![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
O teologumenă specifică învățăturii catolice este existența unui Limbus Infantum.
Noul Testament nu ne-a lăsat nicio alegație pozitivă privind ce se întâmplă cu cei care mor fără niciun păcat personal, dar cu păcatul ancestral. Pe de altă parte, Domnul nostru, insistând asupra necesității absolute a Botezului pentru mântuire, a spus, de exemplu (Ioan 3:5) că nașterea din nou, din apă și din duh, este necesară pentru mântuire. De aici, înțelegem că nu este posibilă viziunea beatifică (accesul în "împărăția Cerului" sunt, riguros, cuvintele lui Isus) pentru nebotezați. Aceasta, deoarece a spune "condiția alfa este necesară pentru proprietatea P" este echivalent cu a spune "dacă non alfa, atunci non P". Prin urmare, nu este contrar Bibliei și corespune unor veacuri de gândire și tradiție creștină, să avem părerea că locul (sau starea) sufletelor copiilor care mor nebotezați este unul de fericire naturală, asemănătoare celei în care se aflau drepții Vechiului Testament. Prin analogie cu acel Limbus patrum vorbim de Limbus Infantum. Ce spun Sfinții Părinți despre Limbus Infantum? Ce spun Doctorii Bisericii despre copiii care mor nebotezați? În perioada pre-augustiniană, o referință mai clară și explicită întâlnim la Sf Grigore de Nazianz: Se va întâmpla, cred eu (...) ca cei menționați (copiii morți nebotezați) să nu fie nici admiși de dreptul judecător la gloria cerească, nici condamnați să sufere pedeapsa, fiindcă, deși nesigilați (prin Botez) ei nu sunt răi. Întrucât din faptul că cineva nu merită pedeapsă nu urmează aceea că ar merita onoruri, nici din faptul că cineva nu merită onoruri nu rezultă că ar merita să fie pedepsit (Orațiune 40, nr. 23) De aceeași părere este și Sf Ambrozie, care susține că "a doua moarte" care este trimiterea în iadul chinurilor damnaților nu este rezultat al păcatului adamic, ci al păcatului personal. În ceea ce îl privește pe Tertulian (cu observația că, în cazul său, vorbim despre un Părinte, dar nu despre un Sfânt Părinte) el este atât de convins de inocuitatea păcatului ancestral, încât nici nu recomandă Botezul copiilor. Odată cu Sf Augustin, teologumena Limbului Copiilor începe să se cristalizeze, așa cum vom vedea.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 04.06.2012 at 01:38:51. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
30. Cel ce nu este cu Mine e impotriva Mea, iar cel ce nu aduna cu Mine, risipeste. (MT 12:30) Rezultă că(din principiu) un copil nebotezat, dar decedat, nefiind împotriva lui Cristos(fără păcate), nu risipește; deci e fericit din principiu. Poate că pur și simplu el astfel se mântuiește mai ales că suferă(incoștient); poate atât i-a lipsit. Părerea mea e că nou-născuții care mor nebotezați sunt fericiți(cum spuneți dvs, natural) pentru că sufletele lor, imaculat întrupate, nu s-au dezis cu nimic de Dumnezeu, rămânând la fel, imaculate. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Parerea domnului Mihnea Dragomir e parerea domnului Mihnea Dragomir, iar parerea domnului Demetrius este parerea domnului Demetrius. Insa adevarul este ca parerea Domnului o stie doar Domnul!
![]() Fiecare varianta pare plauzibila, insa adevarul este ca mai exista si altele: de exemplu, poate ca ei pur si simplu inceteaza sa mai existe vreodata (ca si cum niciodata nu ar fi fost) - Deci nu sunt judecati si nu ajung nici in rai, nici in iad. Sau, tinand cont de faptul ca noi suntem pacatosi din cauza ca Adam si Eva au pacatuit => ca pacatul a produs in trupurile stramosilor nostrii un defect genetic care se transmite (probabil din ce in ce mai defect) din generatie in generatie. Dar, din cand in cand, acesta nu se transmite, sau apare ca gena care nu se manifesta (pentru cine stie cate ceva despre genetica, stie ca acest lucru este posibil). Stim noi daca e asa? Nu - doar Dumnezeu poate sa stie ca daca acel copil ar fi trait ar fi fost mai liber de pacat decat noi. Ca urmare, nemaiavand nevoie sa se pocaiasca sau sa fie botezat, a fost luat direct la cer. Si supozitiile ar putea continua.... dar: De ce sa ne punem noi in locul lui Dumnezeu? Oare nu stie El mai bine? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Citeam pe undeva ce spune Părintele Cleopa despre pruncii morți nebotezați sau avortați, anume că sufletele lor bîntuie prin locuri pustii, neavînd acces în Rai, dar nici în Iad fiind trimiși.
