View Single Post
  #343  
Vechi 03.11.2008, 19:55:00
ovidiu-s's Avatar
ovidiu-s ovidiu-s is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.05.2008
Locație: Targu Mures
Religia: Ortodox
Mesaje: 800
Implicit

[COLOR=black]
Citat:
În prealabil postat de vasinec
Incepusem sa demontam, impreuna, pasajele postate de dvs. Ati recunoscut, in final, ca Moise inviase cand era pe Muntele Schimbarii la Fata.
[/COLOR]
[COLOR=black]Ce să demontăm domnule? Ți-am dat atâtea versete mai sus în care se vorbește clar de viața sufletului după moarte, independent de trup, iar tu te-ai oprit numai la cel referitor la Schimbarea la față ca să spui că Înviere înseamnă recrearea sufletului, nu așa cum predică Biserica că Înviere înseamnă alipirea de un suflet existent a unui trup duhovnicesc, nesupus stricăciunii. [/COLOR]
[SIZE=3]Arătările lui Moise și Ilie pe muntele Taborului sunt asemănătoare cu cele ale sfinților care au înviat (adică sufletele lor au primit un trup duhovnicesc, nu au fost recreate cum predică adventistii tai), în momentul morții Sale. [/SIZE]
[SIZE=3]Mat.27 50-53 Iar Iisus, strigând iarăși cu glas mare, Și-a dat duhul. Și iată, catapeteasma templului s-a sfâșiat în două de sus până jos, și pământul s-a cutremurat și pietrele s-au despicat; [COLOR=#ff6600]Mormintele s-au deschis și multe trupuri ale sfinților adormiți s-au sculat. Și ieșind din morminte, după învierea Lui, au intrat în cetatea sfântă și s-au arătat multora[/COLOR]”. [/SIZE]
[COLOR=black]Iată ce spune Pavel despre Înviere:[/COLOR]
[COLOR=black]1 Cor 15. 51-53 “[/COLOR][SIZE=3]Iată, taină vă spun vouă: Nu toți vom muri, dar toți ne vom schimba. Deodată, într-o clipeală de ochi la trâmbița cea de apoi. Căci trâmbița va suna și morții vor învia nestricăcioși, iar noi ne vom schimba. Căci trebuie ca acest trup stricăcios să se îmbrace în nestricăciune și acest (trup) muritor să se îmbrace în nemurire.”[/SIZE]
[COLOR=black]
Citat:
În prealabil postat de vasinec
Asa ca, ar fi trebuit sa nu mai postati acel pasaj. Acolo se vorbeste despre un om inviat (Moise) nu despre sufletul unui mort in stare constienta. Sper sa nu mai postati acel pasaj, ca argument la teoria dvs. spiritista.
[/COLOR]
[COLOR=black]Care teorie spiritistă domnule? Nu ți-e rușine să spui așa ceva? Hai apucă-te și comentează versetele de mai jos? Ție ți se pare că apostolii care le-au scris practicau spiritismul cum spui tu?[/COLOR]
[SIZE=3]Evrei 12 ;22 "Ne-am apropiat de muntele Sion si cetatea Dumnezeului celui viu, de Ierusalimul cel ceresc si de zeci de mii de ingeri in adunare sarbatoreasca si de BISERICA CELOR INTAI NASCUTI care sunt injscrisi in ceruri si de DUHURILE DREPTILOR CELOR DESAVARSITI si de Iisus Mijlocitorul Noului testament"[/SIZE]
[SIZE=3]Se vede clar din acest pasaj in primul rand, timpul trecut "ne-am apropiat de Muntele Sion, deci nu ne v-om apropia intr-o epoca viitoare, si duhurile dreptilor celor desavarsiti care-l lauda pe Dumnezeu, deci e clar ca cineva intr-o stare de inconstienta nici nu poate avea inca aceste calitati de dasavarsiti ci le-ar primi atunci cand ar invia la a doua venire, si nici nu-l pot lăuda pe Dumnezeu. [/SIZE][COLOR=black]A practicat spiritismul sf. Pavel când a avut viziunea aceasta? [/COLOR]
[SIZE=3]Apoc. 6. 9- 11”Și când a deschis pecetea a cincea, am văzut sub jertfelnic sufletele celor înjunghiați din pricina Cuvântului lui Dumnezeu și din pricina mărturiei ce o aveau. Și strigau cu glas mare și ziceau: Stăpâne sfinte, până când oare nu judeci și nu răzbuni sângele nostru de la cei ce locuiesc pe pământ?” A practicat sf. Ioan spiritismul când a avut viziunea aceasta?[/SIZE]
[SIZE=3]1 Petru 3.18 „Pentru că și Hristos a suferit odată moartea pentru păcatele noastre, El cel drept pentru cei nedrepți, ca să ne aducă pe noi la Dumnezeu, omorât fiind cu trupul, dar VIU FĂCUT CU DUHUL, CU CARE S-A COBORÂT ȘI A PROPOVĂDUIT ȘI DUHURILOR ȚINUTE ÎN ÎNCHISOARE, care fuseseră neascultătoare altădată, când îndelunga-răbdare a lui Dumnezeu aștepta, în zilele lui Noe, și se pregătea corabia în care puține suflete, adică opt, s-au mântuit prin apă”. [/SIZE]
[SIZE=3]Am încercat să dau citatul complet. Sf. Petru se referă clar la cele trei zile ale Mântuitorului în care a fost mort cu trupul (pentru că spune clar “omorât cu trupul”) și la pogorârea Sa în Iad unde erau duhurile unor oameni care trăiseră demult pentru că face și precizarea „în zilele lui Noe”[/SIZE]
[SIZE=3]Apoi în aceași carte biblică și referindu-se la același episod sf. Petru face precizarea :[/SIZE]
[SIZE=3]1 Petru 4.5-6 „Ei își vor da seama înaintea Celui ce este gata să judece viii și morții. Că spre aceasta S-A BINEVESTIT MORȚILOR, CA SĂ FIE JUDECAȚI CA OAMENI DUPĂ TRUP, DAR SĂ VIEZE DUPĂ DUMNEZEU CU DUHUL. “ În Biblia tradusă de B. Anania scrie “s-a bivestit CHIAR ȘI morților” iar în Biblia Cornilescu: “ȘI CELOR morți”. Adică sensul e clar: pe lângă cei vii cărora le-a propovăduit Mântuitorul în timpul vieții pământești le-a propovăduit ȘI CELOR MORȚI în timpul coborârii în Iad.[/SIZE]
[COLOR=black]A practicat sf. Petru spiritismul atunci când a relatat acestea?[/COLOR]

