[quote=Iustin32;96135]
scuze ca intervin,de unde reiese ca semnul e o cruce in M24,30 ?
Ezechiel 9
4[SIZE=2] Domnul i -a zis: ,,Treci prin mijlocul cetății, prin mijlocul Ierusalimului, și fă un semn pe fruntea oamenilor, cari suspină și gem din pricina tuturor urîciunilor, cari se săvîrșesc acolo.[/SIZE]
[SIZE=2][COLOR=#000080][SIZE=2][COLOR=#000080]5[/COLOR][/SIZE][/COLOR][/SIZE][SIZE=2] Iar celorlalți le -a zis, în auzul meu: ,,Treceți după el în cetate, și loviți; ochiul vostru să fie fără milă, și să nu vă îndurați![/SIZE]
[SIZE=2][COLOR=#000080][SIZE=2][COLOR=#000080]6[/COLOR][/SIZE][/COLOR][/SIZE][SIZE=2] Ucideți, și nimiciți pe bătrîni, pe tineri, pe fecioare, pe copii și pe femei; dar să nu vă atingeți de nici unul din ceice au semnul pe frunte! Începeți însă cu Locașul Meu cel sfînt!`` Ei au început cu bătrînii, cari erau înaintea Templului.[/SIZE]
Semn. Ebr. taw, ultima literă a alfabetului ebraic. Pe vremea lui Ezechiel litera aceasta ebraică era scrisă în formă de X. Însemnarea era făcută în viziune, și natura exactă a semnului poate că nu este importantă. Interpretarea veche care vedea în semn o prefigurare a crucii este oarecum fantezistă. În viziune semnul era fără îndoială literal, dar în semnificație el se referea cu totul la caracter. Solul nu trebuia să ia seama nici la naștere, nici la poziție, ci să însemneze numai pe aceia care gemeau pentru păcătoșenia care stăpânea și se țineau departe de ea.
-Viziunea se referea în primul rând la nimicirea Ierusalimului de către Nebucadnețar. Ea va avea o altă împlinire în cursul scenelor de încheiere a istoriei lumii acesteia. Ea este într-o strânsă paralelă cu viziunile din Apocalips 7,15.16. Semnul distinctiv din Apocalips este „pecetea Dumnezeului celui viu” și, ca și semnul din Ezechiel, e bazat pe calificări de caracter. Dumnezeu pune semnul Său de aprobare pe toți aceia care, prin puterea Duhului Sfânt, reflectă chipul lui Isus .Această pecete de aprobare a fost asemănată cu semnul de proprietate al lui Dumnezeu, ca și cum Dumnezeu înscrie pe aceia care se califică pentru cetățenie în împărăția La. Numele și adresa Sa – „Dumnezeu, Noul Ierusalim” .
Semnul este pus asupra acelora „care suspină și gem din pricina tuturor urâciunilor care se săvârșesc acolo”. Aceia care aparțin acestei categorii au fost descriși ca deosebindu-se prin chinul sufletului lor din cauza decăderii din mijlocul poporului mărturisit al lui Dumnezeu.
-14. Stergand zapisul ce era asupra noastra, care ne era potrivnic cu randuielile lui, si l-a luat din mijloc, pironindu-l pe cruce.
15. Dezbracand (de putere) incepatoriile si stapaniile, le-a dat de ocara in vazul tuturor, biruind asupra lor prin cruce. (Col 2,14-15)
-Zapisul. [„Scrisul de mână”, KJV]. Gr. cheirographon, „un document scris de mână”. Aici este singurul loc din Noul Testament în care apare acest cuvânt. Cuvântul acesta era folosit de multe ori cu privire la documente scrise de mână, adesea cu un caracter legal, ca de pildă o chitanță semnată de un datornic. „Ștergerea” unui astfel de certificat de datorie era săvârșită numai după ce datoria fusese plătită și condițiile fuseseră pe deplin împlinite. Aceasta se făcea prin aplicarea unui „X”, așa cum apare pe unele papirusuri. De asemenea, cerneala cu care se scria era solubilă în apă și putea fi spălată sau ștearsă, iar papirusul putea fi din nou folosit. Unii comentatori susțin că apostolul le spune colosenilor că regenerarea lor prin puterea de învierii lui Dumnezeu, refacerea înăuntrul lor a chipului Său, era săvârșită prin „ștergerea” sau anularea de către Dumnezeu a datoriei pe care erau obligați să o împlinească. Alții văd o referire generală la legea lui Moise, așa cum era ea interpretată de Iudei.
-Poruncile. Gr. dogmata, „decrete”, „ordonanțe”. Este vorba de diferite legi și decrete ale sistemului iudaic, cărora li s-a pus capăt la cruce (vezi Efes2,15).
-Stăteau împotriva noastră. Sensul corect gramatical din textul grecesc este că ceea ce era „împotriva noastră” și „ne era potrivnic” este „zapisul”. Unii înțeleg prin aceasta o referire la acea datorie care stă împotriva tuturor, atât împotriva iudeilor cât și a neamuri; alții consideră că aici este vorba de legile sistemului iudaic.
-L-a nimicit. [„L-a înlăturat”, KJV]. Adică, „zapisul”. „Hristos este sfârșitul legii pentru … neprihănire”. [KJV] . ----Acum, pentru că Hristos a venit, oamenii nu mai sunt sub un îndrumător ( Galateni 3,25; Efeseni 2,15).
-Pironindu-l pe cruce. Crucea marchează trecerea de la un sistem (cel iudaic) la celălalt (cel creștin). Exact aceeași idee este exprimată în Efeseni 2,16, unde se consideră că la cruce a avut loc împăcarea.
