Citat:
În prealabil postat de sisu
Ovidiu_s,
Expressii de genul "Iarăși te faci de râs adăpostindu-te sub o crasă imbecilitate" sau "Iarăși minți cu nerușinare" te fac sa te simti mai viril, mai barbat?
Oricine va citi cu obiectivitate mesajele tale va observa ca dai dovada de incoerenta.N-am zis nicaieri ca Isus este prezentat pe un T-eu de exemplu sau ca n-ar fi rastignit pe un stilp.Eu m-am referit la afimatia ta unde confuzi simbolul T cu +.
Exemplul care ti-a fost dat cu cutitul este adevarat dar ori ti-a fost prezentat prost ori tu l-ai inteles asa.
Versetele pe care le-am citat mai sus (sau mai jos, in fine) le poti regasi si in biblia ta "nemasluita".Pe undeva scrie ca Dumnezeu ( pe numele lui Iehova - in romaneste, pt. cultura ta pe Isus nu-l chema ... Isus ci intr-un mod probabil dificil de pronuntat dar totusi tu (si noi) folosim acest apelativ fiind asa in romana) a dat porunca sa nu te inchini la nimeni si la nimic decit lui.
Versiunea pe care o cunosc eu este ca Isus nu ar fi zis nici-odata ca obiectul pe care va fi rastignit (cruce, stilp,x sau lampadar) sa devina un simbol si atunci facem referire la ideea ca nimeni nu pune la loc de cinste pe perete funia cu care s-a spinzurat (sau a fost spinzurat) cineva drag din familie.
|
Noi trebuie sã cinstim Sfânta Cruce cât se poate mai mult, deoarece Iisus Hristos a iubit Crucea si a îmbrãtisat-o cu iubire si a ars pe ea pacatul nostru, ca pe un altar. Crucea arata rusinea noastra, iar nu a Domnului; din partea Domnului arata iubire. Deci gândul la ea ne face, pe de o parte, sa ne rusinam si sã ne cãim de pãcatele noastre si sã luptãm împotriva lor, îmbrãtisând si noi Crucea cum a îmbrãtisat-o Domnul; iar pe de altã parte, sã ne înduiosãm de dragostea Lui cu care ne-a mântuit prin ea de pãcatele noastre si sã o slãvim. Asadar, desigur cã obiectele care ne aduc întristare si durere pentru pierderea unei persoane scumpe, noi nu le cinstim, dar Crucea Domnului nu ne-a adus întristare, ci bucurie si mântuire. Cãci ea n-a fost, cum socotiti voi, sectarilor, o simplã spânzurãtoare, ci a fost altar de jertfâ pe care s-a adus cea mai mare si mai pretioasã jertfã cu putintã, pentru mântuirea noastrã. Si daca altarul din Templul Vechiului Testament ''era de sfintenie mare'',sfintit cu sange de animale, cu cat Sfanta Cruce este mai sfanta fiind sfintita cu cel mai pretios sange, al Lui Iisus Hristos, Dumnezeu-Omul?
Crucea, ca mijloc de mântuire a oamenilor, a fost prefiguratã si în Vechiul Testament, prin ''sarpele de aramã'' (Num. 21, 9) si arãtatã de Mântuitorul în Noul Testament (Ioan 3,14-15).,,[SIZE=4] 14. Si dupa cum Moise a inaltat sarpele in pustie, asa trebuie sa se inalte Fiul Omului, 15. Ca tot cel ce crede in El sa nu piara, ci sa aiba viata vesnica. [/SIZE]
In Vechiul Testament a fost cinstit nu numai David, ci si sabia cu care a ucis pe Goliat, cãci si ea a fost tinutâ cu mare cinste în cortul sfânt lângã efod, dupã cum spune: Si a zis David câtre Abimelec: ''N-ai cumva la îndemânâ vreo sulitã sau vreo sabie? Cãci eu nu mi-am luat nici sabia, nici altã armâ...''. Preotul însã a rãspuns: ''Iatã sabia lui Goliat filisteanul, pe care l-ai ucis în Valea Stejarului; ea este învelitã într-o hainã, dupã efod...'' (I Regi 21, 8-9). Deci cu atât mai mult trebuie sã cinstim noi Sfânta Cruce, asezând-o în biserici, fiindcã altã armã ca ea, împotriva celui rãu, nu existã, ea fiind o sabie neasemãnat mai puternicâ decât sabia lui David, cãci prin ea a fost biruitã puterea satanei. De aceea si Marele Apostol o numeste puterea lui Dumnezeu, zicând: ''Cuvântul crucii, pentru cei ce pier, este nebunie; iar pentru noi, cei ce ne mântuim, este puterea lui Dumnezeu ''(I Cor. 1, 18).
|