Citat:
În prealabil postat de Iustin32
Atunci cum explici textul:15. ,,Adu-ți aminte că ai fost rob în pământul Egiptului și Domnul Dumnezeul tău te-a scos de acolo cu mină tare și cu braț înalt și de aceea ti-a poruncit Domnul Dumnezeul tău să păzești ziua odihnei și să o ții cu sfințenie.,, (Deut 5,15)
Textul e foarte clar: de aceea ti-a poruncit Domnul Dumnezeul tău să păzești ziua odihnei și să o ții cu sfințenie. Cui i-a zis Dumnezeu aceste cuvinte: lui Avraam sau lui Moise? O fi fost si Avraam in robia Egiptului?
|
Imi explic foarte simplu. Iau TOATE versetele referitoare la ziua a saptea (inclusiv cel postat de dvs.) si atunci totul se limpezeste. Am sa postez doar trei versete (nu este loc pentru toate).
"Dumnezeu a binecuvantat ziua a saptea si a sfintit-o, pentru ca in ziua aceasta S-a odihnit de toata lucrarea Lui, pe care o zidise si o facuse" (Geneza 2:3).
"Adu-ti aminte de ziua de odihnã, ca s-o sfintesti.Sã lucrezi sase zile, si sã-ti faci lucrul tãu. Dar ziua a saptea este ziua de odihnã închinatã Domnului, Dumnezeului tãu: sã nu faci nici o lucrare în ea, nici tu, nici fiul tãu, nici fiica ta, nici robul tãu, nici roaba ta, nici vita ta, nici strãinul care este în casa ta. CACI IN SASE ZILE A FACUT DOMNUL, CERURILE, PAMANTUL SI MAREA, SI TOT CE ESTE IN ELE, IAR IN ZIUA A SAPTEA S-A ODIHNIT: DE ACEEA A BINECUVANTAT DOMNUL ZIUA DE ODIHNA SI A SFINTIT-O"(Iesirea 20:8-11).
"Adu-ti aminte cã si tu ai fost rob în tara Egiptului, si Domnul Dumnezeul tãu, te-a scos din ea cu mînã tare si cu brat întins: de aceea ti-a poruncit Domnul, Dumnezeul tãu sã tii ziua de odihnã."(Deut 5:15)- versetul la care ati facut dvs. referire.
Din primele doua grupuri de versete reiese clar ca ziua a saptea este o sarbatoare a creatiei si mai ales a Creatorului. Din al treilea verset (cel postat de dvs) reiese ca ziua a saptea este o sarbatoare a eliberarii din robie. Ce parere aveti, aceste versete se anuleaza, unele pe altele, sau se completeaza?