View Single Post
  #33  
Vechi 25.09.2008, 15:35:26
Grigorie Grigorie is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 05.09.2006
Mesaje: 374
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mihailt
Maica Siluana zice ca:
"Primul: Domnul nu mai este fizic printre noi, adevarat, dar este fizic in noi! Harul nu vine din afara, ci dinauntru si e dus acolo inauntrul nostru de Sfanta noastra Biserica prin Sfintele ei Taine. Rugaciunea noastra nu este altceva decat o permanenta conectare la această Putere inauntrul nostru, de care suntem, de multe ori, departe sau chiar straini. Da, puterea e in noi si ea este Imparatia Domnului, Care ne-a daruit Duhul Sfant ca sa ne curete de toată intinarea si sa ne invete toate!"
Incerc sa fac o "traducere" pentru carcotasi a ceea ce spune Maica Siluana.

"Domnul nu mai este fizic printre noi, adevarat, dar este fizic in noi!"
Mantuitorul Hristos nu mai este vazut de ochii nostri trupesti ("Ma duc la Tatal Meu si nu Ma veti mai vedea" - Ioan 16,10 ) , asa cum a fost pentru apostoli in timpul vietii Sale in trup. El insa ia chip in cei credinciosi prin lucrarea Duhului Sfant (hristificarea).
Sf. Pavel le scrie galatenilor: "O, copii mei, pentru care sufar iarasi durerile nasterii pana ce Hristos va lua chip in voi!" (Gal. 4, 19)

"Harul nu vine din afara, ci dinauntru si e dus acolo inauntrul nostru de Sfanta noastra Biserica prin Sfintele ei Taine."
Aici este cred eu evident ca Maica Siluana nu se refera la conceptia "yoghista" conform careia omul este o scanteie din divinitate si mantuirea (eliberarea) consta in constientizarea identitatii dintre atman (sufletul individual) si brahman (sufletul universal). Insusi cuvantul "har" (haris = dar) este incompatibil cu conceptia hinduista, fiind specific unei relatii personale intre Daruitor (Dumnezeu) si primitor (omul). Notiunea crestina de har cuprinde si gratuitatea acestuia, este nemeritat de primitor, fiind un dar absolut liber al Daruitorului. Ca harul devine interior omului prin Sfintele Taine, incepand cu Botezul si culminand cu Euharistia, este un lucru marturisit de crestinism ("Imparatia lui Dumnezeu este inlauntrul vostru" - Luca 17, 21 ). A fi interior omului nu inseamna ca este produs de om. A pune pe seama Maicii Siluana o astfel de idee denota atitudini inchizitoriale. Daca am aplica astfel de metode in discutiile obisnuite dintre crestini, comunicarea s-ar complica foarte mult. Unele lucruri se subinteleg atunci cand vorbesc ortodocsii intre ei. Altfel ar trebui sa ne explicam si sa ne justificam afirmatiile la tot pasul.

"Eu voi ruga pe Tatal si alt Mangaietor va va da voua ca sa fie cu voi in veac,
Duhul Adevarului, pe Care lumea nu poate sa-L primeasca, pentru ca nu-L vede, nici nu-L cunoaste; voi Il cunoasteti, ca ramane la voi si in voi va fi!
" (Ioan 14, 16-17 )

"Daca Ma iubeste cineva, va pazi cuvantul Meu, si Tatal Meu il va iubi, si vom veni la el si vom face locas la el." (Ioan 14, 23 )

"Va este de folos ca sa ma duc Eu. Caci daca nu Ma voi duce, Mangaietorul nu va veni la voi, iar daca Ma voi duce, Il voi trimite la voi." (Ioan 16, 7 )
Reply With Quote