-Domniile și stăpânirile. [„Principatele și puterile”, KJV-traducerea King James]. Termenii aceștia se pot referi la domni pământești (Luca 12,11; Tit 3,1) sau la ființe supranaturale (vezi comentariul de la Efeseni 6,12). Ținând cont de învățăturile false din Colose, aceasta s-ar putea să fie o referire la presupusele puteri angelice și divine ale stihiilor (vezi Introducerea și comentariul de la Coloseni 2,8). În realitate, Hristos a triumfat într-un sens special asupra lui Satana și a îngerilor lui. Moartea Lui pe cruce a avut ca rezultat faptul că simpatia lumilor cerești pentru Satana a scăzut și mai mult (vezi Apocalipsa 12,9). De-a lungul lucrării lui Hristos, Satana era mereu gata să-L ispitească și să-L hărțuiască. Viața lui Hristos a fost o luptă continuă, dar de fiecare dată El S-a dovedit biruitor. Fiecare efort depus de Satana pentru a-L distruge nu făcea altceva decât să demaște în continuare lucrările înșelătorului. Viața de biruință a lui Hristos, culminând pe Golgota, a hotărât soarta diavolului. Masca lui Satana a fost înlăturată. Metodele lui de acțiune au fost descoperite înaintea îngerilor și a întregului univers. A fost dat pe față adevăratul său caracter. Prin crucea Sa, Isus Hristos a dezbrăcat domniile și stăpânirile întunericului atât de slujba și autoritatea pe care o aveau ca domni ai acesteia lumi, cât și de puterea în lupta împotriva binelui. Astfel, este mult mai probabil ca subiectul acțiunii exprimate prin verbul „a dezbrăca” să fie Isus Hristos (vezi mai sus).
-Le-a făcut de ocară înaintea lumii. [„Le-a demascat … pe față”, KJV]. Sau „le-a făcut un exemplu public” (RSV). Moartea crudă a lui Hristos pe Golgota l-a dat în vileag în fața întregului univers pe Satana și legiunile lui, descoperindu-i ca ucigași și demoni.
-.(Col 1,20) Si printr-Insul toate cu Sine sa le impace, fie cele de pe pamant, fie cele din ceruri, facand pace prin El, prin sangele crucii Sale
-Făcând pace. Pacea este necesară deoarece intrarea păcatului în univers a adus înstrăinarea.Se pare că învățătorii mincinoși susțineau că pacea era adusă prin mijlocirea îngerilor.
-Prin El. Această sintagmă apare de două ori în acest verset [KJV], în primul caz în poziția accentuată din limba greacă. Isus este agentul prin care se realizează împăcarea.
-Crucea lui Hristos este punctul culminant în planul de mântuire. E subiectul cu care se lăuda Pavel (Galateni 6,14). Va fi subiectul științei și cântecului celor răscumpărați în decursul veacurilor veșnice .
-Pe pământ. Păcatul lui Adam a avut repercusiuni asupra fiecărui aspect al vieții de pe acest pământ. Degenerarea s-a extins de la om, capodopera lucrării Creatorului, până la plante, insecte, viața marină și chiar până la pământul neînsuflețit. Actul răscumpărător al lui Hristos va readuce în cele din urmă desăvârșirea și armonia.
-În ceruri. Unii comentatori susțin că deși numai a treia parte din îngeri s-au răsculat împotriva conducerii lui Dumnezeu și au fost alungați din cer, restul oștirilor cerești nu au înțeles pe deplin gravitatea păcatului și rezultate lui îngrozitoare până când Hristos nu a murit pe cruce. Astfel, prin cruce toate lucrurile materiale și spirituale, cerești și pământești, vor fi aduse la o stare de armonie perfectă și vor fi restabilite scopului lor inițial. Timpul și aducerea la îndeplinire prin Hristos a planurilor lui Dumnezeu, îl vor demasca pe Satana și cei care simpatizează cu el, astfel încât prin anihilarea lor va fi văzută dreptatea lui Dumnezeu. Planul de mântuire își va aduce al îndeplinire scopul său cuprinzător și adânc – și anume îndreptățirea caracterului lui Dumnezeu înaintea universului
-Efes 2, 16 Si sa-i impace cu Dumnezeu pe amandoi, uniti intr-un trup, prin cruce, omorand prin ea vrajmasia.
Împăcat. Gr. apokatalasso, o formă intensificată a lui katalasso (vezi la Rom 5:10). Într-un singur trup. Adică, „omul nou” din vers. 15 și „trupul” din cap. 1:23, ambele referindu-se la biserică, trupul al cărui cap este Hristos (cap. 1:22).
Prin cruce. Aceasta este singura dată când crucea este menționată în această epistolă. Se vorbește despre ea ca mijloc de împăcare și ca loc unde vrăjmașul a fost nimicit. Crucea este marele nivelator, numitorul comun pentru toți oamenii deoarece Hristos a murit pentru toți, și nu este un alt mijloc de mântuire.
A nimicit vrăjmășia. În sensul că moartea lui Hristos a pus capăt ostilității (cf. la Cols 1:20). Cearta în familie, cearta de partid, animozitatea națională, geloziile denominaționale, și tensiunile și conflictele personale – toate acestea sunt tămăduite când ființele omenești devin fii și fiice ale lui Dumnezeu, și în felul acesta „una în Hristos.”
-Subliniez la final ca e important ce s-a intimplat la cruce si ce simbolizeaza ea ,si nu faptul ca te sfintesti atingindu-te de obiectul cruce.Apropierea de Dumnezeu sfinteste.Iar pe Dumnezeu nu-l poti interfata cu un obiect mort.Singura interfata vie a divinului cu umanul a fost Fiul Omului.
|