View Single Post
  #25  
Vechi 28.09.2008, 15:47:50
AndreiB AndreiB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.09.2007
Mesaje: 255
Implicit

Citat:
În prealabil postat de costel
Biserica Ortodoxa nu accepta divortul, ci ia act, cu regret, de esecul familiei. Nu exista nici un fel de slujba care sa anuleze Taina Cununiei. Atunci cand o instanta de judecata decide anularea contractului social prin care s-a intemeiat o familie, lucrurile sunt foarte simple: cuplul respectiv isi imparte pe din doua capitalul acumulat in anii de vietuire comuna si totul se incheie aici. In acest fel de atitudine, se pune accent pe libertatea persoanelor implicate si pe onestitatea de a recunoaste ca dragostea lor s-a stins, asa incat nu mai exista nici un motiv pentru a sta impreuna. Biserica are, insa, un cu totul alt fel de a gandi. Taina Cununiei nu este nici un contract, nici doar un juramant, ci este o unire intre doua persoane. Barbatul si femeia care se cununa devin o singura entitate inaintea lui Dumnezeu. Din aceasta cauza si responsabilitatea pentru mantuire revine ambilor, nu fiecaruia in parte pentru el insusi. Deci Biserica nu poate dezlega aceasta unitate din doua motive: 1) pentru ca nu este o simpla legatura contractuala, ci este o contopire reala a celor doua suflete, si 2) pentru ca unitatea aceasta nu o fac oamenii, ci Dumnezeu. Iar ceea ce a unit Dumnezeu, omul nu are nici voie, nici puterea sa desfaca.

Pentru ca Biserica are ingaduinta fata de slabiciunea fiintei umane. Prima casatorie este binecuvantata de Dumnezeu in mod deplin. Dar daca familia aceea se destrama din diferite cauze, Biserica le recomanda celor doi fie sa traiasca in castitate pana la finalul vietii (varianta cea mai potrivita), fie sa se recasatoreasca (varianta cea mai intalnita). In nici un caz Biserica nu este de acord ca cei doi sa aiba o viata libertina, avand drept pretext casatoria esuata. De asemenea, Biserica accepta ca un om poate gresi de doua ori consecutiv atunci cand isi alege partenerul de viata. Dar daca ajunge si la cel de-al treilea divort, persoana respectiva este sfatuita sa nu se mai casatoreasca, ci sa-si traiasca viata in castitate si pocainta. Al treilea divort este dovada faptului ca respectiva persoana, indiferent daca este barbat sau femeie, nu intelege care sunt principiile fundamentale ale functionarii familiei crestine. Din acest motiv, Biserica nu savarseste Cununia decat de maximum trei ori pentru o persoana. Si mai trebuie sa stii ca a doua si a treia Cununie nu sunt considerate Sfinte Tane, ci rugaciuni de binecuvantare. Taina Cununiei poate fi traita de o persoana doar o singura data in viata. (Petru Avram)
http://www.crestinortodox.ro/Incetarea_casatoriei_si_divortul-414-23977.html

Mai intai, Biserica a admis divortul pentru un singur motiv si anume pentru acela pe care il socoteste ca atare si Mantuitorul Insusi: si anume adulterul. In cazul acestuia, despartirea casatoriei nu intampina nici un fel de greutate sau impotrivire din partea autoritatii bisericesti. In cazul altor motive insa, care puteau fi oricat de grave, Biserica s-a impotrivit intotdeauna divortului, tinand la trainicia casatoriei, dupa cuvantul Domnului ca: "ceea ce a impreunat Dumnezeu, omul sa nu desparta" (Mat. 19, 6), si dupa cunoscutele rostiri ale Sf. Ap. Pavel: "legatu-te-ai cu femeia, nu cauta despartirea" (I Cor. 7, 27) si apoi: "celor casatoriti, nu eu, ci Dumnezeu le porunceste: femeia sa nu se desparta de barbat" (I Cor. 7, 10).
Reply With Quote