View Single Post
  #100  
Vechi 26.09.2008, 21:31:47
Iustin32 Iustin32 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 05.05.2008
Mesaje: 814
Implicit


Abordarea Ortodoxa a Bibliei nu este bazata pe o cercetare ,,stiintifica,, a Bibliei. Pretentia ei de a intelege Scriptura nu provine din faptul ca ar dispune de informatii arheologice mai complete, ci dintr-o relatie speciala cu Autorul Scripturii. Biserica Ortodoxa este trupul lui Hristos, stalpul si temelia Adevarului si mijlocul prin care Dumnezeu a scris si a pastrat Scripturile. Biserica Ortodoxa intelege Biblia deoarece ea este mostenitoarea unei traditii vii care incepe cu Adam si se continua pana in ziua de azi. Adevarul acestui fapt nu poate fi ,,demonstrat,, in laborator. Omul trebuie sa fie convins de Duhul Sfant si sa experimenteze viata lui Dumnezeu in Biserica.
Intrebarea pe care o pun in acest punct protestantii este de unde stim ca traditia ortodoxa este cea dreapta, sau, chiar mai mult, daca exista o astfel de traditie adevarata. In primul rand, protestantii ar trebui sa studieze istoria Bisericii. Ei vor descoperi acolo ca exista o singura Biserica. Aceasta a fost de la inceput credinta Bisericii. Crezul Nicean declara acest adevar intr-un mod neechivoc: ,,Cred in una Sfanta, soborniceasca si apostolica Biserica.,, Aceasta declaratie, pe care cele mai multe denominatii protestante spun ca o accepta, nu s-a referit niciodata la vreo ,,biserica,, invizibila si pluralista, cu mii de neantelegeri doctrinare. Sinodul care a canonizat Crezul (ca de altfel si Scriptura) i-a anatemizat pe cei din afara Bisericii, indiferent daca erau eretici, ca de exemplu montanistii, sau schismatici ca donatistii. Ei nu au spus, ,,Nu suntem de acord cu montanistii din punct de vedere doctrinar, dar ei fac parte din Biserica asemenea noua.,, Din contra, acestia au fost exclusi din comuniunea cu Biserica si au fost reprimiti in Biserica doar prin Sfantul Botez (in cazul ereticilor) sau prin miruire (in cazul schismaticilor) (Al doilea Sinod Ecumenic, Canonul VII). Chiar si rugaciunile comune cu cei din afara Bisericii erau interzise (Canoanele Sfintilor Apostoli, canoanele XLV, XLVI). Spre deosebire de protestanti care fac eroi din cei care se rup de un grup pentru a forma unul nou, in Biserica din primele veacuri aceasta era considerata ca unul din cele mai grave pacate. Asa cum a avertizat Sf. Ignatiu de Antiohia (un ucenic al Apostolului Ioan), ,,Sa nu va inselati fratilor, nici unul din cei care urmeaza pe altul intr-o schisma nu va mosteni imparatia lui Dumnezeu, nici unul care urmeaza invataturile eretice nu este de partea adevarului,, (catre Filadelfieni, 5:3).
Motivul insasi al miscarii protestante a fost existenta abuzurilor papale, care nu au existat inainte ca Vestul Roman sa se fi desprins de Ortodoxia Rasariteana. Multi teologi protestanti moderni au inceput sa priveasca din nou la acest prim mileniu al Crestinismului nedivizat si sa descopere marea comoara pe care Vestul a pierdut-o (ca rezultat, multi devin ortodocsi).

Evident, una din urmatoarele afirmatii este adevarata: (1) nu exista o Traditie corecta si deci portile iadului au biruit Biserica si atat Evangheliile cat si crezul Nicean gresesc, (2) adevarata credinta se gaseste in papism, cu dogmele lui schimbatoare definite de un Papa infailibil, sau (3) Biserica Ortodoxa este Biserica fondata de Hristos, care a pastrat cu credinta Traditia Apostolica. Protestanti au de ales intre relativism, Catolicism sau Ortodoxie.