Am urmarit o emisiune la Trnitas,despre patimi si conceptia conforma careia,acestea atrag asupra lor pedeapsa divina.De fapt s-a discutat foarte intelept si cu un sens social si spiritual bine pus la punct,despre acest subiect.
De fapt,patimile nu atrag cu sine pedeapsa Divina,cat atrag consecinte negative si uneori fatale logic deduse,asupra celor care se afunda in ele.
Pai,daca le-am lua pe rand,orice patima ne vatama in mod direct,dar si raspunzator.Fumatul ne fac rau la sanatate,la circulatia sangelui,la inima,la plamani,la gat,dantura,la imunitate si multe alte cai influientate de acesti radicali liberi si atat de toxici care otravesc organismul.Fumatul nu are absolut nici un efect pozitiv.In priviinta fumatului sa nu uitam si de factorii externi pe care aceasta le implica,si anume,intoxicarea celor din jur,chiar si a celor dragi(fumatul pasiv),mirosul absolut dezgustator pe care-l au fumatorii.Deci,ne pedepsim singuri cu acest viciu...dar si pe cei nevinovati.
Alcoolul,daca nu ajunge in stadiul de viciu,el reprezinta un medicament,adica vinul.Insa,cum multi doresc sa-l soarba pe nesaturate,acesta da dependentas si la randul ei incepe marea degradare a persoanei in cauza.Degradare deopotriva fizica si psihica,degradare sociala si de sanatate,dar si aici intervine factorii negativi pe care alcolicii le imprima celor dragi.Deci,pedeapsa vine de la sine.
Lacomia pantecelui,iarasi ne subrezeste sanatatea prin obezitate,prin dereglarea functionalitatii atataor organe interne,a metabolismului dar si a psihologiei persoanei in cauza.Decaderea sociala,obezii fiind adesea marginalizati de cei din jur datorita aspectului.Oricum,este evident ca dupa o imbuibare nu te simti nici pe departe bine,nu te poti misca asa cum trebuie si nu poti da randament activitatilor zilnice.Dar se stie ca obezitatea se datorieaza mai multor factori decat a imbuibarii si lacomiei pantecelui,insa de regula este generata de aceasta.
Curvia,o mai numim in mod paradoxal "iubire",cand iubirea inseamna cu totul altceva decat o intalnire cu un amant,sau cu persoana caruia-i promitem luna de pe cer,dar nu si o casatorie pentru vesnicie.Curvia,deci,aduce cu sine muuuulte belele.In primul rand,dezamagire,fiindca aproape intotdeauna vom fi dezamagiti de relatii "neserioase",sau de relatii formate din lucruri de aparenta,fiindca este atat de absurd sa pretindem ca intelegem si cunoastem o persoana,atata timp cat intalnirile cu aceasta se limiteaza la un univers neutru,fara implicatia adevaratei lumi a fiecaruia dintre "amorez".Insa exista,evident,diferite situatii care implica aceasta "relatie neoficiala dpdv spiritual".Curvia atrage asupra ei boli venerice,dezechilibru social,de ce nu si mental,pentru ca oamenii grabiti mereu spre aventuri,de regula se impotmolesc in propria neputinta si incep sa piarda mult,mult sens benefic al vietii.Se stie ca femeile cele mai predispuse cancerului de col uterin,sunt femeile care schimba mai multi parteneri intimi in viata.
Avortul,medical ori spiritual,sau psihologic,nu are cum sa nu aiba atatea efecte adverse.
Ura,ura nu doar ca face ravagii in jur,dar mai face prapad si atatea principii din interiorul celui care o hraneste si o simte cu atata putere,cel mai adesea in defavoarea lui.Ura ne schimonoseste cel mai tare si ne face sa ne pierdem,incet dar sigur in cea mai dezastruoasa bezna a relatiei cu lumea in care traim,fizica si spirituala.
Exemplele ar putea continua mult si bine,si am evidentia toate trasaturile nefavorabile pe care le au patimile si care,de fapt intra in conflict direct cu noi insine.Poate ca de aceia Dumnezeu a lasat omului calea de-a discerne binele de rau,care reprezinta in primul rand calea de a ne fi mai bine noua,de-a ne simti mai demni totodata.
|