View Single Post
  #49  
Vechi 14.08.2008, 14:30:22
mirelada mirelada is offline
Member
 
Data înregistrării: 05.12.2007
Mesaje: 34
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mirelat
fratilor, scurt pe doi: Sfanta Biserica nu e sala de spectacole!

asa ca bine ar fi sa se termine promovarea cantecelor astea cvasi-ortodoxe.

niste versuri in care se amesteca numele Domnului si al Maicii Sale nu inseamna ca merita si trebuie cantate de credinciosii ortodocsi.
Mirelat, cine a hotarat ca acest cantec este cvasi-ortodox ??? :dontgetit:
Citand pe Marius22: Textul imnului Agni Parthene (Fecioara curata) a fost alcatuit de catre Sfantul Nectarie din Insula Eghina din Grecia. Melodia apartine parintelui Grigorie Simonopetritul, un cunoscut autor de cantari psaltice din Sfantul Munte Athos iar aceasta cantare se canta si in Muntele Athos. Linia melodica se inscrie in traditia bizantina (glas V).

De ce sa nu preluam si noi aceasta frumoasa cantare in limba romana (ca sa inteleaga tot poporul)? Si e trebuinta de adaptare de text pt a se potrivi numarul silabelor.

Mirelat, cum adica "muzica dulceaga"? Doar un om rece si insensibil ar avea aceasta parerea (si sper ca nu e cazul tau, dar exprimarea a fost cinica ??? ). Este o melodie foarte frumoasa, mai ales daca este cantata din suflet. (Si ritmul este unul decent, daca sunt unii care l-au modificat, poate au facut-o din marime de suflet nu cu intentie, desi recunosc este bine sa fim atenti la devieri dar nici sa le vedem pe toate ca fiind sectare.)

Tot referitor la ritm, primul rol al unei cantari este sa inalte sufletul in rugaciune si mai putin sa fie o muzica de fundal, un fond sonor aplatizat si inganat (dar asta e parerea mea).
Mirelat nu stiu daca ai auzit aceasta cantare ca sa declari cele de mai sus... La acele versuri cand tonalitatea cantarii creste, nu poate sa nu ti se inalte sufletul si poate chiar sa lacrimezi iar asta este cel mai frumos pt ca scopul fiecarei rugaciuni si cantari este inaltarea inimii spre Dumnezeu.

"niste versuri in care se amesteca numele Domnului si al Maicii Sale nu inseamna ca merita si trebuie cantate de credinciosii ortodocsi" - in aceaste cantari nu se "amesteca" numele Domnului si al Maicii Sale, ci Le sunt chiar adresate fiind imnuri de slava inchinate Lor, si orice imn de slava (cu un text potrivit) merita sa fie cantat de ortodocsi.

Si mai spun ceva, indiferent de ritmul melodic, daca cel care canta o face din suflet, cantarea este bine primita in Cer, pt ca Dumnezeu inima o vede si buna intentie a omului, nu se impiedica de formalisme de tip dogmatic. Mantuitorul i-a criticat pe farisei ca respectau formal legea dar pe dinauntru erau "morminte varuite". Din ISAIA (29:13): "poporul acesta se apropie de Mine cu gura si cu buzele Ma cinsteste, dar cu inima este departe de Mine, dar zadarnic Ma cinsteste invatand porunci si invataturi omenesti".

Mihailt, rerferitor afirmatia ta
Nu se poate sa o numesti pe Maica Domnului "Marie", de ce sa nu se poata??? :dontgetit: :dontgetit: :dontgetit:
Asa cum ne adresam si in acatistul Mantuitorului repetitv: "Isuse, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma!"... Maria este numele Nascatoarei de Dumnezeu si de aceea este un nume sfant. Nu este nici o blasfemie in asta. Ne adresam astfel si intr-una din cele mai cunoscute rugaciuni:
"Nascatoare de Dumnezeu Fecioara bucura-Te, Ceea ce esti plina de har, Marie, Domnul este cu Tine [...]

In cel mai cunoscut acatist catre Nascatoarea de Dumnezeu, Acatistul Buneivestiri, stihul este "Bucura-te Mireasa, pururea Fecioara.

Tu consideri blasfemie faptul ca nu s-a pus in text "Nascatoare de Dumnezeu" si "Maica Domnului" (poate era mai bine sa se fi facut aceasta importanta adresare) dar asa cum este facut adresarea: Fecioara Maica Maria...Stapana-imparateasa... este evident ca ne adresam Nascatoarei de Dumnezeu, pentru ca este singura care intruneste aceste doua conditii de Fecioara si de Maica, la fel este singura Imparateasa si Stapana a noastra. Mai degraba ai putea spune ca este o omisiune dar nu o blasfemie. Cuvantul "blasfemie" semnifica o defaimare, ultragiere si hula a celor sfinte, iar in exprimarea din text nu este nimic de genul asta.
(Din Cuv. Paisie): Cei cu inima curata pe toate le vad curate, iar cei cu inima necurata pana si pe cele curate le vad ca fiind necurate.
Deci sa nu vedem si noi mereu ceva necurat in orice. Mihailt, afirmatia ta din titlul topicului este ideea ta, sau te-ai mai consultat cu vreun duhovnic, pt ca nu este bine sa ne incredem in gandul nostru pt ca cel rau ne induce mereu ganduri de stanga, de aceea trebuie sa fim mai precauti si sa nu ne incredem prea mult (doar) in parerile noastre. Tot Cuv. Paisie Aghioritul spunea "faptul de a se increde cineva in gandul sau este inceputul inselarii."
Reply With Quote