View Single Post
Vechi 30.10.2010, 16:19:46
Banned

Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Implicit Sfântul Ignatie Teoforul, Episcop al Antiohiei (cca 50 - cca 107)

EPISTOLA CĂTRE EFESENI

"2. [...] It is therefore befitting that you should in every way glorify Jesus Christ, who has glorified you, that by a unanimous obedience „you may be perfectly joined together in the same mind, and in the same judgment, and may all speak the same thing concerning the same thing,“ and that, being subject to the bishop and the presbytery, you may in all respects be sanctified."

"4. Wherefore it is fitting that you should run together in accordance with the will of your bishop, which thing also you do. For your justly renowned presbytery, worthy of God, is fitted as exactly to the bishop as the strings are to the harp. Therefore in your concord and harmonious love, Jesus Christ is sung. And man by man, become a choir, that being harmonious in love, and taking up the song of God in unison, you may with one voice sing to the Father through Jesus Christ, so that He may both hear you, and perceive by your works that you are indeed the members of His Son. It is profitable, therefore, that you should live in an unblameable unity, that thus you may always enjoy communion with God."

"5. For if I in this brief space of time, have enjoyed such fellowship with your bishop — I mean not of a mere human, but of a spiritual nature— how much more do I reckon you happy who are so joined to him as the Church is to Jesus Christ, and as Jesus Christ is to the Father, that so all things may agree in unity! Let no man deceive himself: if any one be not within the altar, he is deprived of the bread of God. For if the prayer of one or two possesses Matthew 18:19 such power, how much more that of the bishop and the whole Church! He, therefore, that does not assemble with the Church, has even by this manifested his pride, and condemned himself. For it is written, „God resists the proud.“ Let us be careful, then, not to set ourselves in opposition to the bishop, in order that we may be subject to God."

"6. [...]For we ought to receive every one whom the Master of the house sends to be over His household, Matthew 24:25 as we would do Him that sent him. It is manifest, therefore, that we should look upon the bishop even as we would upon the Lord Himself."

"20. If Jesus Christ shall graciously permit me through your prayers, and if it be His will, I shall, in a second little work which I will write to you, make further manifest to you [the nature of] the dispensation of which I have begun [to treat], with respect to the new man, Jesus Christ, in His faith and in His love, in His suffering and in His resurrection. Especially [will I do this ] if the Lord make known to me that you come together man by man in common through grace, individually, in one faith, and in Jesus Christ, who was of the seed of David according to the flesh, being both the Son of man and the Son of God, so that you obey the bishop and the presbytery with an undivided mind, breaking one and the same bread, which is the medicine of immortality, and the antidote to prevent us from dying, but [which causes] that we should live for ever in Jesus Christ."

sursa: http://www.newadvent.org/fathers/0104.htm

Se poate observa din aceste pasaje din Epistola Sfântului Ignatie Teoforul către efeseni care era organizarea Bisericii primare, cea lăsată de sfinții apostoli și cum le cereau Episcopii Bisericii, ca urmași, succesori ai Apostolilor, bisericilor creștine primare să se comporte. Biserica era organizată și se cerea a fi organizată de către episcopul Ignatie, în jurul Episcopului și al Prezbiterilor (Preoților). Numai în acest cadru păstorit de episcop și preoți se săvârșea în Sfânta Biserică Frângerea Pâinii sau ceea ce se mai numește și Sfânta Euharistie. Episcopii Bisericii au fost, așa cum spune și Clement al Romei, hirotoniți direct de sfinții apostoli (așa cum se poate vedea chiar și în sfânta scriptură la Epistola sfântului Paul către Tit), iar aceștia la rândul lor hirotoneau mai departe alți episcopi, preoți și diaconi, alte așa-zise rânduiri de conducători ai Bisericii nefiind recunoscute de Biserică; mai mult cei care se separau de Biserică, de ascultarea de Episcop, de comuniunea euharistică erau considerați ca niște "lupi răpitori", ca niște dezbinători care unelteau împotriva Bisericii. Astfel de exemple au fost și atunci, în timpul Bisericii Creștine primare, astfel de exemple sunt și în vremurile mai moderne, câteva exemple fiind doar cultele/sectele neoprotestante ca baptiștii, "penticostalii", adventiștii, iehoviștii, "creștinii după evanghelie", și alții. Toți aceștia se încadrează la această categorie a separatiștilor, fără succesiune apostolică, fără episcopi și preoți adevărați, ci doar cu "episcopi" și "preoți" închipuiți făcuți ad-hoc de oameni care nu aveau absolut nici o autoritate în Biserica lui Dumnezeu, separatiști, eretici, fără comuniune nici de credință și nici euharistică cu Biserica lui Hristos, nefăcând parte din Biserică, însă autointitulându-se biserici cu de la ei putere și pe baza orgoliului lor nemăsurat vrând cu orice chip ca, deși nu sunt Biserica lui Hristos, să dea totuși o aparență falsă și mincinoasă, în scopul de a îi păcăli pe cei mai neînvățați. Trufia, dușmănia față de Biserica Ortodoxă, ignoranța, tupeul obraznic, neascultarea, precum și altele, sunt "virtuți" în care acești eretici neastâmpărați, neșezând în Adevăr ci în minciună ca următori ai tatălui lor, tatăl minciunii, se laudă și chiar excelează, făcându-și chiar titluri de glorie din lucruri de disprețuit.

Apostolii au hirotonit Episcopi, care mai departe au hirotonit la rândul lor Episcopi, nimeni în afară de Episcopii Bisericii neavând harul, puterea și autoritatea de a hirotoni conducători ai Bisericii. Deasemenea, nu există nici o Frângere a Pâinii, nici în Noul Testament, nici la Părinții Apostolici, nici la Sfinții Părinți, nici la nimeni din Biserica lui Hristos, care să fi fost săvârșită vreodată fără Episcopii Bisericii și acei preoți/prezbiteri cărora aceștia le-au încredințat și îngăduit să facă această lucrare sfântă. Episcopii și preoții/prezbiterii sunt ierarhiile fundamentale ale Bisericii, fără de care nu există adevărată Biserică și adevărată comuniune în Hristos la Sfânta Euharistie (Frângerea Pâinii) !! Orice altfel de pretinse "comuniuni" și "părtășii" sunt de fapt false, invalide, mincinoase, separatiste, dezbinătoare, eretice, dușmane ale Bisericii și unelte ale diavolului care urmărește împiedicarea Bisericii de a își îndeplini misiunea cu care a fost învestită de Domnul și Dumnezeul și Mântuitorul nostru Iisus Hristos.

Last edited by doctor_faustus; 30.10.2010 at 16:24:04.