Citat:
În prealabil postat de Iustin32
15. Adu-ti aminte ca ai fost rob in pamantul Egiptului si Domnul Dumnezeul tau te-a scos de acolo cu mina tare si cu brat inalt [COLOR=red]si de aceea ti-a poruncit Domnul Dumnezeul tau sa pazesti ziua odihnei si sa o tii cu sfintenie.[/COLOR](Deut 5,15)
.
|
Vreti sa sugerati ca sabatul zilei a saptea, reprezenta un legamant cu evreii, si acestia trebuiau sa tina sabatul ca o amintire a eliberarii din robia pacatului. Foarte corect. Dar sa vedem ce spune porunca a a patra, scrisa in piatra de insusi Dumnezeu:
"Dar ZIUA A SAPTEA ESTE ZIUA DE ODIHNA INCHINATA DOMNULUI: sa nu faci nici o lucrare in ea..... CACI IN SASE ZILE A FACUT DOMNUL CERURILE, PAMANTUL SI MAREA, SI TOT CE ESTE IN ELE, IAR IN ZIUA A SAPTEA S-A ODIHNIT: DE ACEEA A BINECUVANTAT DOMNUL ZIUA DE ODIHNA SI A SFINTIT-O"(Iesirea 20:10-11).
Sa o luam mai pe inteles:
-Porunca a patra ne arata ca ziua a saptea este o sarbatoare a creatiei impreuna cu Creatorul.
- Versetul postat de dvs. ne arata ca ziua a saptea era o sarbatoare a evreilor in care-si aminteau de eliberarea din robie.
Intrebare: se contrazic aceste versete sau se completeaza?
Cred ca vom vedea in discutiile noastre, ca ziua a saptea a fost sfintita si binecuvantata de la creatie (cand nu exista in lume nici pacat nici evreu - deci argumentul ca este o zi a evreilor ar trebui sa cada), a fost pazita in continuare de evrei, de neamuri, de Domnul Iisus Hristos, de Sfintii Apostoli si va fi pazita si pe noul pamant (Isaia 66:22,23).
In jurul acestei zile (ziua a saptea) Domnul a facut si unele legaminte cu poporul ales (cum ar fi cel din Deuteronom 5:15 - postat de dvs.). Dar, prin astfel de legaminte, nu se reduce din semnificatia acestei zile. Ziua a saptea, zi binecuvantata si sfintita de Dumnezeu, ramane o sarbatoare a creatiei pentru toti oamenii ("Sabatul a fost facut pentru om" - nu se spne pentru evreu).