![]() |
![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Am o cruciulita despre care am aflat ca a fost sfintita in Iordan.Problema e ca s-a innegrit,fiind de argint(cred).Intrebarea e:are ceva daca o spal?se ia cumva sfintenia,sa zic asa?ca ma gandesc ca daca a stat in apa sfanta a Iordanului,cum sa o spal eu cu sapun?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Sfintenia nu cred ca i se duce, dar o cruciulita de argint nu se spala cu apa si sapun.
Se curata cu substante speciale. Dar mai bine las-o asa, cu patina vremii si amintirea Iordanului. Argintul (obiectele din argint) se ingreste in timp de la umezeala si substantele din atmosfera. Obiectele si bijuteriile se fac dintr-un aliaj si metalul cu care se aliaza argintul este cel care se oxideaza. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Stiu de la un preot ca o cruciulita este sfanta prin insasi forma ei, nu este nevoie de sfintire speciala cum este pentru icoane sau alte lucruri de cult.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
- exista ,,sfintiri" care o data facute nu se mai repeta toata viata. Asa este botezul crestinului(sfintirea omului), prima cununie(sfintirea cuplului) si hirotonia preotului (sfintirea pastorului). - exista sfintiri care se repeta periodic deoarece calitatea de ,,sfint" se pierde pe masura ce trece timpul si a folosirii obiectelor . Acestea sunt cele mai multe , precum : sfintirea casei(sfestania), sfintirea icoanelor, a bisericilor, a fintinilor, a troitelor, a crucilor si cruciulitelor, a clopotelor, a holdelor, a isvoarelor, a straielor bisericesti si a tuturor vaselor si obiectelor din biserica (cristelnita, vas pt. anafura, cadelnite, candele,racle,etc) , sfintirea masinilor si a uneltelor agricole si a celor dintr-o firma, a vapoarelor, s.a.m.d. In cazul tau , se poate curata cruciulita si se poate da la rebinecuvintat(sau la sfintit cum spui tu) dar tinind cont ca procesul de oxidare a argintului (pt. ca argintul ,,caneste", adica si obiectele din argint pur oxideaza si nu numai cele din aliaje )este continua cred ca nu are rost sa o cureti si sa o resfintesti pt. a o repurta . O cruciulita de argint care este purtata oxideaza mai usor decit una nepurtata deoarece cea purtata vine in contact cu transpiratia pielii care contine sare si uree substante care favorizeaza oxidarea . Ca recomandare : ori o lasi asa, ori o cureti ,o resfintesti si apoi nu o mai porti luindu-ti una de aur sau platina care nu caneste . Last edited by zaharia_2009; 05.12.2009 at 20:28:33. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Multumesc pt raspunsuri!
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Crucea nu se sfinteste, ea este sfanta prin insasi forma sa. Se curata cu pasta de dinti sau cu bicarbonat si o poti purta linistita.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Crucea nu este sfintita prin forma ei, exista o rugaciune speciala in acest sens. Asa ca orice cruce se sfinteste. Eu nu sunt de acord cu faptul ca dupa o vreme trebuie recitita rugaciunea de sfintire a unei cruci, icoane... Nu se pierde sfintenia cu trecerea timpului. Putem vorbi de recitirea unei rugaciuni de sfintire a unei icoane, cruci,... doar in cazul in care au fost restaurate, adica s-au adaugat elemente noi la cele existente.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Rugaciunile si deversele feluri de a sfinti icoanele (diferite de la o biserica la alta) au aparut abia in sec al 17lea, sub influenta scolii lui Movila, foarte influentate de scolastica. La sinodul al 7lea se spune ca ioanele nu se sfintesc (era chiar un argument al iconoclastilor ca icoanele nu trebuie cinstite pentru ca altfel ar fi sfintite).
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Asa este, spre deosebire de Molitfelnicul grecesc noi avem multe influente apusene. In ceea ce priveste Crucea am retinut de la Parintele Staniloae ca aceasta se sfinteste prin semnul Crucii- a se vedea in special Rugaciunea de sfintire a Crucii de la mormant.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Am citit de curand un articol documentat despre problema sfintirii icoanelor. Atunci cand au inceput sa fie sfintite, au fost puse in rang cu obiectele de cult, potirul, vesmintele preotesti etc (cum le pune si Zaharia mai sus). Or ele sunt mai presus de obiecte, sunt sfintite prin imaginea de pe ele, si prin numele cu care este 'chemata' imaginea (Hristos, Maria, sau cellalti sfinti). Teologia icoanei nu este compatibila cu punerea lor in rang cu alte obiecte pe care Biserica le sfinteste.
Si grecii au rugaciuni de sfintire a iocoanelor, dar mai simple ca rusii. Ei ung icoanele cu mir. Cred ca rugaciunile romanesti sunt mai degraba influentate de cele rusesti, si in plus se tine icoana 40 de zile in altar.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Sfintirea icoanei | costel | Generalitati | 8 | 25.01.2012 12:11:34 |
Sfintirea icoanelor | georgeval | Generalitati | 7 | 20.05.2011 17:58:46 |
Despre sfintirea obiectelor | strajeru | Secte si culte | 43 | 21.01.2011 09:16:58 |
AGHIASMA (Sfintirea apei) | pui | Preotul | 23 | 22.01.2009 17:50:35 |
|