi poate fi caracterizata, o categoria firea Dumnezeiasca (cele cinci paini) shi unul firea omeneasca (cei doi peshti) ca asha mai are sens... shi e chiar dupa cum spune Hristos, ca Painea cea Coborata din Cer... El Este... deci mana mancata in pustie era intru Hristos, dar Hristos e mai mult ca mana, ca e painea vietzii, aceea era doar hrana de o zi care capata viermi... dar era buna shi aceea caci era hrana ingereasca, hrana de sus... shi care te ajuta sa te lepezi de gLumea Glumii... dar Hristos vorbeshte de o mana ascunsa... duhovniceasca...
iar in citatul dat se vede o altfel de dreptate fatza de cea cunoscuta de oameni, caci lucratorilor din vie li se plateshte dupa dreptatea binelui, a bunatatzii lui Dumnezeu shi nu dupa dreptatea lacomiei asha cum sunt invatzatzi oamenii sa fie mereu nemultzumitzi... din invidie pentru lacomia dreptatzii lacomiei.:)