Pînă la proba contrarie, din cîte am citit, am tras o concluzie relativă la problema mîntuirii celor nebotezați. Cred că versetul următor explică ce se va întîmpla cu ei după Judecata de Apoi: "Fericiți cei blînzi, că aceia vor moșteni pământul."
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Interesanta problema.
Ma intreba zilele astea cineva unde se duc pruncii avortati,prin avort provocat sau spontan. I-am raspuns ca nu stiu.Doar Domnul, in bunatatea sa stie ce va face cu sufletele acestea. Ceea ce stiu sigur e unde va merge sufletul meu daca nu duc o viata asa cum o cere Hristos.Cred ca asta ar trebui sa fie adevarata grija.Pe altii ii mantuie Domnul fara sa ne intrebe pe noi, dar de mantuirea proprie suntem responsabili fiecare in parte.
__________________
Cred, Doamne, ajuta necredintei mele! |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"But the souls of those who depart this life in actual mortal sin, or in original sin alone, go down straightaway to hell to be punished, but with unequal pains." sursa: Conciliul de la Florența - sesiunea a VI-a (1439) Sau ar mai fi o soluție, anume dumneavoastră de fapt s-ar putea să nu credeți că papa Eugeniu IV și Sinodul ecumenic de la Florența au fost infailibili și că de fapt au greșit când au dat dogma citată puțin mai sus. Citat:
Dacă studiem mai atent problema putem să înțelegem că aici nu avem de a face doar cu o contrazicere fățișă a unei sentințe dogmatice a unui papă (infailibil) la un sinod ecumenic, ci și cu refasonare a așa zisei credințe catolice care se face inclusiv prin ultimul catehism catolic care, atunci când reia în art. 1035 citatul de la Sinodul de la Florența "uită", "omite" să copieze și partea cu păcatul originar. Învățătura Bisericii afirmă existența iadului și veșnicia lui. Sufletele celor care mor în starea păcatului de moarte coboară, imediat după moarte, în iad, unde suferă chinurile infernului, "focul veșnic". Pedeapsa principală a iadului constă în despărțirea veșnică de Dumnezeu, singurul în care omul poate avea viața și fericirea pentru care a fost creat și la care aspiră. sursa: Catehismul Bisericii Catolice, art. 1035. Din analiza comparativă a celor două texte, al papei Eugeniu IV de la Sinodul de la Florența și al noului Catehism romano-catolic, vedem că în noul catehism propoziția subliniată este aceeași aproape cu aceea de la Florența, doar că există omisiunea "întâmplătoare" care se referă la cei care mor în păcatul originar. Cu alte cuvinte noul Catehism romano-catolic trece sub tăcere în mod intenționat o dogmă definită la un sinod ecumenic, încercând să dea de înțeles că acea dogmă de fapt nu ar face parte din credința romano-catolică definită la un sinod ecumenic. Iar acum se vine cu așa zisa "teologumenă" care în fapt, conform papei Eugeniu IV și Sinodului de la Florența este o erezie. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
După cum spuneam, bine ați revenit între noi, domnule Savonarola.
Totuși, înainte să lămurim orice problemă teologică, ar fi bine să lămurim apartenența dumneavoastră confesională, ca să știm din ce punct de vedere discutăm. Aici pe forum oscilați între ortodoxie și niște idei bizare, gen "gnoză spirituală" și "misterii". Pe alt forum sunteți catolic ultra - tradiționalist. Care să rămână ? |
#9
|
||||
|
||||
![]()
de unde vine termenul "limb" ??
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Din limba latină; limbus înseamnă margine sau graniță.
|
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Închisoarea copiilor | Florin-Ionut | Generalitati | 6 | 10.01.2013 12:50:29 |
Intrebarile copiilor | Simply_me | Generalitati | 69 | 08.01.2013 02:40:09 |
Postul copiilor | mmzmmz | Postul | 65 | 14.06.2011 20:04:13 |
Carnavalul copiilor( Mosul copiilor din centrele de plasament) | mirela1990 | Umanitare | 0 | 11.12.2010 23:27:05 |
|