View Single Post
Vechi 25.05.2015, 00:20:54

Data înregistrării: 26.05.2011
Implicit

Evanghelia spune "Cuvantul S-a facut carne". Sarx in greaca veche e carne. Asta nu inseamna ca firea umana a absorbit firea divina, ci inseamna ca Fiul este IN doua firi, NU doar DIN 2 firi. Atentie la prepozitii. Sinodul de la Calcedon tocmai pe asta a insistat, ca Cuvantul este IN 2 firi, nu DIN 2 firi, cum spunea Dioscor miafizitul. Asta inseamna ca El subzista atat ca Dumnezeu cat si ca om. Este divino-uman.
Paradoxul de neinteles pentru miafiziti gen Capy este ceea ce spune Sf. Leon cel Mare in Cuvantarea nr 77, pe care o gasiti si pe internet. Comentand pasajul din Evanghelia lui Ioan in care Hristos spune :"Tatal este mai mare decat mine", Sf. Leon spune ca potrivit firii umane El este mai mic ca Tatal, dar este egal cu Tatal potrivit firii divine. Sf Leon foloseste chiar supremul paradox spunand ca Hristos este mai mare decat El insusi. Iata citatul in engleza de pe New Advent:
" Rejoice, therefore, because I go to the Father, because the Father is greater than I. For I have united you with Myself, and have become Son of Man that you might have power to be sons of God. And hence, though I am One in both forms, yet in that whereby I am conformed to you I am less than the Father, whereas in that whereby I am not divided from the Father I am greater even than Myself. And so let the Nature, which is less than the Father, go to the Father, that the Flesh may be where the Word always is, and that the one Faith of the catholic Church may believe that He Whom as Man it does not deny to be less, is equal as God with the Father. "

Deci Hristos e Unul in ambele forme, cum spune Sf Leon mai sus.
Acum apare Capy cu obsesiile lui si spune :" Adica cum sa fie Hristos mai mare decat El insusi? Confunzi persoana cu firea. Doar firea divina e mai mare ca cea umana."
Asta e esenta gandirii lui Calpy - o gandire miafizita, a avut dreptate Catalin.
Iata si sursa citatului din Sf Leon.

http://www.newadvent.org/fathers/360377.htm