Intradevar, am gasit textul la cap 80, dar aici e vorba de milenarism. Iata ce spune nota:
Este vorba despre gnostici si marcioniti. Sf Iustin nu concepe ca sufletele ar merge in cer mai inainte de invierea finala, ci arata ca in asteptarea invierii finale ele merg intr-un loc mai bun sau mai rau decat pamantul acesta (dupa cum dezvolta clar in capitolul V si VI) ,dupa cum ele apartin celor buni sau celor rai.
Oricum, nu este relevant citatul dat de tine pentru ca Biserica a invatat dintodeauna ca dupa ce moare sufletul este judecat dupa cum spune si Sf. Pavel,,27. Si precum este randuit oamenilor o datã sa moara, iar dupã aceea sa fie judecata, ,,(Evrei 9,27)
Dar la aceste doua texte de ce nu faci nici o referire si te legi de un text cam ambiguu al Sf Iustin din care ai ales numai ce-ti convine tie?
La Sfantul Policarp sunt referiri la viata cu Hristos de dupa moarte la cap. XIX, pag. 34,
,,Caci prin rabdarea sa, biruind pe nedreptul dregator si primind astfel cununa nestricaciunii,se bucura cu Apostolii si cu toti dreptii, proslaveste pe Dumnezeu si pe Tatal Atottiitorul si binecuvinteaza pe Domnul nostru Iisus Hristos, Mantuitorul sufletelor si calauzitorul trupurilor noastre si pastorul Bisericii universale din lume.,,
Mai sunt doua paragrafe la Martiriul Sfantului Apollonius, 37 si 42 la pag. 97-98. Cu totul nu ai de citit nici o pagina de text:
37. El ne-a invatat sa ne retinem mania, sa ne infranam pofta, sa ne stapanim placerile...sa credem ca sufletul este nemuritor, sa fim convinsi ca exista o judecata dupa moarte...,,
42. Iar daca acesta ar fi, cum spuneti voi, ratacire, anume ca sufletul este nemuritor, ca va fi judecata dupa moarte, ca la inviere va fi rasplatirea virtutii, ca Dumnezeu va fi judecator, am imbratisa cu placere aceasta ratacire...,,
|