![]() |
![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
As vrea sa stiu , si apelez la voi cei de pe forum , daca Dumnezeu e egal ca si putere cu diavolul ?.Sincer nu cred ca Marele Dumnezeu se coboara la nivelul diavolului, si aici nu trebuie sa l subestimam pe diavol , dar pur si simplu Dumnezeu e cel Suprem , si din creatia Lui a iesit si ''arhanghelul razvratit''.Multi il vad pe diavol ca pe un dumnezeu ,numai ca este dumnezeul raului , al iadului .Sincer ,eu nu il pun pe diavol in egalitate cu Creatorul .
__________________
"Daca Hristos n-a inviat, zadarnica este atunci propovaduirea noastra, zadarnica si credinta voastra" (I Corint. XV, 14) |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Raul nu se dovedeste neinvins de om in calitate de subiect faptuitor a lui, deci daca omul poate invinge lucrarea diavolului, intarit fiind prin Duhul Sfant, a cui putere este mai mare? :)
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
El este un tolerat, cum foarte frumos spunea Parintele Arsenie Papacioc. Prinde putere asupra noastra in masura in care ii permitem noi. El se leaga de noi, sau ne leaga de el prin pacate. Ioan Gura de Aur spunea un lucru care mi-a placut mult, si anume ca diavolul e ca un caine legat. Te musca daca intri in zona lui de actiune. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Diavolul este o lectie profunda.
Diavolul este un obiect anatomic care trebuie contemplat si inteles in totalitatea sa, pentru ca intr-o mare masura ne oglindim in el. Este arogant, fara caldura afectiva, poftitor, laudaros, sclifosit, mincinos, uneltitor, fricos...
__________________
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Cu alte cuvinte este slab, pentru ca el nu se poate elibera de aceste "pasiuni", este robit de ele. Puterea diavolului consta in slabiciunea lui.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Noi credem că Dumnezeu nu este egal cu diavolul ca putere, din cauza, în primul rând, a deosebirii ontologice dintre naturile lor. Dumnezeu este spirit necreat și dintotdeauna a existat Dumnezeu. Diavolul este spirit creat: el a fost creat de Dumnezeu (ca înger), prin urmare a existat un timp, anterior timpului istoric, în care diavolul nu a existat. Fiind de aceeași natură cu îngerii, diavolii au toate capabilitățile îngerilor. Sunt organizați ierarhic, cetele diavolești fiind imagini (răsturnate) ale cetelor îngerești. Ca și îngerii, beneficiază, de exemplu, de agilitate, adică de capabilitatea de a străbate spații uriașe în mod instantaneu. Și noi, după viața aceasta, vom beneficia de acest lucru. Dar nu beneficiază de ubicuitate: numai Dumnezeu este omniprezent, pe când nici îngerii, nici diavolii, nici sufletele oamenilor nu pot fi omniprezente. Îngerii și diavolii au ceea ce teologia catolică numește "proprietăți praeter-naturale": de exemplu, pot cunoaște anumite lucruri care se vor desfășura în viitor. Dar, la resortul intim al sufletului omului, nu au acces. Ei pot ști exact când va avea loc un anumit eveniment în plan fizic, de exemplu un cutremur de pâmânt, dar nu pot ști dacă eu, atunci, voi căuta mai întâîi să îmi salvez propria piele sau voi căuta mai întâi să îmi protejez soția și copiii. Și îngerii, și diavolii, îmi pot face anumite sugestii și, după caz, îmi pot trimite un gând bun sau unul rău, dar nu cunosc dacă mă voi mântui sau nu. Asta, numai Dumnezeu preștie. Având putere îngerească, diavolul este superior, în această privință, omului. Cel puțin omului în trup. De aceea, este lucru înțelept să fie luat foarte în serios. O altă consecință a acestui fapt este că omul nu poate rezista singur în această luptă inegală: are nevoie de ajutor, ceea ce înseamnă să îi opună o putere cel puțin egală. Fără prietenia și alianța îngerilor, sfinților și cu precădere a Sfintei Fecioare, a cărei putere o excede pe aceea a serafimilor și heruvimilor, fără, mai ales, ajutorul lui Dumnezeu, omul nu ar fi capabil să respingă nici măcar atacul diabolic al ultimului clasat în ierarhia întunericului. Și cum poate beneficia omul de ajutor supranatural ? Cel mai mult, prin Sfintele Taine. Eliberat odată de robia diavolului, prin Botez, omul are nevoie în lupta sa cu diavolul, de-a lungul întregii vieți, de asistența supranaturală, de unirea cu Cristos, pentru a se emancipa de Satana, de toate lucrurile lui, de toată slava lui, de toată slujirea lui.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Dupa Dumnezeu nu se poate pune semnul "=". Nu exista un egal al Sau.
Diavolul ravneste insa aceasta postura si ne inseala pentru ca noi sa-l credem astfel. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Daca Dumnezeu ingaduie ca anumite lucruri sa se intample, sa nu credem ca este neputincios. Imi este de ajuns sa-mi amintesc de episodul in care demonii ii cer lui Hristos permisiunea de a intra in turma de porci, dupa ce a avut loc tamaduirea celui demonizat, ca sa-mi dau seama cat de neputinciosi sunt diavolii fata de Dumnezeu.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
per total am zice ca stim insa mai ramine sa stim amanuntele legate de ce poate face Domnul si cel rau nu.
de ex stim ca Dumnezeu face lucrari si fac si sfintii lucrari -posibile chiar mai mari decit cele aratate de Iisus. dar si ce rau "imita" unele lucrari ,dar doar pina la o anumita limita sau in toate cele? au avut fariseii dreptate cind ziceau ca acele lucrari pot fi facute si de cel rau? -de ex vindecarile. ei bine pina la urma care este aceasta limita? exista vreun studiu teologic care sa aduca lumina in acest domeniu? daca efectul aparent este identic cum deosebim noi in acest caz duhurile ? |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Margelele mataniei podul intre filosofie si Dumnezeu | florin.oltean75 | Generalitati | 0 | 11.11.2011 22:22:29 |
Dumnezeu ar putea sa il omoare pe diavol? | annajanette | Generalitati | 91 | 02.12.2010 05:42:18 |
Mijlocitori intre om si Dumnezeu? | omosapiensi | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 49 | 01.09.2010 21:17:26 |
Cum sa ne impartim intre om si Dumnezeu in credinta? | sophia | Despre Biserica Ortodoxa in general | 16 | 25.11.2009 15:33:06 |
|