marmat shi benGy, degeaba tot punetzi intrebari indoielnice ca sa introducetzi sambata, poi voi nici nu pricepetzi ce este Sabatul ce se tzine Duminica dupa invierea Domnului... nu pricepetzi fiindca n-atzi intzeles porunca data prin Moise findca nici n-atzi citit-o macar ca s-o pricepetzi shi ca s-o plinitzi ci va luatzi dupa datinile omeneshti sau sectante ce au transformat poruncile in fariseism...
poi nu zice acolo in porunca a 4 sa lucrezi 6 zile? shi in ziua 7-a sa cinsteshti? Poi cum rupetzi voi celelalte zile de ziua a 7-a adica cinstirea sfintei Duminici, a Sabatului Domnului? Deci nu este sarbatoarea zilei ci a intregii saptamani atuncea, caci daca ai tzine doar ziua aia inseamna ca ai fi fatzarnic, in sensul ca ai fi pacatos shi rau toata saptamana iar de sabat te-ai arata bun shi plinitor, adica fariseism in toata regula...
deci va rog frumos respectatzi porunca asha cum a fost data evreilor ca daca preluam shi incercam sa pricepem forma lor extinsa, shi mult mai greu de tzinut, cum apare ea in Biserica Ortodoxa, pe aia zicetzi ca-i mai simpla, dar e mai grea, caci este o extindere mult mai greu de tzinut, caci presupune shi duhovnicie adica intzelepciune in tzinerea ei, shi nu are doar o forma de ascultare stricta shi explicita cum a fost data evreilor... poate pentru ca erau mai grei de cap... sau mai intzeleptzi shi speculantzi shi gaseau ushor portitze inspre impliniri contrare... ori cineshtie de ce propozitziile au fost atat de stricte shi rigide shi legiuitoare shi exacte... probabil pentru a forma drumul dreptatzii, adica sa nu te abatzi nici la stanga shi nici la dreapta cand treci prin gLumeaLumii... shi ca sa evite filozofia inutila a necredinciosului ce se crede intzelept.... deci nu shtiu de ce au forme diferite... poate pentru ca Domnul le-a Innoit, poruncile shi le-a sfintzit plinindu-le...
deci spune acolo foarte frumos:
sa-tzi aminteshti de ziua Domnului ca 6 zile sa lucrezi shi in ziua 7-a sa te odihneshti/sa cinsteshti pe Domnul... deci arata cum trebuie sa traieshti toata saptamana, ce trebuie sa ai in minte cand lucrezi, cum trebuie shi pentru ce trebuie sa te odihneshti... pentru Sfanta Duminica, ziua invierii, ziua Domnului, ce se tzine de sambata seara pana luni dimineatza....
dar n-am sa va spun Taina zilei Sabatului... e prea mare pentru astfel de "ingerashi"
dar legea este pentru pacatos, pentru cel faradelege, pentru cel rau, pe cand vietzuirea in HAR este pentru cel sfintzit, iubit shi ascultator...
ca legea este pentru razvratit, indaratnic, invartoshat la inima shi pizmash shi uracios, adica pentru fii cei rai ai rautatzii care nu cred in dreptatea Domnului, in puterea Lui, in lucrarea Lui sfintzitoare shi binecuvantata shi nici in Mantuirea Lui aratata in totzi sfintzii Sai... deci legea este pentru cei ce nu cred in invierea de acum shi de la sfarshitul veacurilor... in Mantuirea fapturii decazute shi ieshirea ei din robia gLumeigLumii (egipt shi sodoma&gomora) shi din robia pacatului shi a mortzii shi a iadului veshnic... adica pentru cei ce nu cred in Hristos... caci pentru cei ce cred shi au o credintza vie, lucratoare, plinitoare, dreapta, curata, sfintzita, ascultatoare, smerita, buna shi iubitoare, pentru aceshtia este vietzuirea in Harul Domnului... devenind cu totzii Trupul shi sfintzenia Domnului...
deci urmand plinirea Sabatului asha cum a plinit Hristos, sa-tzi aminteshti 6 zile de ziua Domnului lucrand iar in ziua 7-a sa o cinsteshti odihnind/vindecand.curatzind/mangaind/hranind shi sfintzind pe totzi cei din casa ta...
dar pe voi nu va intereseaza porunca ci sa ne sfintziti voi pe noi, sa ne facetzi voi dupa "sfintzenia" voastra... laudandu-va apoi cu trupurile shi zilele noastre pentru slava de la oameni... sper ca nu facetzi asha shi sper ca va gasitzi altceva de joaca... decat amagirea shi inshelarea... din pricina parerii inshelatoare de sine... SPER.
