Citat:
În prealabil postat de Iustin32
16. Nimeni deci să nu vă judece pentru mâncare sau băutură, sau cu privire la vreo sărbătoare, sau lună nouă, sau la sâmbete,
17. Care sunt umbră celor viitoare iar trupul (este) al lui Hristos. (Col 2,16)
Textul acesta pentru cine e? Voi il incalcati si nesocotiti. Iata ca sambata voastra draga e ,,umbră celor viitoare,,.
|
O vorba, spune cam asa: orice text, scos din context, devine un pretext. Daca luam un text mai larg, vom intelege corect. Iata ce scrie la Coloseni cap 2:14-17:
"A STERS ZAPISUL CU PORUNCILE LUI, CARE STATEA IMPOTRIVA NOASTRA SI NE ERA POTRIVNIC, SI L-A NIMICIT PIRONINDU-L PE CRUCE. A dezbrãcat domniile si stãpînirile, si le-a fãcut de ocarã înaintea lumii, dupã ce a iesit biruitor asupra lor prin cruce. Nimeni dar sã nu vã judece cu privire la mîncare sau bãuturã, sau cu privire la o zi de sãrbãtoare, cu privire la o lunã nouã, sau cu privire la o zi de Sabat, care sunt umbra lucrurilor viitoare, dar trupul este al lui Hristos."
Iata ce scrie in Deuteronom 31:26:
"Luati CARTEA ACEASTA A LEGII, si puneti-o lîngã chivotul legãmîntului Domnului, Dumnezeului vostru, CA SA FIE ACOLO MARTORA IMPOTRIVA TA."
In acea carte a legii (sau zapis), pusa langa chivot (nu in chivot, unde erau puse tablele cu cele 10 porunci), era vorba, printre altele, de diferitele ceremonii si ritualuri, care cuprindeau invataturi referitoare la mancare, bautura, zile, etc. In Vechiul Testament, erau numite "zile de sabat" (a nu se traduce sambata - nu era vorba de ziua a saptea a saptamanii) si acele zile in care aveau loc anumite ceremonii. De exemplu, in Levitic cap. 16 este descris ceremonialul din "Ziua Ispasirii". Aceasta zi este numita "o zi de sabat, o zi de odihna, in care sa va smeriti sufletele"(Levitic 16:31). Dar nu era vorba de ziua a saptea a saptamanii. Ceremonia avea loc in ziua a zecea, a lunii a saptea si simboliza lucrarea de curatire finala pe care o face Domnul nostru Iisus Hristos.
Sabatele ceremoniale (ex: "Ziua Ispasirii") erau "umbra lucrurilor viitoare, iar trupul era a lui Hristos" (Coloseni 2:17). Acestea simbolizau lucrarea Mantuitorului. Dar, sabatul zilei a saptea (sambata) era scris pe piatra, in porunca a patra, si nu avea nici o legatura cu lucrarea Mantuitorului. Dumnezeu a "sfintit si binecuvantat ziua a saptea" cand inca nu intrase pacatul in lume si nu se vorbea de necesitatea unui Mantuitor.
Odata cu rastignirea Domnului Iisus Hristos, a fost pironit pe cruce zapisul (cap 2:14) care era pus langa chivot, nu pietrele Legii (puse in chivot). Dvs. incercati sa desfiintati una din cele 10 PORUNCI.