[COLOR=black]
Citat:
În prealabil postat de vasinec
Era de lamurit o problema, legata de pilda bogatului nemilostiv (Luca 16): sufletele celor morti pot avea parti trupesti (degete si limba) care sa poata fi atinse in mod fizic? Astept un raspuns la aceasta intrebare si apoi trecem si la celalte fragmente postate si repostate de dvs. (desi v-am spus sa aveti rabdare ca le analizam pe toate).
[/COLOR]

[COLOR=black][SIZE=3]Îți bați joc de Scriptură. Ea îți spune clar că sufletul există conștient. Și tot ea spune că îngerii și demonii, deși sunt creații spirituale au simțuri. Simțurile lor nu sunt asemenea nouă dar ne sunt prezentate în așa fel încât noi să le înțelegem: [/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=3]Ioan 3.12 [/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=3]“Dacă v-am spus cele pământești și nu credeți, cum veți crede cele cerești?” [/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=3]Apoc 20.12 Și diavolul, care-i amăgise, a fost aruncat în iezerul de foc și de pucioasă, unde este și fiara și proorocul mincinos, ȘI VOR FI CHINUIȚI ACOLO ÎN VECII VECILOR.” Deci Diavolul care e o creațe spirituală și nu are aceleași simțuri ca oamenii trupești va fi chinuit de “foc”[/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=3]Ti s-a mai explicat de atâtea ori până acum că Învierea la creștini nu înseamnă recrearea unei persoane, ci înseamnă crearea unui nou trup duhovnicesc pe un suflet care există constient. Asta explică și Biblia:[/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=3]Luca 16. Este vorba de două persoane decedate care vorbesc in Iad: Luca 16.27-31 „Iar el a zis: Rogu-te, dar, părinte, să-l trimiți în casa tatălui meu, Căci am cinci frați, să le spună lor acestea, ca să nu vină și ei în acest loc de chin. Și i-a zis Avraam: Au pe Moise și pe prooroci; să asculte de ei. Iar el a zis: Nu, părinte Avraam, ci, dacă cineva dintre morți se va duce la ei, se vor pocăi. Și i-a zis Avraam: Dacă nu ascultă de Moise și de prooroci, nu vor crede nici dacă ar învia cineva dintre morți..” [/SIZE][/COLOR]
[SIZE=3][COLOR=black]Deci INVIEREA nu inseamna recrearea sufletului, ci este vorba de recrearea unui trup pe un suflet care există conștient. Asta spune Hristos cel care povesteste pilda: “nici dacă ar învia cineva din morți” și ar reapărea pe lumea asta.[/COLOR][/SIZE]
[SIZE=3][COLOR=black]Felul în care învie morții ne-a fost prezentat si prin fapte de însuși Hristos. Sufletul său care exista conștient s-a îmbrăcat într-un trup material nesupus stricăciunii, așa cum trupul său vechi a fost preschimbat pentru că nu mai exista în mormânt, iar locul în care a fost străpuns cu cuiele și sabia a fost pipăit de apostoli. În plus Hristos, după Înviere a mâncat inaintea apostolilor. Deci era în trup. Un trup duhovnicesc, nesupus stricăciunii:[/COLOR][/SIZE]
[SIZE=3][COLOR=black]Luca 24.40-43 “Și zicând acestea le-a arătat mâinile și picioarele. Și lor celor încă necrezând de bucurie și minunându-se, El le-a zis. “aveți aici ceva de mâncare? Iar ei i-au dat o bucată de pește fript și dintr-un figure de miere. Și luând a mâncat înaintea lor.[/COLOR][/SIZE]
[SIZE=3][COLOR=black]Ioan 20.27 “Apoi i-a zis lui Toma: Adu-ți degetul tău încoace și vezi mâinile Mele. Și adu-ți mâna ta și pune-o în coastele Mele.[/COLOR][/SIZE]
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic)